Fy fan vilken dag... Igår kväll försökte vi lufta bromsarna utan framgång... Imorse skulle jag till en lokal Mc-firma för att låta dom fixa skiten... Då är det stängt..
fortsätter runt till lite olika Mc-firmor men de har inte möjlighet att fixa detta...
Åker sedan runt jobbet för att byta ut ett par skruvar... då läcker framhjulet luft vid luftnippeln. Inte nog med det, det sitter en skruv i däcket!
Möter upp min polare och åker till verkstaden... Vi monterar bort hjulet och kör bort det till en däckfirma, åker sen till mitt jobb och fixar en oljekanna för att lufta bromsarna bakvägen, samt köper mer bromsvätska... Det lyckas bra och vi fixar bromsen.
Nu börjar det finnas hopp igen... besiktningen ska ske i Västervik kl 15:30
Hämtar upp däcket som de fixat.. kanon!!
När vi sen ska skruva tillbaka bromshandtaget går fästet av!!! MEN VA FAAAN!!!!
Vi lyckas iaf skramla fram en ny... Pust! Vi klarar det inom tidsramen iaf!
Jag sticker hem och byter om å tar de 6 milen till Västervik....
När hojen besiktigas så har jag givetvis glömt att sätta dit reflexen! Samt att högerlampan inte sitter där den borde enl. dom.... Förbannat.. Åker därifrån med en ombesiktning framför mig pgv 2 skitsaker...
Klart man skulle ha tänkt på det, men det har varit jävligt hetsigt idag
Jaja, jag är iaf glad att det bara va det... Så imorgon bitti blir det verkstan igen å fixar till felen och sen till besiktningen i Vimmerby ist.
Så förhoppningsvis kan jag montera på stöttorna imorrn, och bort med all annan skit som besiktningen kräver.
Just det..... fixat till ljudet innan besiktningen med... Det gick bra det med!
Det va min dag det!