notrightrider
Thought is the enemy of flow
"Det bästa från Youtube" är nog lite mycket sagt, men det här är intressant:
En ung Clint Eastwood ca 10 år innan det egentliga genombrottet är intressant i sig - men hela grunden för detta avsnitt av Highway Patrol grundar sig i avskyn efter kravallerna i Hollister 1947.
Det är tydligt att händelserna där, överförda till den lilla fiktiva staden typ 5 år senare skall förklara vreden och hatet hos innehavaren av den lilla dinern.
Det är också tydligt att AMA måste tryckt på rejält för att få ut budskapet med skillnaden mellan AMA-anslutna klubbar och "renegades' som förstör för riktiga motorcyklister.
"Hollister...?"
Alla behöver känna till Hollister -47.
Det var här uppdelningen mellan riktiga motorcyklister och 1%are gjordes av AMA:
“The one per cent deviant tarnishing the image of motorcycling ".
...och resten är historia, tyvärr.
Skådespeleriet i avsnittet är tidvis uselt överspelat, och manuset är ett pekoral.
Kvinnan vet inte hur man haltar eller hur man använder en krycka, och kulisserna vajar när någon stänger en dörr lite hårt.
Men ändå: intressant, eftersom det visar hur efterspelen från kravallerna hanterades då, så tätt inpå eländet.
Något vi fortfarande lider av, som grupp.
En ung Clint Eastwood ca 10 år innan det egentliga genombrottet är intressant i sig - men hela grunden för detta avsnitt av Highway Patrol grundar sig i avskyn efter kravallerna i Hollister 1947.
Det är tydligt att händelserna där, överförda till den lilla fiktiva staden typ 5 år senare skall förklara vreden och hatet hos innehavaren av den lilla dinern.
Det är också tydligt att AMA måste tryckt på rejält för att få ut budskapet med skillnaden mellan AMA-anslutna klubbar och "renegades' som förstör för riktiga motorcyklister.
"Hollister...?"
Alla behöver känna till Hollister -47.
Det var här uppdelningen mellan riktiga motorcyklister och 1%are gjordes av AMA:
“The one per cent deviant tarnishing the image of motorcycling ".
...och resten är historia, tyvärr.
Skådespeleriet i avsnittet är tidvis uselt överspelat, och manuset är ett pekoral.
Kvinnan vet inte hur man haltar eller hur man använder en krycka, och kulisserna vajar när någon stänger en dörr lite hårt.
Men ändå: intressant, eftersom det visar hur efterspelen från kravallerna hanterades då, så tätt inpå eländet.
Något vi fortfarande lider av, som grupp.
Last edited: