yeeeeeees!!! fireblade inhandlad

Banco

Fortsätter att förnedra...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crescent
Har kollat i en Haynesmanual nu och det verkar som om givaren på 92:an sitter på framhjulet trots allt

Grusbuse

11.37s 199,2 Km/h
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Honda CBR 900 RR / Yamaha TT 600 / KTM 450 -05
bmwjohan skrev:
ja skicka gärna lite info sen. jag vet ju inte ens hur ofta man måste byta olja.

Här kommer länken men sprängskiss.. finns ju även till andra hondor här också ifall nån är sugen på att titta.

Sprängskiss Honda

Oljebyte skall ske varje 600 mil.. jag körde 1200 på min olja ifjol och lever nu med vevstakslagerras.. :(

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
bmwjohan skrev:
jag bara tänkte att det kanske kunde va bra med lite utbildning. som det är nu så är jag ju självlärd. Jag kör alltid själv. Jag kanske gör hur många fel som helst.
Licenskursen är ingen förarskola. Där lär du dig vad som gäller när du ska tävla. Vill du lära dig köra rekommenderar jag SMCs bandagar.

Du behöver absolut inte licens för att få köra på bana.

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
CorbenDallas skrev:
Licenskursen är ingen förarskola. Där lär du dig vad som gäller när du ska tävla. Vill du lära dig köra rekommenderar jag SMCs bandagar.

Du behöver absolut inte licens för att få köra på bana.

egentligen var jag väl mer sugen på att ta licens för att jag nog vill köra rätt mycket bana. det är mycket billigare att köra bana ifall man har licens i längden. tycker jag att det verkar som i alla fall

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
UrbanTiger skrev:
Lådan är ofta lite klånkig på 1:an och 2:an så det är inte något konstigt. Vid normalkörning kan du anpassa dig genom att hålla lite motgas istället för att droppa varven allt för mycket i växlingarn. En vanesak helt enkelt :tummenupp

Rödmarkeringen på ostrypta ligger vid 11000 eller om det är 11500, minns ej på rak arm. Motorn drar fint upp till drygt 12000 har jag märkt :yoparty

Bladen kan hämnas hårt och bestämmt om du provocerar den för mycket :gnissla

Skaffa en styrdämpare pm du ska fortsätta på det sättet, annars läs svaret på punkt 3 :död

Träningen du behöver får du ju när du kör. Om två veckor ser du ut som Tyson över axlarna :näsblod

Beställ en Haynes direkt så har du vad du behöver. Finns sidor med sprängskisser.... länk finns i mekforumet :tummenupp

ok men nu känner jag som att jag kan sluta oroa mig över växellådan :)

jag var och kollade på hojen nu och det börjar en mindre rödmarkering vid 9500 och sen börjar det en grövre rödmarkering vid 11000

jag fick faktiskt en styrdämpare medskickad, men killen som hade hojen innan mig hade tagit bort den för han tyckte inte att den gjorde någon skillnad.
han visade mig hur den hade varit monterad och det såg lite skumt ut tycker jag. den fäste precis innan gummihandtaget på vänster sida på styret och sen var den fastsatt framför styret. typ en dm framför styret nästan. alltså inte på den sida om styret man själv sitter på utan framför styret, in vid framlyset. dom brukar väl sitta samma sida om styret som man själv sitter?

jag letade lite haynes på nätet men jag vet inte riktigt var jag ska beställa den från. www.bocus.com hade den inte. på www.adlibris.com var den slut.

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
>>>jag kanske gör hur många fel som helst.
>>>

De e lugnt, du lär iallafall inte leva tillräckligt länge för att hinna bry dig om dina misstag :tummenupp... Hoppas bara att du inte plockar med dig någon annan när du passerar rödmarkeringen för sista gången... Jösses :näsblod .

Kör så det ryker grabben!

/T

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
bmwjohan skrev:
egentligen var jag väl mer sugen på att ta licens för att jag nog vill köra rätt mycket bana.
Suck... Personer med din, möjligen skenbara, mognadsgrad är precis vad vi saknar på licensträningarna. Börja Med SMC:s broms och kurvkurs.

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
bmwjohan skrev:
jag fick faktiskt en styrdämpare medskickad, men killen som hade hojen innan mig hade tagit bort den för han tyckte inte att den gjorde någon skillnad.
han visade mig hur den hade varit monterad och det såg lite skumt ut tycker jag. den fäste precis innan gummihandtaget på vänster sida på styret och sen var den fastsatt framför styret. typ en dm framför styret nästan. alltså inte på den sida om styret man själv sitter på utan framför styret, in vid framlyset. dom brukar väl sitta samma sida om styret som man själv sitter?

Den sitter framför ibland, tror att du kan se bilder på detta om du söker bland swedies bilder, på en retta då förvisso..

Putterossi

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600 -01, Blade -92, GRC GP1
Hastighetsmätaren går mot framhjulet på tidiga bladar. Började väl mäta på drevet -95 eller liknande.

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
bmwjohan skrev:
egentligen var jag väl mer sugen på att ta licens för att jag nog vill köra rätt mycket bana. det är mycket billigare att köra bana ifall man har licens i längden. tycker jag att det verkar som i alla fall

Det finns säkert dom som hävdar det. Jag är inte en av dom som håller med i allafall. Du får se till totalkostnaden...

Banco

Fortsätter att förnedra...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crescent
Putterossi skrev:
Hastighetsmätaren går mot framhjulet på tidiga bladar. Började väl mäta på drevet -95 eller liknande.

Japp stämmer, och från växellådan från 98 och frammåt

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
CorbenDallas skrev:
Det finns säkert dom som hävdar det. Jag är inte en av dom som håller med i allafall. Du får se till totalkostnaden...

hmm.. kanske ska vänta lite med licensen då och köra lite vanliga bandagar först.

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
här kommer en bild på styrdämparen. någon som vet vad det här är för styrdämpare? det står absolut ingenting på den men den fungerar bra. jag har provat att ställa den olika hårt och sedan dra i den och det blir vädligt stor skillnad.

Bifogat

• styrdampare.jpg
    styrdampare.jpg
    68.9 KB · Visningar: 179

lastu

nu med 1000
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
K5 tusen
Apropå varvtal så har du ju varvstopp nånstans vid 12 tusen har jag för mig. Det ska den ju klara om man inte håller mot stoppet hur länge som helst. Om det inte är bytt till nån obskyr CBR600 HRC-box som har varvstopp flera tusen varv högre.

/lastu

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...