Supertwin2 Tack! Jag har denna: http://verktygsboden.se/lufthammare/lufthammare-pph500?group=prod_prod_grp-s1/1073
Ja har inte kollat vad den disken kan riktigt, så jag har ingen erfarenhet av den. Jag siktar på ett engelskt hjul som nästa investering och ev. några bra dollys/mothåll för att lära mig fixa smågrejer med hammare/mothåll.
En stor fördel är ju att man utan ekonomisk ångest kan banka sönder ganska många kvadratmeter plåt, vilket jag gjort. Och ska du börja testa, vilket jag absolut tycker... börja med 1mm, betydligt lättare än 1,2mm.
De verktyg jag använder är : lufttryckshammare, sträck&krymp, biltemas plåtknackar set + en av deras nyare modeller av hammare (som jag tycker är bra), en träklubba med rundade slagytor, ett par bra saxar och en stubbe
thats it
Rally@ det var ett citat från din egen kommentar ang arbetstimmarna
Känn dig inte jäktad att mäta...
Fläsket@det hade naturligtvis varit väldigt kul att hitta sitt bygge nånstans... ska nu bara hitta lite balans i arbete/hobby vad gäller energi så jag kan komma imål snart... nu har ju 2 veckor gått utan några direkta framsteg...
Kawa@effective eating... kanske inte optimalt i längden... men jag hoppas du tjänar därefter
Min vecka har varit rena kaoset slutade med att jag ledsnade, rev upp ett avtal, tvingade fram ett nytt och nu får jag styra över resurserna som vill... så kommande 2 veckor kommer att bli intensiva, men produktiva.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|