hej
fan vilket jobb du gör på hojjen
hoppas att du bryter armen din jäv.... hehe
mvh peterpain
Men kissemurra-dämparen då?
Det hela projektet bygger på! Ska du byta ut den va
Jag scannade och la upp en gammal tidningsartikel här: http://classicbike.ning.com/group/earlysuperbikes
Den tycker du nog är intressant.
Har en liten fråga. Ni som håller på och racklar med gammelhojarna, vad säger dom på Bilprovningen om instrumenteringen? Jag har hört många bud kring detta, bland annat att det är helt OK att strunta i kontrollampor, men bara på hojar fram till -84.
Här borde de flesta svaren finnas: http://www20.vv.se/vvfs/htm/2003nr023 .htm#_Toc38949575
Ja, där finns det mesta men jag hittar inget om indikeringslampor och krav på detta. Bara jag som är trög?
Då har det fixats distanser för bromsoken.
Dagen började med att hitta ett lämpligt ämne och farsgubben råkade ha en stump av en 4" axel liggande i en låda. Perfekt när yttermåttet vi behövde var 100mm. Ett litet finskär i svarven så var det klart.
Efter det förborrade vi ett 18mm hål, sen smackade jag dit en rejäl borr.
Lite enklare att svarva från 55 -> 64mm än från 18 -> 64mm.
Efter det drogs det tre 1.5mm skär och hips vips så hade vi en klump som såg ut såhär.
Upp i delningsapparaten med klumpen. Först stämde inget när vi kontrollmätte ett varv. En snabb "Aha-upplevelse" senare så löste sig problemet och då var det bara att borra.
Citerar _Johansson_: "Snurri snurri snurri snurre".
Upp i svarven igen och sticka av två brickor.
Blev det rätt då?
Givetvis. Satt perfekt centrerat mellan bromsoken.
Nu återstår det bara att göra fyra små 6mm distanser till bromsoken så att skivan tangerar på rätt ställe.
hej
här händer det grejjer hela tiden,det är riktigt roligt att följa ditt bygge
undrar om du behöver några finbultar till din motor,jag har dom här som har blivit över
mvh pain
undrar om du behöver några finbultar till din motor,jag har dom här som har blivit över
För övrigt vet jag att många ungdomar är mer eller mindre gravt salongsberusade på annandagen. Kul att det finns alla sorter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|