yrkesmcförare ?

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Kört mc-bud i 2 månader nu och det är skitskoj! Fast det har ju inte direkt vart nån riktig vinter än.. Fråga till er andra mc-bud; var håller ni hus på dagarna när/om det finns lite att göra? Nån som har lust att åka ut o köra trappor o sladda lite nån dag? Behöver en erfaren mentor med lite tid över :) Kör själv en Africa Twin med stoor röd låda för ASA. //B

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
Robban W skrev:
du kan ringa till Box Devlivery dom har tel.nr o namn på vem du ska prata med. Eller hör med Comi här på forumet, om inte han har fått tag på nån chafför den senaste veckan så har en AT som bara står o dammar.

Okej, tack för tipset Robban!
Problemet är att jag inte har möjlighet att börja köra förrän i Juli. Men det kan man kanske lösa på ett eller annat sätt.

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
VFR 750F
okej, jag ska mönstra 2 månader innan jag fyller 18 så de blir lite svårt att ha någon mer behörighet än A1, men bevis på påbörjad utbildning ska väl fixas... nya motorcyklar?!?!?! NU blev jag ju RIKTIGT sugen :yoparty
frågan är bara om dom kommer vilja ha en, nån som vet hur svårt det är att få göra lumpen nu för tiden om man vill? i min klass är vi iaf bara 2 stycken som vill göra lumpen så trotts nedskärningarna borde det väl inte vara alltför svårt? :va (förlåt, OT)

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
BillS skrev:
Kört mc-bud i 2 månader nu och det är skitskoj! Fast det har ju inte direkt vart nån riktig vinter än.. Fråga till er andra mc-bud; var håller ni hus på dagarna när/om det finns lite att göra? Nån som har lust att åka ut o köra trappor o sladda lite nån dag? Behöver en erfaren mentor med lite tid över :) Kör själv en Africa Twin med stoor röd låda för ASA. //B

Så det är DU som far runt på ATen. Folket sitter på seven vid regering/lästmakar.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
BillS skrev:
Du kör Andreas gammla hoj,,, han vart av med KK i polis kontroll.... din boss är Carlos va? :)

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Japp thats me! Stämmer att jag kör för Carlo. Glider förbi 7/11 när jag får en lucka så kan ja hälsa på alla :tummenupp
Vi ses på gatorna!

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Mr. Red skrev:
okej, jag ska mönstra 2 månader innan jag fyller 18 så de blir lite svårt att ha någon mer behörighet än A1, men bevis på påbörjad utbildning ska väl fixas... nya motorcyklar?!?!?! NU blev jag ju RIKTIGT sugen :yoparty
frågan är bara om dom kommer vilja ha en, nån som vet hur svårt det är att få göra lumpen nu för tiden om man vill? i min klass är vi iaf bara 2 stycken som vill göra lumpen så trotts nedskärningarna borde det väl inte vara alltför svårt? :va (förlåt, OT)

Här får du iaf en länk ang försvarets/livagardets nya mc :)
//D

http://www.livgardet.mil.se/index.php?lang=S&c=news&id=25926

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Idag var en fin dag att va mc-bud. Spännande om inte annat. Själv låg man å sprattlade 2 ggr i sumpan. Skoj att ta sig över 60 cm upp-plogad snö på morgonen. Slänger upp en bild på besten.
viewphoto.php

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
Tja!
Klart vi kan ut och härja en sväng i staden! kommer snart ut på hoj igen då man tagit det relativt lungt i vinter!
men i vår så släpar vi ut carlo oxå och hooliganiserar på stadens gator och torg med budhojarna! :yoparty
vi kommer nog springa på varandra nere i carlos verkstad innan dess då man brukar vara där och hälsa på ibland.
brukar även konsument testa Carlos budhojar ibland oxå för att se så dom körs som dom skall!

Mvh Freddie

BillS skrev:

Bifogat

• twinstop.jpg
    twinstop.jpg
    34.5 KB · Visningar: 123

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Den berömde Fredde! Fin bild :) Ska bli kul när isen släpper och man kan börja träna på sånt. Du får tjata lite på Carlo sen, han e ju alltid upptagen när jag tjatar :( så får vi ta en heldag och röja runt. Ses på stan! //Bill ASA #59

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Fan! varenda gång jag scrollar ner på sidan så läser jag "Yrkesmördare" och tänker "Den vill jag läsa"
Och i nästa ögonblick så ser jag att det står "yrkesförare"
Yrkesmördare hade nog varit för mycket att hoppas på i dennadelen av SH

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
hjelmfrillan skrev:
satt å funderade lite.

finns det någon här som har hojåka som sitt yrkesval?
alltså någon som jobbar på hojen?

typ mcbud, mcpolis, mcväktare, mcläkare.
skulle vara kul å höra lite hur ni har det?

Trist så här års!

Annars bra.

C

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
Vi hade ett par KTM LC4 400 på prov när jag låg inne som trafiksoldat mcförare och vara bara glad över att vi hade kvar de gamla 258:eek:rna då dessa var grymt mycket bättre i skogen än KTM hojjarna och så finns det ju inga skidor till KTM heller. 258:an gick faktiskt att köra fortare med på vintern än på sommaren, bara att sätt i skidan och hänga ut den i kurvorna.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
CHROLO skrev:
Trist så här års!

Annars bra.

C
Vad gör en MC-polis på vintern egentligen? För ni kör väl inte mc på vintern? :va

CHROLO

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
hjelmfrillan skrev:
aaaa beskriv en intressant dag!!!!
hur många år har du kört?

jag har hört att vid bankrån t.ex så sticker ni inte mot banken utan letar upp eventuella misstänkta, spännande!?

berätta berätta...

Jag gick mc kursen 1997.

Som mc polis vid en sån händelse så handlar det ju i första hand om att spana på lite håll och undvika att komma i vägen från ev. flyktbil. En hoj är ju inte så mycket att preja med t.ex. Däremot är den ju kanon att följa efter med och se vart illgärningsmännen tar vägen.

CHROLO

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
Esquire skrev:
Vad gör en MC-polis på vintern egentligen? För ni kör väl inte mc på vintern? :va

Jag håller på med en del vidareutbildning i bilkörning på vintrarna. Annars får även jag ta plats i ett fyrhjuligt fordon så här års. (Suck!)
Vi har faktiskt hojar som är försedda med dubbdäck för att kunna tas ut vid t.ex. eftersök av försvunna personer.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln