Hade jag bott i Göteborg så hade jag nappat fortare än fan. Ni verkar ju ha det hur bra som helst i garaget. I ala fall är det varmt, bra belyst och tycks ha tillgång till kaffekokare.
Hur ser planerna ut för avgassystemet? Färg, typ, ljuddämpare? Jag röstar för ett blankt 4-2 med klassiska megafoner med uppvinkling, typ 45 grader eller så.
Rally, här finns allt, tvättmaskin inkluderat... o en porrig skinnsoffa...
Dämparen blir som du beskriver... exakt![]()
Dags för ett nytt kapitel alltså...motor !
Tipset är att ta mycket foto och skissa som jag ser att du gör. Brukar gå bra om man får ihop motorn inom hygglig tid igen. Går det ett halvår imellan blir det lite mer klurande. Lägg delar i olika burkar och kolla så de är tomma när du monterar tillbaka
Ska bli kul att se din vxl-låda...om det är nått uppenbart som för att 2:an hoppar ur (för så va det va?)
Jo...Guru har rätt, ska nog härda i rumstemp i nån vecka innan man bör polera.
Men det bör vara lungt nu...du har ju lite annat att göre i mellan
Rock on Zed![]()
Självklar försvann mitt utförliga inlägg när jag skulle posta det så här kommer kort-versionen.
Det är enklare än vad man tror att demontera en motor helt. I ditt fall vore det synd att inte ha ordentlig puts på grejerna. Dessutom är det ruggigt surt att ha en läckande packbox när allt är ihopskruvat.
Ett sätt att få fason på grejerna är att sodablästra blocket. Det ska vara mer skonsamt än sand och glas och lämnar inte rester på samma sätt då det går att tvätta bort med vatten.
Nestor har säkerligen ett bra sätt att få fason på prylarna, har ju sett hans jobb i MCM frekvent och det håller hög klass.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |