Yamaha XS400 SE Bobberprojekt

bocke

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Ort
Solna
Hoj
Yamaha XS400 SE proj.
:) japp, har redan börjat min mentala förberedelse inför pinan det kommer bli att köra den. Jag har inte tagit någon hänsyn till komfort och ergonomi, inte det som är grejen med den helt enkelt. Vi får se om jag kommer ångra mej...
 

bocke

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Ort
Solna
Hoj
Yamaha XS400 SE proj.
Har förresten en fråga angående alla reglage för blink, hel/halvljus, dödarknapp mm. Måste man ha dem nära till hands på styret enligt besiktningsreglerna? finns det olika regler för hur gammal hojen är? Har kollat runt lite på nätet men inte hittat nått. Vill nämligen få bort så mkt som möjligt från styret...
 

Chrippa

Bartender
Gick med
18 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Honda CB 650 '81/Triumph Thunderbird '66
Jag håller själv på med ett liknande bygge, jag hängde mycket här innan när jag gick i planer för A1 kort men "sadlade" om mitt motorcykelintresse. Du har bockat ett styre ifrån en bit rakt rör eller? Vart fick du i så fall tag på röret? (7/8"?)
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Har förresten en fråga angående alla reglage för blink, hel/halvljus, dödarknapp mm. Måste man ha dem nära till hands på styret enligt besiktningsreglerna? finns det olika regler för hur gammal hojen är? Har kollat runt lite på nätet men inte hittat nått. Vill nämligen få bort så mkt som möjligt från styret...

Blinkers skall du nog ha lätt tillgängligt.
Resten tror jag inte spelar någon roll.

Hel/halvljus vill jag ha på fotomkopplare.
 

Chrippa

Bartender
Gick med
18 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Honda CB 650 '81/Triumph Thunderbird '66
Vart hör man sig om efter dessa regler förresten? Går det att ringa o bomba SFRO för sådana frågor eller dom bara hänvisar en till bygghandboken?
 

bocke

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Ort
Solna
Hoj
Yamaha XS400 SE proj.
Jag köpte ett 22mm stålrör på Woody bygghandel. Fyllde med sand, korkade igen, värmde med gassvetsen o böjde. Lätt som en plätt!

Är det nån som har gått igenom besiktningen med endast blinkers på styret eller liknande?

Jag har för mig att jag frågade SFRO i Norrköping om jag kunde ha hel/halvljus i lykthuset o det tyckte han inte var världens bästa idé men det verkade inte förbjudet.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top