Yamaha XJ6-Tråden

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Hoj
2009, Kawasaki Z750
kommer bli intressant att höra hur min låter när man kör, totalt blev de 3000kr när ja gjorde helsystemet sj, men sedan blir de ju power commander och bänkning så blir några tusingar till de.

Hur "gjorde du det själv" Körde du hela vägen från motorn eller du gjorde bara ett kort grenrör och tog bort original ljuddämparen/den stora fula svarta lådan? Försöker själv hitta på något men är inte den mest händiga... :huvet

dannefranken

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2009
Hoj
yamaha dragstar 1100 bobber
köpte ett begagnat grenrör från en yamaha r6 och en ljuddämpare. behövde bara korta av anslutningen till där ljuddämparen ska sitta, men de beror ju på hur man vill att sliponet ska sitta. sedan är det bara borra hål och sätta dit en mutter för lambdasonden.

cristo

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2011
Hoj
street triple
Kolla i england, köpte mitt IXIL helsystem därifrån, mycket billigare än vad det e här hemma.

cristo

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2011
Hoj
street triple
Vilken sida köpte du från, och vad gick kalaset på?

motorcycle-exhausts.co.uk
kostade 5700 sek inkl frakt.
Tog en vecka från det att jag la orden till att jag hade det monterat
på hojen.

E de ingen som funderat på att dreva ner hojen, lite roligare o leka då.
Har bara läst att vissa vill dreva upp den för att sänka varvtalet
på motorväg.

Eld

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
XSR900
motorcycle-exhausts.co.uk
kostade 5700 sek inkl frakt.
Tog en vecka från det att jag la orden till att jag hade det monterat
på hojen.

E de ingen som funderat på att dreva ner hojen, lite roligare o leka då.
Har bara läst att vissa vill dreva upp den för att sänka varvtalet
på motorväg.

Ingen mappning/bänkning eller nåt? Hur är ljudet?

cristo

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2011
Hoj
street triple
Ingen mappning/bänkning eller nåt? Hur är ljudet?

Nope, börjar den gå konstigt så får man fixa de då, smäller till lite ibland när man släpper gasen men de e bara grymt :yoparty

Ljudet, jo nu låter de som en motorcykel, låter dovt och tungt på tumgång och vrååååålar som F-n när man gasar:mad:

Tox

Superior
Gick med
15 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC R
Smällar

Nope, börjar den gå konstigt så får man fixa de då, smäller till lite ibland när man släpper gasen men de e bara grymt :yoparty

Ljudet, jo nu låter de som en motorcykel, låter dovt och tungt på tumgång och vrååååålar som F-n när man gasar:mad:

Trevligt med ett nytt system :)
Men smäller det när du vrider av gasen varje gång? Isf. behöver du nog bänka innan du sabbar allt för mycket i burken. Är ett tecken på fel bränsleblandning. Å andra sidan så brukar det smälla och fara om man tex monterar raka rör.

Kan du inte lägga upp en video så man kan få lyssna på vilddjuret? :D

:tummenupp

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Kolla i england, köpte mitt IXIL helsystem därifrån, mycket billigare än vad det e här hemma.

Jo, jag har sett det. Tyckte bara inte att det va det snyggaste, vet inte om jag tyckte det va värt pengarna.

Har själv en Z750 2009 som jag lagt ut alldeles för mycket pengar på och andrahandsvärdet nu är skit. Fan lagt ut 25.000 på den och ändå får jag bara 2-3000 extra för den på blocket... :mad:

Vill inte slösa bort så mycket pengar igen :p

cristo

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2011
Hoj
street triple
Trevligt med ett nytt system :)
Men smäller det när du vrider av gasen varje gång? Isf. behöver du nog bänka innan du sabbar allt för mycket i burken. Är ett tecken på fel bränsleblandning. Å andra sidan så brukar det smälla och fara om man tex monterar raka rör.

Kan du inte lägga upp en video så man kan få lyssna på vilddjuret? :D

:tummenupp

nej den smäller inte varje gång, långt ifrån.
ska ut och testa ordentligt i helgen om det blir bra väder.
hade gärna lagt upp en video, problemet e att jag inte har nån aning om hur man gör hehe:va

cristo

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2011
Hoj
street triple
Jo, jag har sett det. Tyckte bara inte att det va det snyggaste, vet inte om jag tyckte det va värt pengarna.

Har själv en Z750 2009 som jag lagt ut alldeles för mycket pengar på och andrahandsvärdet nu är skit. Fan lagt ut 25.000 på den och ändå får jag bara 2-3000 extra för den på blocket... :mad:

Vill inte slösa bort så mycket pengar igen :p

Smacken e som backen, och tur e väll de.

Du tycker inte de e värt att lägga knappt 6000 på ett helsystem, men du tycker de e värt att lägga 25 papp på lite plast detaljer...

Tox

Superior
Gick med
15 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC R
Skall iväg och provtuta en Kawasaki Z1000 i morgon... skall bli spännande och se. Körde ju polarens FJR 1300 förra året och när vi körde "kurvigt" hade han inte en chans. Hjulbas och register vann jag på men i toppfart försvann han. Kanske Z1000 ger mig en kombo? Eller vad tror ni?

Någon som har en Z1000 som kan svara? Har hört att fanskapet är tungt och "tryckigt" i kurvorna.

Ryllan

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2010
Hoj
2009, Yamaha XJ6N
Nu har det gått en månad, hur går det? ;) :gnissla

Hahahaha... Jo, tack! Det går sakta men säkert. Jag har varit borta p.g.a. jobb en tid, men kom hem igårkväll. Speglarna är på plats och de är bra mycket mer slimmade än originalspeglarna. Blinkersarna har jag också pillat lite med, men jag är tvungen att skruva bort lite mer än jag trodde och detta tänkte jag försöka slutföra i morgon. Sen blir det undertail-montering vilket jag inte har kikat så mycket på än. Har bara hållt den under för att se hur det kommer se ut och det verkar som om den skall monteras ovanpå den befintliga innerskärmen. Hur som helst skall jag se till att få dit framblinkersarna först. Hugger och singel-cuts skall också beställas.
Tycker du jag är seg med uppdatering så får du väl påminna mig igen :)

Last edited:

mimik

Medlem
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Yamaha XJ6-n -10 *såld*
Smaken* är dom baken*... :tummenupp

Är det din hoj på Blocket som du vill byta mot en XJ6?
Trist med däcken isåfall.
Den är bra fin din hoj.

Är snart en lycklig ägare av en XJ6-n -10. Sprillans ny :D Ska bli spännande! Hämtar den på ons-tors.

Last edited:

Eld

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
XSR900
Den är bra fin din hoj.

Är snart en lycklig ägare av en XJ6-n -10. Sprillans ny :D Ska bli spännande! Hämtar den på ons-tors.

Detta inlägg gillas! Eld-approved :tummenupp

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Den är bra fin din hoj.

Japps, det är min... sugen? ;)

Japps, det är min... sugen? ;)

Btw, blir kanske en ägare av en vit XJ6 2009 nu i helgen! Blir ett helsystem direkt ;) haha

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...