Yamaha XJ6-Tråden

Eld

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
XSR900
Sitter och väntar på mitt med, inte hört ett ord från varken sc-project eller ermax om mina prylar. Jag antar att de fått min betalning, för mitt konto är tomt! :p Hoppas jag får det i veckan så jag kan ha det under bike-dagarna, vill inte åka dit i original :p

Hur betalade du, banköverföring eller med kort?

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Hur betalade du, banköverföring eller med kort?

Sc-project med banköverföring
Hugger med paypal

BTW grabbar, jag har kollat upp Ljuddämpare till xj6an. Man tar ut en liten insats ur originalljuddämparen när man sätter på det nya ändröret. En liknande db-killer. Ljudet blev lite lite högre och lite dåvare (pga att nya röret va i trattform)

Så att betala 2-3000 för är Ljuddämpare till xj6 är enligt mig väldigt ovärt. Väldigt liten ljudskillnad, det är isåfall för utseendet.

(jag testade Leo vince slip on, tratten som liknar ett avloppsrör)

Hoppas detta hjälpte er något.

Last edited:

Eld

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
XSR900
Sc-project med banköverföring
Hugger med paypal

BTW grabbar, jag har kollat upp Ljuddämpare till xj6an. Man tar ut en liten insats ur originalljuddämparen när man sätter på det nya ändröret. En liknande db-killer. Ljudet blev lite lite högre och lite dåvare (pga att nya röret va i trattform)

Så att betala 2-3000 för är Ljuddämpare till xj6 är enligt mig väldigt ovärt. Väldigt liten ljudskillnad, det är isåfall för utseendet.

(jag testade Leo vince slip on, tratten som liknar ett avloppsrör)

Hoppas detta hjälpte er något.

I dag blev mitt SC Project skickat.

Känns som att jag får det på måndag eller tisdag.

Last edited:

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Hoj
2009, Kawasaki Z750
I dag blev mitt SC Project skickat.

Känns som att jag får det på måndag eller tisdag.

Ahh, fan vad nice. Jag har väl 1-2 veckor tills jag får det. Ville ha det före Bikedagarna i trollhättan :p

Måste köpa verktyg och sådär, har ingen alls hemma kom jag på

Kimbokub

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2011
Hoj
Yamaha XJ6
Hej!
Jag är helt ny här på forumet men har läst denna tråd ett x antal gånger nu :). Jag har sedan ett tag tillbaka kollat på xj6an och sen jag hittade den har jag inte kollat på någon annan hoj. Är helt kär i den helt enkelt :p. Måste säga att många av er som skrivit här har hjälpt mig med mitt beslut också och det tackar jag för. Det blir till att inhandla en xj6a :D!

Eld

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
XSR900
Hej!
Jag är helt ny här på forumet men har läst denna tråd ett x antal gånger nu :). Jag har sedan ett tag tillbaka kollat på xj6an och sen jag hittade den har jag inte kollat på någon annan hoj. Är helt kär i den helt enkelt :p. Måste säga att många av er som skrivit här har hjälpt mig med mitt beslut också och det tackar jag för. Det blir till att inhandla en xj6a :D!

Kul med tillskott, både i form av person och hoj! Hjärtligt välkommen hit, till den bästa tråden på forumet! :D Jag vet precis hur du känner för övrigt, fallet var likadant för mig, hittade XJ6 och det var kärlek vid första ögonkastet. När blir inhandladet av? :yoparty

Kimbokub

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2011
Hoj
Yamaha XJ6
Kul med tillskott, både i form av person och hoj! Hjärtligt välkommen hit, till den bästa tråden på forumet! :D Jag vet precis hur du känner för övrigt, fallet var likadant för mig, hittade XJ6 och det var kärlek vid första ögonkastet. När blir inhandladet av? :yoparty

Tack så mycket! :D
Jag har varit och hört på Oves Motor i Olofström och ska dit på fredag igen och kolla med betalning osv. Så inte helt omöjligt att det blir köp på fredag! :yoparty

Det är en gul -09 förresten :)

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Mitt system skickades idag, hade varit guldvärt om jag fått det på fredag... gogogo DHL!

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Hej!

More then welcome dude!

Eld

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
XSR900
Tack så mycket! :D
Jag har varit och hört på Oves Motor i Olofström och ska dit på fredag igen och kolla med betalning osv. Så inte helt omöjligt att det blir köp på fredag! :yoparty

Det är en gul -09 förresten :)

Hoppas att det blir ett köp på fredag då :) Mmhm, -09 extreme yellow är de klart snyggaste :tummenupp

Mitt system skickades idag, hade varit guldvärt om jag fått det på fredag... gogogo DHL!

Från italia, correct? :)

Mitt lilla godispaket har tagit sig till Tyskland från Österrike nu. Kör ba!
Just nu måste jag tillägga att det är skönt att jobba på posten, slippa vänta på avisering när paketet nått min stad :D

Kimbokub

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2011
Hoj
Yamaha XJ6
Hoppas att det blir ett köp på fredag då :) Mmhm, -09 extreme yellow är de klart snyggaste :tummenupp

Från italia, correct? :)

Mitt lilla godispaket har tagit sig till Tyskland från Österrike nu. Kör ba!
Just nu måste jag tillägga att det är skönt att jobba på posten, slippa vänta på avisering när paketet nått min stad :D

Det hoppas jag med! :D Jo riktigt fin är den :) Du skulle inte kunna lägga upp någon bild på din? Lindra min abstinens lite :p

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Slipon!!

Har kört typ 100 mil nu med min hoj och är mycket nöjd!. Jag har insett att jag måste fan lägga lite pengar och sätta på ett helsystem och har därför tittat på lite olika alternativ. Ixil och Arrow är klart billigast som jag förstått det hela?

Nu tänkte jag rådfråga er som har satt på slipon..
Vad har ni för system?

Pris?

Samt har ni mappat och bänkat?

Kommer det mycket avgassmällar och eld ur avgasröret som man sett på youtube. sånt vill man inte ha om man byter system, samtidigt vill man inte lägga ut 20lax på nytt system, bänkning, mapning etc då kan man lika bra köpa ny hoj!!

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Har kört typ 100 mil nu med min hoj och är mycket nöjd!. Jag har insett att jag måste fan lägga lite pengar och sätta på ett helsystem och har därför tittat på lite olika alternativ. Ixil och Arrow är klart billigast som jag förstått det hela?

Nu tänkte jag rådfråga er som har satt på slipon..
Vad har ni för system?

Pris?

Samt har ni mappat och bänkat?

Kommer det mycket avgassmällar och eld ur avgasröret som man sett på youtube. sånt vill man inte ha om man byter system, samtidigt vill man inte lägga ut 20lax på nytt system, bänkning, mapning etc då kan man lika bra köpa ny hoj!!

Stor skillnad på Slipon och helsystem. Längre upp på denna sidan (eller sida 22) så skrev jag om hur slipon funkar och vad jag tyckte om dem.

Har ej fått systemet än (sc-project) men jag tror inte det ska vara några problem. Att det smäller och pangar lite ur ljuddämparen är ingen fara, så länge det inte kommer stora eldflammor.

Tror verkligen inte att du behöver bänk/mapp/pc eller liknande, men det krävs ju om du vill ha ut maximal effekt ur nya helsystemet. Jag tänker inte göra något till att börja med iallafall...

åkturen i påskhelgen blev 20 mil härligt

50 mil för mig :p haha

Last edited:

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Stor skillnad på Slipon och helsystem. Längre upp på denna sidan (eller sida 22) så skrev jag om hur slipon funkar och vad jag tyckte om dem.

Har ej fått systemet än (sc-project) men jag tror inte det ska vara några problem. Att det smäller och pangar lite ur ljuddämparen är ingen fara, så länge det inte kommer stora eldflammor.

Tror verkligen inte att du behöver bänk/mapp/pc eller liknande, men det krävs ju om du vill ha ut maximal effekt ur nya helsystemet. Jag tänker inte göra något till att börja med iallafall...

50 mil för mig :p haha

Menar såklart Helsystem. Sliponet är ju BARA en design sak, låter inget extra. Jag säger bara slipon av vana eftersom det på "normala" mc går att byta bara dämparen. Haha.

Då avvaktar jag lite tills du fått dit på plats så får du delge en rapport och lägga upp film på ditt system så kanske man kan köpa ett lika dant för om inte du får eldflames så du kan grilla korv då lär inte jag heller få det!! :D:tummenupp. Mer effekt vill jag inte ha ut, det är inte därför jag vill byta. Jag vill bara inte misshandla motorn pga fel blandning etc.

Last edited:

Eld

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
XSR900
Det hoppas jag med! :D Jo riktigt fin är den :) Du skulle inte kunna lägga upp någon bild på din? Lindra min abstinens lite :p

La upp två bilder på den föregående sidan, och det är bara en dag kvar nu att döda, klarar du det tror du? :D Hade det varit jag hade det torsdagen bjudit till en tveksam utgång ;)

Menar såklart Helsystem. Sliponet är ju BARA en design sak, låter inget extra. Jag säger bara slipon av vana eftersom det på "normala" mc går att byta bara dämparen. Haha.

Då avvaktar jag lite tills du fått dit på plats så får du delge en rapport och lägga upp film på ditt system så kanske man kan köpa ett lika dant för om inte du får eldflames så du kan grilla korv då lär inte jag heller få det!! :D:tummenupp. Mer effekt vill jag inte ha ut, det är inte därför jag vill byta. Jag vill bara inte misshandla motorn pga fel blandning etc.

Har också beställt ett SC Project och tänkte likt Jonathan inte mappa/bänka i första hand. Håller en tumme för att det inte ska behövas. 06:00 denna morgon var mitt system i Hamburg, komsi komsi!

Utlovar en detaljerad dokumentation när systemet är här: Har man lagt ut 5000 kronor kan man lika gärna göra det ordentligt tycker jag, fullt ut. Ska ut och REC:a en flyby med original i dagarna.

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Hoj
2009, Kawasaki Z750

Jadå, det fixar vi. Ska försöka klippa ihop en före/efter film med start + drive by etc och slänga upp på youtube. Men jag suger på sånt :p

Eld

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
XSR900
Fan va lyxigt ljungqvist86! Du kommer bli serverad två oberoende rapporter om likadana system (som tycks vara relativt okänt om man söker på youtube, google, et. c.), runt samma tidsspann också! :D

Är väldigt nyfiken på hur ett SC Project utan dB-killer kommer att låta.

Last edited:
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...