yrkesmcförare ?

Trottel

Medlem
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 250 EXC-F -07
Uj, nu blir jag sugen på att köra (bud) igen! Jobbade på Box 98-99 ett par år knappt. Körde sen bil ett tag oxå. Är det örten som chefar där nu igen, tyckte jag hörde det nånstans?

Finns det några gamla kollegor från den tiden här på SH, och är det nån från då som fortfarande kör mc-bud?

sommar = kass om man vill tjäna pengar på bud. Men det är ju aldrig tråkigt att köra hoj...
vår/höst = lagom temperatur och bra väglag, perfa! Regn iofs...
vinter = slitigt, kallt, skitigt, men sen kommer den där dagen med fin slät snö då man kör på tvären runt varje gathörn och flinar så hjälmen nästan spricker och allt dåligt väder, gamla vurpor annat elände är som bortblåst... :hihi men var beredd på att bita ihop igen. :gnissla

Sen är det som sagt ett jobb som ska skötas, man möter kunder, man sköter sin hoj och tar snabbaste vägen dit man ska. Lekstuga är det (edit: oftast) inte, men ett kul jobb för det mesta. Och när det inte är kul blir det ofta en bra story efteråt i alla fall...
Ja, det är väl så jag kommer ihåg det.

Hojta till om nån behöver stand in på sin hoj, jag har flexibla tider!

/f d 83'an som bodde i Åkersberga och hade väääldigt långt in till stan på vintrarna
 
Last edited:

hjelmfrillan

En otrolig blick för spelet
Gick med
15 Oct 2003
Ort
Huskvarnas förort Jönköping
Hoj
xt660r
Trottel skrev:
Uj, nu blir jag sugen på att köra (bud) igen! Jobbade på Box 98-99 ett par år knappt. Körde sen bil ett tag oxå. Är det örten som chefar där nu igen, tyckte jag hörde det nånstans?

Finns det några gamla kollegor från den tiden här på SH, och är det nån från då som fortfarande kör mc-bud?

sommar = kass om man vill tjäna pengar på bud. Men det är ju aldrig tråkigt att köra hoj...
vår/höst = lagom temperatur och bra väglag, perfa! Regn iofs...
vinter = slitigt, kallt, skitigt, men sen kommer den där dagen med fin slät snö då man kör på tvären runt varje gathörn och flinar så hjälmen nästan spricker och allt dåligt väder, gamla vurpor annat elände är som bortblåst... :hihi men var beredd på att bita ihop igen. :gnissla

Sen är det som sagt ett jobb som ska skötas, man möter kunder, man sköter sin hoj och tar snabbaste vägen dit man ska. Lekstuga är det inte, men ett kul jobb för det mesta. Och när det inte är kul blir det ofta en bra story efteråt i alla fall...
Ja, det är väl så jag kommer ihåg det.

Hojta till om nån behöver stand in på sin hoj, jag har flexibla tider!

/f d 83'an som bodde i Åkersberga och hade väääldigt långt in till stan på vintrarna


för mig är detta ett av mina fåtal absoluta drömjobb. som jag bor nu så känns yrket rätt avlägset, men vetifanken om det skulle passa med mcbud här i vätterbygden :va


men fler yrkesmcförare tack..... skriv här :tummenupp

edit: ska köpa nya bike nu, coolt :hjälm
 

hjelmfrillan

En otrolig blick för spelet
Gick med
15 Oct 2003
Ort
Huskvarnas förort Jönköping
Hoj
xt660r
micklar skrev:
Jag jobbar som parkeringsvakt och kör hoj. Kort sagt är det väldigt varmt mitt i sommaren, på vintern åker vi bil. Bästa tiden är april-maj och september-oktober.

Inte så himla mycket åkande, utan mycket gå runt på parkeringar med äckelkläder och sitta stilla i gassande sol eller regn. Helt klart skönare att åka bil med AC på sommaren, men lite roligare och smidigare med hoj.


vad kör ni för hojar?
jag tror jag såg något om p-vakter på mc, i allt om mc för ett tag sen.
 

Trottel

Medlem
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 250 EXC-F -07
hjelmfrillan skrev:
för mig är detta ett av mina fåtal absoluta drömjobb. som jag bor nu så känns yrket rätt avlägset, men vetifanken om det skulle passa med mcbud här i vätterbygden :va


men fler yrkesmcförare tack..... skriv här :tummenupp

edit: ska köpa nya bike nu, coolt :hjälm

Om du är flexibel och kan flytta så kan du ju pröva på att söka, marknaden är nog inte stor utanför de 2-3 största städerna i landet...
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
hjelmfrillan skrev:
vad kör ni för hojar?
jag tror jag såg något om p-vakter på mc, i allt om mc för ett tag sen.

Box Mcbudet kör med Yamaha XT600E....Securitas kör med Triumph Tiger. :tummenupp
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Panos skrev:
Box Mcbudet kör med Yamaha XT600E....Securitas kör med Triumph Tiger. :tummenupp

Har Securitas vakter som kör hoj?
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
försvarets (apfula) mc-overall.
Så fula tycker jag inte att det är ,sen får ju de flesta köpa egna crosshjälmar för försvarets pengar...

23.jpg
 

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Alnarp
Hoj
VFR 750F
mjo, dom var faktiskt apfula, men det är ju som bekant bara posörer som bryr sig om sånt :tungan
 

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Husaberg 570
Mr. Red skrev:
mjo, dom var faktiskt apfula, men det är ju som bekant bara posörer som bryr sig om sånt :tungan

haha, då ska du se dom gamla!

Bifogar bild på mig i riktig sexigt MC-ställ.... (Den som åker längst bak)
 

Bifogat

  • s.JPG
    s.JPG
    59.7 KB · Visningar: 139

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
hjelmfrillan skrev:
e allvarligt, hur kan man håva in så mycket?

Ah det är 100 000 i "inkörda" sen får du 27%-30% på det beloppet.

Jag jobbade som elektriker förut men lessnade på att gå upp så tidigt varje morgon. Nu är jag inne på andra vintern som mcbud o jag kan bara säga att det är utan konkurrens det bästa jobb jag haft.

Tänk er själva att åka runt i stan med en komradio som ekar mellan husen o en trafikledare som bara mosar på med jobb.
- 74, plocka här o där lämna hit o dit, kämpa, KÄMPA, KÄMPAAAA.

Dagarna bara visslar förbi, idag har jag kört över 30 underbara mil.
 
Last edited:

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Märsta
Hoj
R1 fighter -05
Är det någon som vet om något ledigt jobb framåt Juli någon gång då?

Jag är sugen på att köra bud. Och jag kommer inte fega ur när kylan kommer. Det kan ni ge er på!
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
NO_FEAR skrev:
Är det någon som vet om något ledigt jobb framåt Juli någon gång då?

Jag är sugen på att köra bud. Och jag kommer inte fega ur när kylan kommer. Det kan ni ge er på!

du kan ringa till Box Devlivery dom har tel.nr o namn på vem du ska prata med. Eller hör med Comi här på forumet, om inte han har fått tag på nån chafför den senaste veckan så har han en AT som bara står o samlar damm.
 
Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Mr. Red skrev:
ingen som varit mc-ordonans/trafikman lr nåt i lumpen då? (ska mönstra om en månad)


Var o mönstrade i November, det första inskrivningsförättaren sa var "jaha så du har A o B kort då vill du förståss bli mc ordonnans?"

Jag tänkte på alla hemska historier man hört om försvarets gamla mc modeller från stenåldern o tackade nej :)

För nån vecka sedan läste jag på försvarets hemsida att dom har köpt in nya hojar till mc ordonnanserna.

KTM 640 :gnissla :huvet

Tror inte de är krav på att du ska ha körkort för mc om du ska söka tjänsten men dom vill nog helst att du har de, du kan ju kolla på lumpen.nu när den sidan kommer igång igen. Är visst nere för tillfället.
//D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top