Yamaha XJ6-Tråden

Kimbokub

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2011
Hoj
Yamaha XJ6
Eld: Tack :) Jo känns bra att man köpte hoj först, då har man något som driver en hela tiden då man ska ta kortet! Sedan får man vänja sig sin egen hoj och sedan köra upp med den! Det enda jag märkt som man kan klassa som negativt är att man får lite ont i röven efter man kört ett tag, kan dock lika gärna vara mitt benarsle som är felet, är väl inte van heller :) nice ljud med scsystemet btw, är själv sugen :)

Ljungqvist86: Förstår att du märket utav 22 hk, på 200 kg, går ju ej att jämföra med 22 hästars skillnad på en bil :) dock tycker jag xj6an svarar mkt bra på låga varv, bättre än jag trodde! Då ska jag köra upp med min egna hoj, sparar man en slant! plus att den är som du säger en bra hoj för uppkörning, riktigt lättkörd!

Jag såg att ni pratade tidigare om att byta ut bakdelen, jag köpte från biltema ett Led baklyse med inbyggt ledskyltbelysning samt skylthållare, för endast 199:-. Köpte också led blinkers för 299, så totalt 500 kr för Ledbaklyse, skylthållare och ledblinkers. blev kanon! passade i fästet från orginalbaklyset också :) ett tips till er som ska bygga om!

Välkommen!
Ska hämta min XJ6:a i morgon :D Kommer bli en lång natt hehe. Du skulle inte kunna lägga upp bild på bygget? Ska nämligen till biltema nästa vecka.

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Välkommen Hasselhoff! Du gjorde precis som mig (köpte hoj först), något jag såklart tycker var en klok grej. :D Fundamentalt finns det ingenting du missar jämfört med en annan hoj, det mesta finns där. Det du kan bli nyfiken på är mer effekt senare, men ta det då, då den tiden är kommen. :tummenupp Lycka till med uppkörningen, håller en tumme!

Haha, "håller en tumme"? Fyfan vad snålt :p

Hasselhoff

Är inte tysk, det bara blev hasselhoff:)
Gick med
18 May 2011
Hoj
Xj6 2010
Välkommen!
Ska hämta min XJ6:a i morgon :D Kommer bli en lång natt hehe. Du skulle inte kunna lägga upp bild på bygget? Ska nämligen till biltema nästa vecka.

Härligt, sprillans ny eller?:) hehe ja lyckas du somna gör du det bra, man är som ett barn dagen före julafton! Jag kan försöka lägga upp en bild imorgon :)

Jonte: tack! :) Eld kan ju dock inte hålla bägge sina tummar för någon han inte ena känner, slöseri med tummar :)

Eld

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
XSR900
Har hört att det betyder otur att vara överflödig med tummar, besides så "väntar" jag på att jag ska få ut en tumme ur röven just nu (inte så bokstavligt som jag kanske får det att låta), så jag tycker jag borde vara ursäktad då jag bara råkar ha två totalt :D

Kimbokub

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2011
Hoj
Yamaha XJ6
Härligt, sprillans ny eller?:) hehe ja lyckas du somna gör du det bra, man är som ett barn dagen före julafton! Jag kan försöka lägga upp en bild imorgon :)

Jonte: tack! :) Eld kan ju dock inte hålla bägge sina tummar för någon han inte ena känner, slöseri med tummar :)

Jag tror man kan kalla det "ny" :) Det är en demo hoj. Hämta den om ett par timmar. Tiden går ju inte så speciellt snabbt :gnissla

E-Teknologen

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Yamaha XJ6 Diversion -10
Tja, jag har ägt min XJ6-Diversion i någon månad nu, dock aldrig kört då jag väntar på att mitt körkort ska blir uppdaterat från begränsad till obegränsad :p
Jag har en fråga angående väskor.

