Yoshimura GSX1230R Projekt

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Jävlar vad snidiga de var!

Vars köpte du dem?

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jävlar vad snidiga de var!

Vars köpte du dem?

Av en filur på ett brittiskt Suzuki forum. £20 för fyra. :tummenupp

Sen fick jag det efterlängtade tracking numret för paketet med framgaffeln. Det visade sig att jag hade rätt - den var överlämnad till FedEx igår strax efter kl13 Pacific Time, alltså inte i fredags som han hävdade.

Nåja, nu är den då i alla fall på väg. Beräknat leveransdatum är onsdag till veckan...

Får hålla på med svingen under veckan och helgen då. Ska skissa på lite ritningar imorn.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kommer bli smutt med den nya gaffeln, jag är inte lite avis:huvet

Men smakar det så kostar det. Den var ju relativt "billig" men ändå är det ju sjukt mycket pengar. :näsblod

Gaffeln har nu lämnat Indianapolis. Tog det en dag från Monterey i Kalifornien dit så lär det inte ta allt för länge hit till Svedala.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Imorn blir det en tripp förbi ingen mindre än Dan "HD Danne" Sundström för att höra om lite fräsjobb. Min vän med fräsen hade rätt fullt upp på jobbet så ingen möjlighet att ta på sig pysseljobb så då får man söka sig till andra kunniga.

Hoppas jag får ett bra pris, men han brukar vara rätt human när det gäller specialgrejjer till hojar. :)

Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Danne sundström är en man jag har stor respekt för. :yoparty

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Danne sundström är en man jag har stor respekt för. :yoparty

Helt klart. En mycket duktig herre. :tummenupp

Ska ta och stoppa i mig lite frukost / lunch nu och åka iväg till hans verkstad. Förhoppningsvis är han där och pysslar med nåt.

I övrigt så lämnade gaffeln Paris sent igårkväll. Gissningsvis bör den nå Sverige nån gång under dagen, så måndag kanske inte är en dum gissning. Återigen förutsatt att jag inte blir skändad av tullen.

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
En skändning av tullen såhär på en fredagsförmiddag sitter aldrig fel!

Good luck good fuck ;)

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
En skändning av tullen såhär på en fredagsförmiddag sitter aldrig fel!

Good luck good fuck ;)

:död

Håller tummarna för ett good fuck. Har ju varit många bad fucks detta år...

Tog en sväng förbi Dannes verkstad tidigare men det var ingen där. Ringde han istället för några minuter sedan och vi skulle höras vid på måndag. Hoppas att min chef på jobbet har glömt av mig och struntar i att ringa ut mig på jobb till veckan, i alla fall måndag. Ledig med lön är ju inte helt fel...

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Nyligt hemkommen från att ha kapat lite aluminiumstång.

Foto0039.jpg

Vad sägs om 150mm diameter? Då börjar vi pratar ämne. :D

Foto0041.jpg

Blev två 50mm tjocka tallrikar sågat. Av detta ska det bli lite detaljer till svingen. Blir att åka förbi hos Danne i verkstan strax efter nio imorgon är det tänkt. Förhoppningsvis kommer vi överens om ett bra pris och en rimlig tidsram för jobbet.

Sen håller jag tummarna att jag hör något från någon budfirma gällande gaffeln. Lämnade ju Paris för andra gången (enligt FedEx hemsida) kl02:58 igår morse. Man tycker ju att den borde ha tagit sig med flyg till Stockholm och till Luleå för att sen köras ut?

Nåja. Förväntat leveransdatum var ju Onsdag så vi får väl se.

Uppdatering:

Var förbi Danne med ritningen och aluminiumklumparna för en stund sedan. Han var glad och trevlig som vanligt. :)

Han verkade ha rätt klart för sig vad jag ville ha så vi redde bara ut lite små frågetecken på ritningen (diverse vinklar) för att förenkla jobbet lite och på så sätt göra det billigare. Han räknade att det skulle bli ungefär 8 timmars jobb, men då hade han lite att göra i dagarna framöver så vi får se om det blir färdigt i veckorna framöver.

I övrigt så är nu gaffeln på Svensk mark, Arlanda närmare bestämt. Då återstår det bara att se om det blir ett riktigt buttfuck av tullen eller om dom bara släpper igenom paketet. :död

Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Får kanske göra en omräkning på grejjerna jag ska ha från ISR i Januari eftersom jag sagt upp mig från jobbet. Blev varslad om uppsägning i fredags. Vanligt förekommande inom bemanningsföretag inför ledigheterna kring jul (nedgång i behov av arbetskraft hos kunder).

Igår blev jag ändå utordrad på jobb och idag blev första (och sista dagen) på det nya jobbet.

Nu ska jag inte gå in på några detaljer men arbetet omfattade bortrensning av svetsloppor med huggmejsel samt att punkta igen porer i svetsarna som roboten svetsat.

Låter ju utomordentligt enkelt men när målet är att göra 550st dagligen så får saker och ting ett helt annat perspektiv.

Innan 9-fikat så övervägde jag att hugga mig själv i handen med huggmejseln, endast för att slippa jobbet och kunna bli sjukskriven med lön. Men jag bet ihop och tänkte "Vafan, jag har ju gjort annat som är värre." men allt eftersom dagen fortskred, i samma tempo hela tiden och utan vila så insåg jag snart att det här går inte.

Så efter jobbet sa jag upp mig med omedelbar verkan.

Bara leta sig något nytt tills det blir "högsäsong" igen på jobbfronten (efter nyår).

Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
*samlar sig*

Efter en kaskad av ögonorgasmer och vilda brunstläten på köksgolvet så förmådde jag mig själv att hämta kameran och ta lite bilder.

Känsliga tittare varnas! :crash

DSC_0008-26.jpg

FGRT809 - modellnamnet stämmer då...

DSC_0010-20.jpg

Das låda.

Törs jag öppna den? Kan ju vara en massa spik?

Here goes...

DSC_0015-16.jpg

:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty

DSC_0021-12.jpg

DSC_0022-8.jpg

:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty

DSC_0026-4.jpg

DSC_0028-6.jpg

DSC_0036-6.jpg

:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty

Svårt att inte gå igång på sånt här... :näsblod

DSC_0037-3.jpg

DSC_0039-3.jpg

Nu är det bara ut i garaget och montera! Bilder på det kommer senare!

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Jag är glad för din skull, vet hur kul det är. Och din är snyggare än min som är en äldre model..ler

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Jag är glad för din skull, vet hur kul det är. Och din är snyggare än min som är en äldre model..ler

Ja, en riktigt speciell känsla att köpa nya saker. Speciellt något sånt här. :tummenupp

Nog är den gamla snygg också men det blir ju lite "extra" med dom bearbetade underbenen istället för en gjuten klump. :)

Jo, jag tror också det blir rätt phett...

DSC_0010-21.jpg

DSC_0003-51.jpg

DSC_0005-34.jpg

DSC_0009-22.jpg

Blir tjusiga kontraster. :tummenupp

DSC_0013-23.jpg

Snygga slitsar på gaffelbenen.

Och så med dom nya lyktinfästningarna. Blev jäkligt smutt.

DSC_0018-12.jpg

En vy från sidan på hojen i sitt just nu skändade stadie.

DSC_0016-18.jpg

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Snyggt som faaan, riktigt snygga fästen där nere på gaffeln.

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Snyggt! Men du måste kapa av fästöronen på oljekylet!!!! sådär kan du ju inte ha det, om du inte har nån bra motivering varför dom ska vara kvar, till exempel att du ska hänga en kåpa i dom. Eller kanske extraljusen:D

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0