Supertwin2 Tack! Jag har denna: http://verktygsboden.se/lufthammare/lufthammare-pph500?group=prod_prod_grp-s1/1073
Ja har inte kollat vad den disken kan riktigt, så jag har ingen erfarenhet av den. Jag siktar på ett engelskt hjul som nästa investering och ev. några bra dollys/mothåll för att lära mig fixa smågrejer med hammare/mothåll.
En stor fördel är ju att man utan ekonomisk ångest kan banka sönder ganska många kvadratmeter plåt, vilket jag gjort. Och ska du börja testa, vilket jag absolut tycker... börja med 1mm, betydligt lättare än 1,2mm.
De verktyg jag använder är : lufttryckshammare, sträck&krymp, biltemas plåtknackar set + en av deras nyare modeller av hammare (som jag tycker är bra), en träklubba med rundade slagytor, ett par bra saxar och en stubbe
thats it
Rally@ det var ett citat från din egen kommentar ang arbetstimmarna
Känn dig inte jäktad att mäta...
Fläsket@det hade naturligtvis varit väldigt kul att hitta sitt bygge nånstans... ska nu bara hitta lite balans i arbete/hobby vad gäller energi så jag kan komma imål snart... nu har ju 2 veckor gått utan några direkta framsteg...
Kawa@effective eating... kanske inte optimalt i längden... men jag hoppas du tjänar därefter
Min vecka har varit rena kaosetslutade med att jag ledsnade, rev upp ett avtal, tvingade fram ett nytt och nu får jag styra över resurserna som vill... så kommande 2 veckor kommer att bli intensiva, men produktiva.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |