Yamaha XJ6-Tråden

Mr. Fraghappy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Tusen tack=)! På Yamaha store skulle jag få sänkningssats, skylthållare plus arbete för 2100:-. Känns som en dyr skylthållare?. Jag borde kunna snickra ihop en själv...kanske=D. Sen är det trist att lägga ut pengar på en sänkningsats, men jag kanske är illa tvungen. Jag hade hellre sparat dem till bättre ljud jag också!

Går det att göra något med fjärdern eller dämparn så att jag kommer ner en bit kanske?!

Menar du att jag ska sänka stöden även om jag inte skaffar sänkningssats? Står den för upprätt menar du?

Om du tycker det är dyrt med sänkningssatsen fråga vad som ingår, jag tror olika tillverkare gör det på olika sätt, bäst vore nog om det fanns flera fästpunkter annars måste man nog modifiera fjädringen

Ja såvida inte stödet går att justera så måste man byta ut det så att den lutar rätt

Enee

Snart skiner Poseidon!
Gick med
5 Apr 2010
Hoj
Yamaha XJ6 -10
Hej,

Ne fan vad skumt! Jag ska ringa och höra på Yamaha center i haninge vad dom säger.
Kan inte du ta på dig att ringa till ex. lelles i uppsala eller någon annan altoriserad Yamaha? Då ser vi vad respektive företag säger och så får man fatta ett beslut utefter det.

Till mig sa dom att den servicen skulle kosta 2800. Vad fick du för pris?

Jag snackade med Yamaha center Göteborg, dom sa att för att garantin ska gälla skall den servas en gång om året alternativt var 10 000km. Jag fick pris på 2600-2700..

Tox

Superior
Gick med
15 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC R
Jooooo! Det är klart! Saknar ju skönheten! Nu funderar man ju på om försäkringen är värt det.... Saknar min XJ6'a! :S

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
Gjorde 30mil idag och den går ju riktigt bra! Jag trodde det skulle vara jobbigare än det var att ligga och köra motorväg i nån timme på de där varvtalen=) Men det måste bli något varmare innan det blir en riktig fröjd, mina händer var som isklumpar!

nusse

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2009
Hoj
Yamaha XJ6 Diversion F 2010, Tidigare cyklar: Suzuki gs 500 1985, Ktm 625 2005, Yamaha Fzr 600 1989.
Ny ägare

Slog också till på en ny xj6a diversion f (blå) 2010. Mycket nöjd än så länge. Har haft den i 10 dagar och kört ca 50 mil. Kör lugnt och fint nu för inkörningens skull. Det enda som jag har att anmärka på cykeln är att ljudet är lite mesigt och svingen ser lite väl enkel ut. Annars är det kanon. :tummenupp

mimik

Medlem
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Yamaha XJ6-n -10 *såld*
Slog också till på en ny xj6a diversion f (blå) 2010. Mycket nöjd än så länge. Har haft den i 10 dagar och kört ca 50 mil. Kör lugnt och fint nu för inkörningens skull. Det enda som jag har att anmärka på cykeln är att ljudet är lite mesigt och svingen ser lite väl enkel ut. Annars är det kanon. :tummenupp

Håller med! Ljudet är ju ingen dröm direkt och det är så jäkla dyrt att byta. :huvet

nusse

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2009
Hoj
Yamaha XJ6 Diversion F 2010, Tidigare cyklar: Suzuki gs 500 1985, Ktm 625 2005, Yamaha Fzr 600 1989.
Jag kommer köra in cykeln, serva den och sen beställer jag ett helsystem från ebay. Kostar runt 6500kr med frakt. Känns som det kan vara värt det. Jag tycker att mycket av känslan med mcn sitter i ett gott ljud, faktiskt. Har någon annan hittat lite roliga tillbehör till den?

Enee

Snart skiner Poseidon!
Gick med
5 Apr 2010
Hoj
Yamaha XJ6 -10
Jag kommer köra in cykeln, serva den och sen beställer jag ett helsystem från ebay. Kostar runt 6500kr med frakt. Känns som det kan vara värt det. Jag tycker att mycket av känslan med mcn sitter i ett gott ljud, faktiskt. Har någon annan hittat lite roliga tillbehör till den?

Jag antar att du vet att du inte kan ha kvar centralstödet om du byter avgasystemt, om inte så vet du nu! :)

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
Helleuu,.! Jag skulle vara jättetacksam för lite hjälp här...:va
Jag vill byta backspeglar. Jag fattar inte va jag kan köpa när de är fästa på kåpan...
Vad ska jag kolla efter?,. så att jag inte beställer helt galet.

nusse

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2009
Hoj
Helleuu,.! Jag skulle vara jättetacksam för lite hjälp här...:va
Jag vill byta backspeglar. Jag fattar inte va jag kan köpa när de är fästa på kåpan...
Vad ska jag kolla efter?,. så att jag inte beställer helt galet.

Vad är du ute efter? Jag har hittat dessa som jag själv är lite sugen på. Då kan man ta bort de stora blinkerserna och köra med ett par diodblinkers i sidorna och koppla in dessa.

http://www.24mx.se/mc/p/mc-backspegel-med-diodblinkers/16141/

Kolla den lilla modellen under också för 995kr. De står att de skall passa med adapter till våran cykel.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha