Hej,
Det står ju mycket om lack i detta forum men jag skulle bara vilja ha några förtydliganden av de som kan detta:
Jag funderar på att lacka om min (sedan tidigare omlackade) VFR. Idag är det ett helt gäng olika dekaler "inlackade" under ett lager klarlack på både kåpor och tank. Skall jag slipa bort all klarlack på hela hojen innan jag börjar med grundarbetet med slipgrund etc., eller räcker det om jag slipar bort klarlacken endast ovanpå dekalerna och sedan spacklar igen "gropen" som blivit efter dekalen och lacken? Om det senare alternativet funkar, skall jag då lägga på en slipgrund på alla delar som skall lackas (dvs. skall jag lägga slipgrund direkt på klarlacken) eller endast på de överspacklade dekalerna?
Tacksam för lite hjälp med detta.....!
/Olle D
Det står ju mycket om lack i detta forum men jag skulle bara vilja ha några förtydliganden av de som kan detta:
Jag funderar på att lacka om min (sedan tidigare omlackade) VFR. Idag är det ett helt gäng olika dekaler "inlackade" under ett lager klarlack på både kåpor och tank. Skall jag slipa bort all klarlack på hela hojen innan jag börjar med grundarbetet med slipgrund etc., eller räcker det om jag slipar bort klarlacken endast ovanpå dekalerna och sedan spacklar igen "gropen" som blivit efter dekalen och lacken? Om det senare alternativet funkar, skall jag då lägga på en slipgrund på alla delar som skall lackas (dvs. skall jag lägga slipgrund direkt på klarlacken) eller endast på de överspacklade dekalerna?
Tacksam för lite hjälp med detta.....!
/Olle D