motardnisse skrev:
Nä nu spårar tråden ur snart!
Mcbudet, Nisse järnet, EBS berätta nu för Hjelmfrillan om er vardag lite mera.
Man går upp kl.7, sätter på sig ett äckligt gore-tex ställ som skiten är så ingordd i att det är bortom allt vad tvättar heter. Sen går man ut, det ligger 20 cm nysnö på backen och du har SOMMARDÄCK på hojen. Försöka starta, går inte. Kör slut på batteriet. Bara upp i lägenheten för att hämta nycklarna till bilen för att kabla igång hojen. Klockan är nu 10 i 8 och man börjar få jävligt bråttom.
Med en smäll startar hojen motvilligt. Man glider iväg, bakhjulet far åt alla håll och du vet att du bara ha 6 - 7 minuter på dig att ta dig in till stan. Man ger järnet, inget grepp med sommardäck. Smack! 300 m från hemmet ligger man och sprattlar för första gången, en SUV med fyrhjulsdrift tyckte inte att det va lika halt så han svängde ut precis framför. Aja, shit happends. Upp igen och iväg. 3 minuter över 8 är du inne i stan, du får en utskällning av trafikledaren för att du är sen. Sen börjar dagen med lika halt väglag och körningar runt hela stockholm. Dagen slutar du vid halv 6. Då är du blöt, kall och irriterad.
Så kan en typisk första vinterdag se ut. Som sagt, budkörning är ingen dans på rosor men om man vet med sig att lite kyla inte biter på en och att man kör fast det är som i ovanstående exempel så kan jag absolut rekommendera jobbet. Sen ska ni veta att man kör inte en hoj, man kör en XT.