Phillip
Guest
Vad är du inne på för avgassytem om det nu skulle bli det?
Köp en rulle med svart "silvertape" så är det ju prefekt "läktarfinich" på sadeln
Du är ju värsta prylomanen, värre än en återfallshighwaycruiser med gynnsamt pensionsavtal och en glest avbockad thingstodobeforeidielista. Sen att det är smutta tingestar på ett högintressant och roligt bygge får vi lämna därhän.
Följer intresserat fortsättningen!
Vad är du inne på för avgassytem om det nu skulle bli det?
Jamen vafan, du är ju delaktig i mitt fördärv genom att du sålde bakstötarna till mig. Det var ju mer eller mindre dom som fick mig in i tankegångar såsom "Äh, det har ändå kostat så förbaskat mycket pengar redan, några tusenlappar till eller tio gör ingen skillnad!".
Men mer allvarligt dock: jag har inga planer på att sälja eller ge bort hojen, så varför inte kosta på den med saker jag vill ha? Snart börjar jag ju vara uppe i priset för en modern sporthoj.
Det är ju ungefär samma resonemang som när man köper en ny hoj. Vill man ha det värsta så köper man en R-hoj fullsmetad med Öhlinsprylar och sånt. Enda skillnaden är att jag bygger min hoj själv och använder gammalt grundmaterial.
Jag är på intet vis ute efter din cykel. Vill bara uppmuntra, (på mitt sätt).
Nog fjäskat. BYGG!
I övrigt så har jag nu nästan köpt bromsok. Blir Nissin 4-kolvare från en -08 Suzuki B-King. Snygg klar / natureloxerad finish som matchar gaffeln.
Sen sitter jag och sneglar på lite titanskruvar också till bromsoken. Skruvarna som klämmer åt runt hjulaxeln är ju av titan så man måste ju nästan köpa det till bromsoken också...
Titan is da shit, Go 4 it!!!
Äntligen så har toppen kommit fram till Upperton. Dröjer nog tills efter jul innan det blir något gjort med den dock, sen återstår det att se just vad som blir gjort.
Först och främst blir det ju portning, omfrästa ventilsäten samt större insugsventiler, men jag har börjat luta åt att byta till större ventiler på avgas också. Göra allt jobb direkt och slippa fundera senare eller så att säga. Blir ju lite kostsammare men då har jag en riktig jäkla monster topp som räcker till och blir över.
Det låter som en plan
Vad för ok blev det?
Gå på monstertoppen när du ändå har byxorna nere, allt annat vore osmart
Det är ren njutning att sitta och titta i det här projektet! Keep up the good work!
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|