Hola Amigos
nathe@ inte metod, men du ska kunna styrka tillsatsmaterialet och svetsarna får inte lackas över innan besiktning... så har jag för att det är... men jag kan kolla nästa gång jag är i garaget. Vi har sponsrat SFRO
TIG är kanske att föredra, men jag har inte hört att det skulle vara ett krav... men, jag återkommer...
Rally@ .... kommer här
M-tin@ tackar, ser ut att gå hett till....
Fick då masat mig iväg till garaget idag, till min glädje va min nya plats ledig nu, så det blev flytt, lite hastigt o lustigt. Stod och snackade lite med en kompis och glodde på hojen...och inser att linjerna hamnat helt åt helvete
Tanken tog ju i lite i ventilkåpan, vilket gjorde att jag höjde den i bakkant, gjorde en ny sadel... och var glad och nöjd... men idag, med "nya" ögon?? så såg det för djävligt ut.. Så vad fan gör man... av med tanken, upponer på bordet o fram med hammaren... resulterade inte i annat än att det såg ännu värre ut. Fram med tejp, drog upp en linje och sen var det bara att smiska på med kapen
Naturligtvis blev ena sidan lite bättre....
Kapa ner bakre fästet och gjorde ett nytt, kapa av den nytillverkade sadelstommen.... ja ni hör ju, men e tebaks
... och här nånstans inser jag att även morgondagen blir nog en 9-10 timmar (på jobbet).. så det är nog dags att dra sig hemmåt för att snacka med kudden ett tag...
Imorgon ska jag iväg och kolla hoj åt en kollega, hon vill ha en Kawa er-5, håller på att ta lappen ... låter som nåt man tröttnar på redigt fort?? Men den var ju blå! ... och tja... hur argumenterar man mot det ....
Det gick fort att fylla tomrummet
På första bilden ser man hur hög tankens bakkant är, så bort med sadel och märkte ut en linje
Fram med kapen
och sitter som en smäck...
Och så helheten med sadeln på plats (nej, sadeln är inte klar... igen)... får lägga i ett par småbitar plåt imorgon för att få en riktigt bra avslutning mot tankens sidor
Nu ropar nog fan kudden ..... PLATS