yrkesmcförare ?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
KalleNorton skrev:
Går gör det väl.. Bara att säga upp sig när det bli nollgradigt, fast det är feminimt och fjolligt att göra så.

Japp! samt vissa brukar ha en förmåga att skryta att man har varit mcbud bla bla bla men sen får man veta andra saker i vilket fall som helst senare!

Antingen helår eller inget alls. Det ska fan inte vara nån dans på rosor.

Coola Ola

Guest
KalleNorton skrev:
Går gör det väl.. Bara att säga upp sig när det bli nollgradigt, fast det är feminimt och fjolligt att göra så.

Fast frågan är ju om man får nytt jobb när det blir fint väder igen?

Coola Ola

Guest
motardnisse skrev:
Snarare dåligt rykte samt nada jobb igen!

Precis... Samma när man är cykelbud (som jag varit). Massor med folk som vill ha cykelbud som glassigt sommarjobb men inte lika många som är sugna på blötsnö, regn och blåst på vintern.

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Coola Ola skrev:
Precis... Samma när man är cykelbud (som jag varit). Massor med folk som vill ha cykelbud som glassigt sommarjobb men inte lika många som är sugna på blötsnö, regn och blåst på vintern.
En i min klass hade jobb under jullovet som cykelbud. Kallt.

P-E

Guest
motardnisse skrev:

Du! Jag har cykat på vintern varje gång jag skulle till min kompis som bodde 6km ifrån mig! Lagom kul när det var minus 10 och snöstorm.. Med en kärringcykel dessutom:D

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Hehe jag började sista veckan i November :) Men jag kör inte vanligt lösbud som de flesta andra, utan jag fyller lådan på morgonen och sen lämnar ut allt. Blir mellan 20-80 stop om dagen typ. Kommer hem mellan kl12-kl18. Allt beror på hur mkt det finns att göra och hur fort man kör :)

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Slappfisorna sökte slappfisa på mc för några år sen, det måste väl vara ett riktigt skönt knäck. Var sugen på att söka men men... :)
Cykla, det gör man året runt...

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nisse Järnet skrev:
Hehe jag började sista veckan i November :) Men jag kör inte vanligt lösbud som de flesta andra, utan jag fyller lådan på morgonen och sen lämnar ut allt. Blir mellan 20-80 stop om dagen typ. Kommer hem mellan kl12-kl18. Allt beror på hur mkt det finns att göra och hur fort man kör :)

Har inte sett dig i garaget så mkt så du verkar ju hålla dig på hjulen. Hjälpte en mcbud kille förra vintern på kylingelänken som fick för sig att köra en genväg men kom inte upp ur diket pga en massa is. Vände bilen och frågade om han behövde hjälp? Öööh gärna sade han, sen ringde jag freddie direkt så han fick bli mobbad för det resten av dagen :rofl
Vem är det som fått äran att köra 660 nu?

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
motardnisse skrev:
Har inte sett dig i garaget så mkt så du verkar ju hålla dig på hjulen. Hjälpte en mcbud kille förra vintern på kylingelänken som fick för sig att köra en genväg men kom inte upp ur diket pga en massa is. Vände bilen och frågade om han behövde hjälp? Öööh gärna sade han, sen ringde jag freddie direkt så han fick bli mobbad för det resten av dagen :rofl

Ingen kör 660n. Det är Martins kelgris. ;)

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
660 ?!?!??! ingen har mutat mig tillräckligt än för att få den!!!

motardnisse skrev:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Mcbudet skrev:
660 ?!?!??! ingen har mutat mig tillräckligt än för att få den!!!

Du ska meka sönderkörda hojar! Glöm inte doktorns ord! :D
Därför får du lämna över hojen till mig för inkörning!

Last edited:

FreddaGädda

Guest
Nisse Järnet skrev:

När jag gick i nian och skulle hem från skolan på cykeln, mitt i vintern, blåste det så pass mycket att det var enda gången hittills jag behövt trampa för att komma NERFÖR brantaste backen på skolvägen. Jag bemöttes sedan av en björk som vält över vägen, en stor jävel. Jag hade skidbrillor på mig men såg knappt ändå. Har du sett filmen "Twister"? Den, fast med snö :näsblod

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nä nu spårar tråden ur snart!

Mcbudet, Nisse järnet, EBS berätta nu för Hjelmfrillan om er vardag lite mera.

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Har kört mc-bud både sommar och vinter, ingen hel vinter men ändå. Ingen dans på rosor men riktigt kul till å från. Kolla senaste nummret av bike som kommer nu, där har ni en intrervju med en av dom vassaste mc-buden. Träffar honom dagligen, äter spaghetti med köttfärsås varje dag :hihi

Blev nästan för mycket mc-körning när jag budade och körde privat hoj (929 Fireblade), dessutom höll jag jämnt på att krascha när jag satte mig på bläjden, den gick ju så jävla bra! :huvet :tummenupp
Men sen så tror jag att det är en riktigt bra merit/träning vad det gäller körningen, gav ju mig tre pallplatser :banana

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
motardnisse skrev:
Nä nu spårar tråden ur snart!

Mcbudet, Nisse järnet, EBS berätta nu för Hjelmfrillan om er vardag lite mera.

Man går upp kl.7, sätter på sig ett äckligt gore-tex ställ som skiten är så ingordd i att det är bortom allt vad tvättar heter. Sen går man ut, det ligger 20 cm nysnö på backen och du har SOMMARDÄCK på hojen. Försöka starta, går inte. Kör slut på batteriet. Bara upp i lägenheten för att hämta nycklarna till bilen för att kabla igång hojen. Klockan är nu 10 i 8 och man börjar få jävligt bråttom.
Med en smäll startar hojen motvilligt. Man glider iväg, bakhjulet far åt alla håll och du vet att du bara ha 6 - 7 minuter på dig att ta dig in till stan. Man ger järnet, inget grepp med sommardäck. Smack! 300 m från hemmet ligger man och sprattlar för första gången, en SUV med fyrhjulsdrift tyckte inte att det va lika halt så han svängde ut precis framför. Aja, shit happends. Upp igen och iväg. 3 minuter över 8 är du inne i stan, du får en utskällning av trafikledaren för att du är sen. Sen börjar dagen med lika halt väglag och körningar runt hela stockholm. Dagen slutar du vid halv 6. Då är du blöt, kall och irriterad.

Så kan en typisk första vinterdag se ut. Som sagt, budkörning är ingen dans på rosor men om man vet med sig att lite kyla inte biter på en och att man kör fast det är som i ovanstående exempel så kan jag absolut rekommendera jobbet. Sen ska ni veta att man kör inte en hoj, man kör en XT. ;)

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
Om någon vänlig mcbuds själ vill hjälpa mig så vore jag tacksam.

Jag är intresserad av att börja buda till sommaren. Går nu Flygtekniker utbildning i Västerås. Slutar i början på Juni. Samtidigt som jag slutar börjar inspelningen av en långfilm som jag ska vara mcstuntförare i. Efter att det är avklarat vore det kul om man kunde börja som mc-bud. Så om ni vet med er att det eventuelt finns jobb då så är jag intresserad.

Skicka gärna ett pm.

Så kan jag ställa lite fler frågor också.

mvh Fredrik

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...