Yamaha XJ6-Tråden

Robster41

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2010
Ort
Haninge
Hoj
-11 Yamaha XJ6 DiversionF

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
Rizoma speglarna är riktigt fina,. men jag tycker det blir för dyrt!
Kallas det fästet något speciellt, som man använder till de som man fäster på kåpan?
På vissa backspeglar är det svårt att se om de passar på kåpan eller styret..
 

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
Nu har jag skruvat isär den och kollat hur saker och ting ser ut och sitter fast. Nu borde jag hitta nå grejer att beställa=)
 

SvanteMannen

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Ort
Stockholm, Huddinge
Hoj
Duke -08
Hallå alla xj:are. Sitter å letar hoj å xj6:an verkar ju vettig, billig försäkring framförallt..

Men.. Handen på hjärtat, är inte 78hk för lite? Tröttnar man inte lite efter ett tag?
 

Mr. Fraghappy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
Ingen för tillfället
Hallå alla xj:are. Sitter å letar hoj å xj6:an verkar ju vettig, billig försäkring framförallt..

Men.. Handen på hjärtat, är inte 78hk för lite? Tröttnar man inte lite efter ett tag?

Beror väl på vad du kört innan, personligen tycker jag den räcker mer än väl men jag har å andra sidan inte kört någon hoj med mer hästar än xj6:an, min förra hoj var en suzuki freewind 650
 

Mr. Fraghappy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
Ingen för tillfället

SvanteMannen

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Ort
Stockholm, Huddinge
Hoj
Duke -08
Jag skulle nog oroa mig mer för att bli påkörd än frånkörd när det gäller SL bussar :tungan

Försökte hitta lite teknisk info om XJ6:an men allt jag hittade var det Tox postade tidigare

En bra sammanfattning.. Är riktigt sugen på en xj6. Dom e förhållandevis snygga och att det kostar 3000 för mig i försäkring per år är ju inte dumt alls..
 

mimik

Medlem
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XJ6-n -10 *såld*
Enda anledningen till att jag fortfarande kör hojen är att den är så billig i försäkring. Jag har helt enkelt inte råd att försäkra andra hojar. Skulle vilja ha en Fazer 800, men bara där skenar det iväg..

Jag ser det såhär:
Förra året när jag skaffade hojen (som är min första) så tyckte jag den var helt awesome och trodde jag var snabbast i världen :näsblod
När jag nu efter en säsong har sett/provkört en del annat större så får man ju blodad tand och vill ha större.

Nu är jag inställd på att jag vill ha en större hoj och då tappar jag hela känslan med hojen, och det blir inte en lika rolig upplevelse att glida runt med den.

Men jag vet att jag egentligen älskar hojen och tycker den är hur smidig och rolig som helst att köra runt på!
 

Robster41

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2010
Ort
Haninge
Hoj
-11 Yamaha XJ6 DiversionF
Hallå alla xj:are. Sitter å letar hoj å xj6:an verkar ju vettig, billig försäkring framförallt..

Men.. Handen på hjärtat, är inte 78hk för lite? Tröttnar man inte lite efter ett tag?

Man tröttnar på allt efter tillräckligt lång tid, men att byta upp till ngt motorstarkare är nog inte lösningen. Bättre att lära sig köra riktigt bra istället, har som exempel en kompis som på sin lille 400cc gasar ifrån de flesta R1ór när det börjar bli kurvigt...:yoparty
 

nusse

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2009
Ort
GBG
Hoj
Yamaha XJ6 Diversion F 2010, Tidigare cyklar: Suzuki gs 500 1985, Ktm 625 2005, Yamaha Fzr 600 1989.
Enda anledningen till att jag fortfarande kör hojen är att den är så billig i försäkring. Jag har helt enkelt inte råd att försäkra andra hojar. Skulle vilja ha en Fazer 800, men bara där skenar det iväg..

Jag ser det såhär:
Förra året när jag skaffade hojen (som är min första) så tyckte jag den var helt awesome och trodde jag var snabbast i världen :näsblod
När jag nu efter en säsong har sett/provkört en del annat större så får man ju blodad tand och vill ha större.

Nu är jag inställd på att jag vill ha en större hoj och då tappar jag hela känslan med hojen, och det blir inte en lika rolig upplevelse att glida runt med den.

Men jag vet att jag egentligen älskar hojen och tycker den är hur smidig och rolig som helst att köra runt på!

Vilket bolag har du?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top