Min Sp-93 beter sig lite underligt. När den är kall går den lite blöddrigt och det känns som om den bara går på 3. När man åkt en stund så går den bättre.
Vid acc går den upp till 7-8000rpm och sen verkar det som om det inte finns kraft, känns lite som om det faller bort en cylinder eller konstig luft/bränsle blandning. Spelar ingen roll om jag ger fullt på rullen eller smyger med under acc.
Nån gång när man åkt länge och puttrat så verkar det som om den måste varvas ur för att gå bra.
Tex härom dan åkte jag iväg för att äta lunch, blöddra lite i början. När jag rullat en stund svara den bra på gasen och accar utan problem mellan 9-13000rpm på alla växlar.
Äter.
Smyger i väg en stund, och när tillfälle ges, drar jag på. Svarar bra på 1 & 2:an, sen slutar den dra vid 7-8 på 3:an.
På kvällen från jobbet så kändes det som om den "funka" igen. Todes dock inte dra ur den helt, då jag hade mörkt visir, och det finns mycke djur som springer efter vägen hem.
Nån gång har det även hänt att när man drar ut det sista på 6:an, och ligger kvar en stund, att den dör. Släpper gasen och efter ett par sec svarar den igen.
Har beställt nya stift, Iridium IX CR9EIX. Men det kanske är något annat/ mer fel på den.