Snabb google sökning:
Okey så SP:n var "bättre" utrustad från början? Då var det även den som hade soloseat från början? Fan vill ha en till min..
Snabb google sökning:
Okey så SP:n var "bättre" utrustad från början? Då var det även den som hade soloseat från början? Fan vill ha en till min..
Bättre och bättre, allt är ju relativt och beror på vad man jämför med i förhållande till vad man har för ändamålssyfte För bana är SP'n definitivt bättre men för vanligt alldagligt åka skulle jag nog säga R'en. SP'n har, rätta mig om jag har fel, väldigt hög 1:a och sen väldigt tight mellan växlarna så det blir nog en hel del växla vid gatåka.
Sen har den ju flatslide gasare vilka ger mer pulver men kan vara ett helvete att få till en sjysst inställning på. Tack vare konstruktionen har de även egenheten att flöda över om du öppnar upp för mycket på låga varv så tills man vant sig är de inte helt lätta att köra med om jag förstått det rätt.
Det är den färgsättningen jag har, men ska eventuellt lacka om den i vinter till antingen halvblank svart eller Ducati röd.
Kollade med lackerare hemmavid, han sa ca 4.000:- om jag kommer in med kåpor och tank demonterade, och då gör de ALLT arbete med dem...
Funderar samtidigt om jag ska beställa sponsrings dekaler till mc:n.
kostar 40$..
Jag fyller på med biltema racing, den drar lika mycket tycker jag.
Hur har ni utvärderat oljeförbrukningen så här en tid senare?
Nu till en fråga, har en Fazer 600 under demontering i garaget, funderar på att plocka "blåpunktarna" och de stålomspunna slangarna från den och skruva dit på 750n.
Blir det bättre tro? Eller ska jag skita i oken och bara byta till stålomspunna slangar?
Blåpunktarna är ju 4-kolvs och originalen 6-kolvs
Min drar i runda slängar en liter per 100 mil. Lite jobbigt, men i vinter planerar jag att byta kolvringar och fixa ventiltätningarna, så nästa säsong blir förhoppningsvis helt problemfri.
Till vintern blir det även nya kopplingsfjädrar. Mätte fjädrarna nu när jag hade isär kopplingen för lamell-bytet, nya så ska dem vara 55mm, ska bytas vid 54mm, mina var 53mm
Igår renoverade jag kopplings-kolven, gjorde rent och bytte gummi bussningar, blev bättre än väntat, fick riktigt gött tryck i systemet när jag luftat det
Nu till en fråga, har en Fazer 600 under demontering i garaget, funderar på att plocka "blåpunktarna" och de stålomspunna slangarna från den och skruva dit på 750n.
Blir det bättre tro? Eller ska jag skita i oken och bara byta till stålomspunna slangar?
Blåpunktarna är ju 4-kolvs och originalen 6-kolvs
Min drar i runda slängar en liter per 100 mil. Lite jobbigt, men i vinter planerar jag att byta kolvringar och fixa ventiltätningarna, så nästa säsong blir förhoppningsvis helt problemfri.
Till vintern blir det även nya kopplingsfjädrar. Mätte fjädrarna nu när jag hade isär kopplingen för lamell-bytet, nya så ska dem vara 55mm, ska bytas vid 54mm, mina var 53mm
Igår renoverade jag kopplings-kolven, gjorde rent och bytte gummi bussningar, blev bättre än väntat, fick riktigt gött tryck i systemet när jag luftat det
Nu till en fråga, har en Fazer 600 under demontering i garaget, funderar på att plocka "blåpunktarna" och de stålomspunna slangarna från den och skruva dit på 750n.
Blir det bättre tro? Eller ska jag skita i oken och bara byta till stålomspunna slangar?
Blåpunktarna är ju 4-kolvs och originalen 6-kolvs
Kopplingskolven, vart hittade du nya bussningar/o-ringar?
Yamaha orginal eller på momentum kanske?
Byt slangar först ja.
Jag ska kolla över min vevhusventilation, är det motstånd i den så drar det mer olja.
Blir det en mekvideo när du gör det? Skulle vara nice när man själv behöver göra det
....Stora renoveringen ska jag försöka filma/dokumentera så mycket som möjligt av
Ni har väll inte missat den här Yzf750'n va
http://www.classic-motorbikes.com/stock.asp?Ref=DK22&Lang=en
Så jääffla fet drägel.....
Kan även som ett tillägg/uppföljning att bågen inte dragit en droppe olja på hela sommaren
Låter ju kanon, vad hade du fixat?
Jag är inne på att snåla och bara byta ventiltätningar, men ska ju såklart öpnna och titta.
Men ev blir det 1000cc ist, nån som har motor liggande, thunderace eller fzr1000?
byte oljefilter och olja, biltema filter och deras röda olja. Efter det så har lilla damen inte dragit någon olja.
äntligen!
allt gick som det skulle med monteringen. har just tagit provsvängen.
ringarna från kawa heter: 13008-1168
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |