YES! Får mönstra (tränningsfrågor samt taktik)

madman

Mekaniker
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Suzuki GSX-R 1100 -94
själv fick jag cykla brevid en som vägde en 10 kilo mindre... när han var på nivå 7 var jag nivå 6 även fast vi hade cyklat lika länge. Det var något tungt måste jag erkänna

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
Om du ska träna så gör dig UTHÅLLIG men OCKSÅ stark. Båda behövs.

Satsa på jägartjänst:tummenupp Jävligt roligt, jobbigt både kropp och knopp. Jag tyckte min värnplikt var givande och inte bara lallande med kottar och barr. Man får känna av kroppens reaktioner och prestation. Man blir imponerad, som t.ex blir man bara trött till en viss gräns av att springa med stridsutrustning sen spyr man plötsligt:D Otroligt vad man åstakommer med 7cm tjockt pannben.

Rekommenderar starkt den Luftburna bataljonen på K3, Karlsborg:yoparty

Kan inte annat än hålla med dig. Låg inne 03/04 på K3 som ksp 90/fältarbetsman. Första marschpassets packningsschema avslutades med pannben.:D Givande tid det där,jobbigt vissa stunder men jävligt kul. Vad säger du? Ska vi samlaihop lite K3 folk och hänga med på nästa jägarmarsch:tungan

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
3152232 Motståndet i styrkemomenten samt konditionsmomenten bestäms av din vikt.

tjockis = mycket motstånd
spinkis = mindre motstånd

Själv var man en tjockis när man mönstrade och hade det lite kämpigt på motionscykeln.

Marklyft är en bra övning inför styrkemomentet.
Motionscykel med tungt motstånd länge är bra inför konditionsmomentet.

Momentet :)
Ok jo jag är ganska spinkig så det sista jag vill är att dom uppskattar istället.

Gufo

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
En me trampor
Har dom inte skrotat KB helt? (Iof har dom väll skrotat värnplikten helt idagarna)

hordac

Guest

Vart får man skjuta/spränga/köra/bygga saker?

Ammröj kankse skulle passa?

Skjuter och spränger en hel del, kör bandvagn (iaf på I19) och sen eftersom de tillhör ING så får de bygga en del bro.
Har du tur kan du få tag på något lite roligare vapen än AK5an också som AG90 eller Psg 90.

MarcusKarlsson

knegare
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Ingen
Jag gjorde lumpen som QM910 tror ja det hette, Kraftledningsrepatrör. Det var inget med vapen, men jävligt roligt. Enkelt att få jobb sen dessutom.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Vart får man skjuta/spränga/köra/bygga saker?

Ingenjörstrupperna givetvis! :yoparty

Vi som ingenjörspluton hade tre huvuduppgifter: Brobyggnation, Vägförstöring och Strid. Jäkligt mycket skarpskytte i skogen bl.a., skarpa sprängningar med loads of sprängdeg och brobygge. Det var vad vi sysslade med... ;) :tummenupp

Pansarterrängbil 203 eller Pansarbandvagn 401 är de fordon vi hade. Mest Patrian, PBV:n såg vi mest på håll...

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0