bmwjohan skrev:ja skicka gärna lite info sen. jag vet ju inte ens hur ofta man måste byta olja.
Bingo skrev:Alltså, en DT125 är en DT125 även om man klistrar på 900RR-dekaler.
Licenskursen är ingen förarskola. Där lär du dig vad som gäller när du ska tävla. Vill du lära dig köra rekommenderar jag SMCs bandagar.bmwjohan skrev:jag bara tänkte att det kanske kunde va bra med lite utbildning. som det är nu så är jag ju självlärd. Jag kör alltid själv. Jag kanske gör hur många fel som helst.
valmers skrev:Hastighetsmätaren går på växellådan.
inte märkligt om det är på växellådan den mäter.Plelle skrev:Word!
Min blade 96 gör 300, omdrevad ett ner fram två upp bak,.... verkar märkligt...
CorbenDallas skrev:Licenskursen är ingen förarskola. Där lär du dig vad som gäller när du ska tävla. Vill du lära dig köra rekommenderar jag SMCs bandagar.
Du behöver absolut inte licens för att få köra på bana.
UrbanTiger skrev:Lådan är ofta lite klånkig på 1:an och 2:an så det är inte något konstigt. Vid normalkörning kan du anpassa dig genom att hålla lite motgas istället för att droppa varven allt för mycket i växlingarn. En vanesak helt enkelt
Rödmarkeringen på ostrypta ligger vid 11000 eller om det är 11500, minns ej på rak arm. Motorn drar fint upp till drygt 12000 har jag märkt
Bladen kan hämnas hårt och bestämmt om du provocerar den för mycket
Skaffa en styrdämpare pm du ska fortsätta på det sättet, annars läs svaret på punkt 3
Träningen du behöver får du ju när du kör. Om två veckor ser du ut som Tyson över axlarna
Beställ en Haynes direkt så har du vad du behöver. Finns sidor med sprängskisser.... länk finns i mekforumet
bmwjohan skrev:jag letade lite haynes på nätet men jag vet inte riktigt var jag ska beställa den från. www.bocus.com hade den inte. på www.adlibris.com var den slut.
Suck... Personer med din, möjligen skenbara, mognadsgrad är precis vad vi saknar på licensträningarna. Börja Med SMC:s broms och kurvkurs.bmwjohan skrev:egentligen var jag väl mer sugen på att ta licens för att jag nog vill köra rätt mycket bana.
bmwjohan skrev:jag fick faktiskt en styrdämpare medskickad, men killen som hade hojen innan mig hade tagit bort den för han tyckte inte att den gjorde någon skillnad.
han visade mig hur den hade varit monterad och det såg lite skumt ut tycker jag. den fäste precis innan gummihandtaget på vänster sida på styret och sen var den fastsatt framför styret. typ en dm framför styret nästan. alltså inte på den sida om styret man själv sitter på utan framför styret, in vid framlyset. dom brukar väl sitta samma sida om styret som man själv sitter?
bmwjohan skrev:egentligen var jag väl mer sugen på att ta licens för att jag nog vill köra rätt mycket bana. det är mycket billigare att köra bana ifall man har licens i längden. tycker jag att det verkar som i alla fall
Putterossi skrev:Hastighetsmätaren går mot framhjulet på tidiga bladar. Började väl mäta på drevet -95 eller liknande.
URRninja skrev:
CorbenDallas skrev:Det finns säkert dom som hävdar det. Jag är inte en av dom som håller med i allafall. Du får se till totalkostnaden...
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |