yrkesmcförare ?

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Bodoe skrev:
Mycket snack om folk som bara vill köra under sommarhalvåret, men hur är efterfrågan då? Är det inte flera som vill ta semester? Jag tänkte nån gång i framtiden köra under en sommar (då jag studerar övrig tid). Är det många som söker?

Tänker inte köra denna moppe iaf! Får du nå flashbacks EBS? :)

Wow! Riktig flashback där, det där va tider det. :D

Att bara köra under en sommar är helt värdelöst. Finns inga bud att köra (dvs. du tjänar inga direkta stålar, tror jag bara körde in 40k i juli förrförra året när jag va i princip ensam i 1 - 2 veckor) och det är bara varmt och äckligt. Hösten och våren är absolut som bäst.

Anja: Bra inlägg, hade verkligen med tråden att göra.

//EBS @ Syss-konto
 

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Alnarp
Hoj
VFR 750F
okej, men måste man köra som en blådåre om man är mcbud?
och är det någon som vet hur det är att vara mc-ordonans i lumpen?
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
har kört lite MCbud å det är direkt livsfarligt :p
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Mr. Red skrev:
okej, men måste man köra som en blådåre om man är mcbud?
och är det någon som vet hur det är att vara mc-ordonans i lumpen?
yepp om du vill tjäna pengar så.. du kör på provition oftats..
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
hjelmfrillan skrev:
mcbudkillar!!!

- hur går det med snuten, är dom jobbiga mot er? :fatta!


faktum är att det funkar tydligen bättre nu än vad det har gjort innan :tummenupp enligt de mötet jag var på sist i sthlm. :)
 

pro :)

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
nora/stockholm
Hoj
betald
morlock skrev:
Glöm nte trafiklärarna som bor på en MC under säsongen, men tror inte det är speciellt roligt - orka åka MC på fritiden då?
både och visst blir man lite mör i kroppen av att sitta på hojen "dygnet runt" men det är lite skillnad på skolundervisning och "uppföljningen" på fritiden :D men jag får erkänna att bud killarna är lite kaxigare på jobbet som åker året om, mitt hoj år börjar i år först den 28/2 :)
 

Visionfruit

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2005
Ort
älvsjö, sthlm
Hoj
2013, MV Agusta Brutale 675
har också läst repotaget i bke om mc buden som drar in massa stålar. Undrar bara om man har fast jobb vad tjänar man då? och vad tjänar man om man är lösbud är det timmlön eller är det hur mkt du kör ut som räknas? En fråga till om man ska köra i sthlm för tex boxdelivery måste man då ha tungt mc kort eller räcker det mned mellankort?

hehe går förbi alla mc budens hojar på väg te plugget och där står de året om för det e väll ni som sitter på cafeet/restauranen popsi eller vad den heter.

respect till er att ni orkar köra året om
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
coolrob skrev:
har också läst repotaget i bke om mc buden som drar in massa stålar. Undrar bara om man har fast jobb vad tjänar man då? och vad tjänar man om man är lösbud är det timmlön eller är det hur mkt du kör ut som räknas? En fråga till om man ska köra i sthlm för tex boxdelivery måste man då ha tungt mc kort eller räcker det mned mellankort?

hehe går förbi alla mc budens hojar på väg te plugget och där står de året om för det e väll ni som sitter på cafeet/restauranen popsi eller vad den heter.

respect till er att ni orkar köra året om
Japp det är vi! :) Säg hej nästa gång vettja :hej
Det blir lättare om du har obegränsat, men det kan funka med mellan också om dom är snälla :)
 

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Alnarp
Hoj
VFR 750F
ingen som varit mc-ordonans/trafikman lr nåt i lumpen då? (ska mönstra om en månad)
 

Visionfruit

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2005
Ort
älvsjö, sthlm
Hoj
2013, MV Agusta Brutale 675
Nisse Järnet skrev:
Japp det är vi! :) Säg hej nästa gång vettja :hej
Det blir lättare om du har obegränsat, men det kan funka med mellan också om dom är snälla :)
det va trevligt joo ska vinka då ja ser er. men får vänta 1 år tills ja kan börja köra dåå om de e snälla jippi
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Citat:
Inskickat av hjelmfrillan
mcbudkillar!!!

- hur går det med snuten, är dom jobbiga mot er?



Nisse Järnet skrev:



Ähh! så länge har du inte jobbat ännu!

De flesta hojarna är strypta till 25kw, är det inte 25kw du kör nisse järnet? :D

Ni som funderar på att ev börja köra! Ta en riktig funderare vad ni ger i in på om ni börjar köra. Ni blir inte poppis om ni börjar köra och sen börjar gnälla när det regnar & blir halt mm. Visst kanske de blir lite kaxigare nu när de vet att de nästan är de enda som kör året runt. Men de mcbud jag har mött ha knappast skryt om att de är mcbud som säkert en del moppefuckon skulle göra. De har ett jobb att sköta som alla andra med andra jobb.Tycker absolut att det inte låter konstigt att t,ex dansken i bike tidningen drar in så mkt. Vill man tjäna lite extra pengar så vet man vad som gäller.

Respekt till er som kör! :tummenupp
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
MostWanted skrev:
vad är det för hojar man kör då? man får inte ta med sig sin privata ut nångång ibland? :D

De flesta kör med yamahas slitvarg XT600E men vissa kör med andra märke då oftast egna hojar då. De förekommer en del med Ktm Duke, African twin, TDM850, Ktm 640 och säker fler men om dessa rullar fortfarande är jag osäker på.
Nu när de har slutat tillverka XT600E så är det nog ev XT660R som kanske står på tur när de gamla XT är förbrukade men det återstår att se om man ser nån på vägarna i år!
 

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia SXV550
Mr. Red skrev:
ingen som varit mc-ordonans/trafikman lr nåt i lumpen då? (ska mönstra om en månad)


Var mc-ordinans i lumpen... det var grymt kul! Om du blir det se till att ni får köra mycket och ta körkort (civilt) innan ni muckar...Tyvärr så fick jag aldrig prova att använda skidorna som man kan sätta på hojen eftersom jag ryckte in i februari och GU:n är i tre månader. Våra befäl var grymt bra för vi fick köra så mycket vi ville i endurospåren på övningsområdet efter att "den vanliga dagen var avslutad". Såklart så fanns det tillfällen då man ångrar att man sitter på en hoj. En gång så skulle vi åka långt hela förbandet, det var kanske -5 - 0 grader ute och efter ett par mil så önskar man att man sätt inne i en bil med värme :) men det man inte dör av härdat eller nåt sånt.

Lycka till!
/Jonas
 

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Alnarp
Hoj
VFR 750F
okej, lät som något att satsa på :tummenupp
kollar man på lumpen.nu så ska man tydligen redan ha A-kort redan, men de verkar helt klart vara värt det, inte orkar man vänta ett helt år bara för att få det gratis inte! :yoparty
en liten sak jag undrat över, hur ä det med utrustning, får man "riktig" skyddsutrsutning eller är det ett vanligt M90-ställ och ryggskydd som gäller?
 

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia SXV550
Mr. Red skrev:
okej, lät som något att satsa på :tummenupp
kollar man på lumpen.nu så ska man tydligen redan ha A-kort redan, men de verkar helt klart vara värt det, inte orkar man vänta ett helt år bara för att få det gratis inte! :yoparty
en liten sak jag undrat över, hur ä det med utrustning, får man "riktig" skyddsutrsutning eller är det ett vanligt M90-ställ och ryggskydd som gäller?


ok, man var inte tvungen att ha A-kort när jag började. När det gäller skyddsutrustning har man ryggskena, hjälm, handskar och försvarets (apfula) mc-overall. Man har även något som skall föreställa mc-stövlar, men det är inga grejer som du skulle hänga i julgranen direkt. Nu vet ju inte jag iaf de har nyare, men om man känner försvaret rätt så har det inte nog inte gjort det. Jag tyckte inte att utrustningen spelade så stor roll, det är bara skitkul att få vara ute i skogen och röja med hojarna.
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
motardnisse skrev:
Ähh! så länge har du inte jobbat ännu!

De flesta hojarna är strypta till 25kw, är det inte 25kw du kör nisse järnet? :D

Ni som funderar på att ev börja köra! Ta en riktig funderare vad ni ger i in på om ni börjar köra. Ni blir inte poppis om ni börjar köra och sen börjar gnälla när det regnar & blir halt mm. Visst kanske de blir lite kaxigare nu när de vet att de nästan är de enda som kör året runt. Men de mcbud jag har mött ha knappast skryt om att de är mcbud som säkert en del moppefuckon skulle göra. De har ett jobb att sköta som alla andra med andra jobb.Tycker absolut att det inte låter konstigt att t,ex dansken i bike tidningen drar in så mkt. Vill man tjäna lite extra pengar så vet man vad som gäller.

Respekt till er som kör! :tummenupp

Det rullar bara 3 hojar med 25kw-strypning just nu.

Kan bara hålla med, man ska inte se budjobbet som en lekskola. Det är ett jobb precis som om du skulle va vakt på riksbanken. Folk som leker och tar det oseriöst har en förmåga att inte blir speciellt långvariga.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top