Jag och min flickvän hade tänkt åka på en liten tur i sommar och att hon ska behöva ha ryggsäck är ganska drygt. Så är det någon här som vet några sidoväskor eller liknande som har bra med utrymme men samtidigt gör det möjligt att skjutsa på hojen? Fördel om de är billiga, men ändå bra:p

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Tja, jag har ägt min XJ6-Diversion i någon månad nu, dock aldrig kört då jag väntar på att mitt körkort ska blir uppdaterat från begränsad till obegränsad :p
Jag har en fråga angående väskor.

Jag och min flickvän hade tänkt åka på en liten tur i sommar och att hon ska behöva ha ryggsäck är ganska drygt. Så är det någon här som vet några sidoväskor eller liknande som har bra med utrymme men samtidigt gör det möjligt att skjutsa på hojen? Fördel om de är billiga, men ändå bra:p

Hehe. Tyvärr så tror jag inte att du hittar något bra. Om du inte köper en packväska och pakethållare dvs.. Men det kostar för mycket tycker jag. Xj6 är ju ingen "semesterhoj" .. Låt tanten ta väskan så resonerar jag..!! Vi män måste ju koncentrera oss på körningen:p :D

E-Teknologen

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Yamaha XJ6 Diversion -10
Hehe. Tyvärr så tror jag inte att du hittar något bra. Om du inte köper en packväska och pakethållare dvs.. Men det kostar för mycket tycker jag. Xj6 är ju ingen "semesterhoj" .. Låt tanten ta väskan så resonerar jag..!! Vi män måste ju koncentrera oss på körningen:p :D

Haha jo precis :p
Jag hade tänkt mig alltså tygväskor som man spänner fast runt bakdelen. Vill inte behöva köpa något stort och klumpig plastlåda eftersom detta bara kommer användas vid något enstaka tillfälle :p

EDIT: Efter lite sökning hittade jag på lelles, ska väl ändå dit och köpa nytt mc-ställ snart :) Säljer mitt "gamla" btw, kolla annons ;)

Last edited:

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Kommer kanske sälja min hoj redan, lite problem med boendet i Göteborg och blir tvungen att flytta och tror den kommer bli för dyr för mig att ha kvar. Kommer inte kunna använda den så mycket pga mitt jobb heller... tråkigt men sant :S

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Fy fan va härligt! Klarade uppkörningen idag! :D:yoparty

Regnar som fan :huvet men blir körning ändå kan jag lova :hihi

Grattis dude! Regnade fan på min uppkörningsdag också, hade 15 mil framför mig. Skulle köra till bruden och visa upp min hoj. Va helt genomblöt men hade fan aldrig mått bättre! :p

Eld

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
XSR900
Kommer kanske sälja min hoj redan, lite problem med boendet i Göteborg och blir tvungen att flytta och tror den kommer bli för dyr för mig att ha kvar. Kommer inte kunna använda den så mycket pga mitt jobb heller... tråkigt men sant :S

Det var tråkigt att höra. Blir ingen hoj alls, alltså? Fan, fel tid på året att vara hojlös ;)

Fy fan va härligt! Klarade uppkörningen idag! :D:yoparty

Regnar som fan :huvet men blir körning ändå kan jag lova :hihi

Stort grattis! :D

Själv ska jag avverka 60 mil i dag på min :yoparty

Last edited:

Kimbokub

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2011
Hoj
Yamaha XJ6
Grattis dude! Regnade fan på min uppkörningsdag också, hade 15 mil framför mig. Skulle köra till bruden och visa upp min hoj. Va helt genomblöt men hade fan aldrig mått bättre! :p

Hehe. Var ute och körde i ösregnet. Lite kallt men fan så härligt :p Men man längtar ju tills det blir soligt och torrt på vägarna :D

Det var tråkigt att höra. Blir ingen hoj alls, alltså? Fan, fel tid på året att vara hojlös ;)

Stort grattis! :D

Själv ska jag avverka 60 mil i dag på min :yoparty

Tackar :) Inte i regn väl :p

Last edited:

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Nä, jag tror jag hoppar hojen. Kostar mig ändå 1500-2000kr/månaden och jag hinner knappt köra den, då får någon annan bli en lycklig ägare. Säg till om ni vet någon som vill köpa en!

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras