Ytterligare ett bobberbygge

LuddyOz

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Hornet 900 -03 "såld", CB650 Bobber -80
Här kommer några bilder... Kommer lite snyggare redigerade bilder sen med.

dxdx.jpgnbnb.jpg
uyuy.jpguyuyhu.jpg
ygyg.jpg

LwL

evigt undrande
Gick med
31 Aug 2009
Hoj
e-reggad jordfräs...
Jävla konstig känsla nu när det är färdigt...
Va fan ska man tänka på om nätterna nu då :tungan

Tycker faktiskt att det har varit ett av dom roligaste projekten på bra länge. Att bygga hoj med en go polare är verkligen att rekommendera!

Plus att man har ju inte behövt tänka på saker som vikt, körställning osv.

LuddyOz

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Jävla konstig känsla nu när det är färdigt...
Va fan ska man tänka på om nätterna nu då :tungan

Tycker faktiskt att det har varit ett av dom roligaste projekten på bra länge. Att bygga hoj med en go polare är verkligen att rekommendera!

Plus att man har ju inte behövt tänka på saker som vikt, körställning osv.

Precis min tanke... vad ska man göra nu??? Hahaha
Tack för all hjälp och alla timmar du/vi lagt ner!
You´re the man!

qzr

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2010
Hoj
Ducati Multistrada 1200ST 2011
Sträcka ut armen kan jag hålla med om att det är effektivare... men benet :tungan

Själv brukar jag vrida på styret för att visa åt vilket håll jag ska åka. Då brukar både bilarna och, hör och häpna, även hojen flytta sig till rätt plats :D

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Sträcka ut armen kan jag hålla med om att det är effektivare... men benet :tungan

Lite svårt att slänga ut högerhanden ofta då man måste släppa gasen på en modern hoj. Så då får det bli benet istället. Kör man gammelhoj så är det ofta skjutande gas utan fjäderretur så där kan man släppa gashandtaget utan att gasen fjädrar tillbaka. När man ska stanna får man själv manuellt sänka gasen med gashandtaget annars går det åt helvete. :lol

jonasstrom

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Hoj
Inte än... Övningskörningshoj på g!
Till att börja med... Grymt bygge!

Sen skulle jag gärna vilja fota hojen, har fotat mycket bilar innan men har väl mer och mer svängt över till hojsidan. Jag bor i Eksjö så vi skulle kanske kunna sammanstråla någon stans mitt emellan någon dag och ta lite grymma bilder? :rolleyes:

LuddyOz

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Till att börja med... Grymt bygge!

Sen skulle jag gärna vilja fota hojen, har fotat mycket bilar innan men har väl mer och mer svängt över till hojsidan. Jag bor i Eksjö så vi skulle kanske kunna sammanstråla någon stans mitt emellan någon dag och ta lite grymma bilder? :rolleyes:

Tack för det!
Ja visst skulle vi kunna göra det om du vill. Ska iväg till USA i 2 1/2 vecka nu... Får la se lite hur vädret är när jag är tillbaka.

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Fan måste fixa lite kort på min i färdigt skick... Har åkt hela sommaren "Dom få ggr man kunnat åka emellan regnskurarna" :4skrika

Det skulle bli bra väder på Lördag så då kanske jag kan få lite sjyssta bilder...

LuddyOz

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Ja de säger ju att helgen ska bli fin.. Tänkte utmana röven på en 16mila resa på lördag :p

FZLulea

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2013
Hoj
2011 Yamaha FZ8N Honda CB650-81
Grymt bygge! Jag noterade att du skippat luftburken och kör med kon istället. Ställde du in förgasarna nånting?

LuddyOz

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Grymt bygge! Jag noterade att du skippat luftburken och kör med kon istället. Ställde du in förgasarna nånting?

Stämmer... Hehe, nä det är en riktig ful-lösning. tejpade konerna med eltejp så den får lagom med luft.
Tänkte åtgärdas men det har kommit allt för mycket imellan... Men det funkar så det får duga =)

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping