YZF 750R Fighterbygge "Brass Knuckle Edition"

R1peter

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Honda CBR 954 Fireblade
Denna lampan är jag sugen på, ska kolla med Johans-MC imorn vad den kostar, och om den finns i svart. Annars är de bara att lacka i och för sig, har lite kontakter :)

Finns i orange, svart å vit..

Vit har ha beställt å väntar på, lampan har ja hemma redan :p

Btw, cooolt bygge, följer noga :)

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Har legat sjuk i nån influensa nu senaste veckan, så har inte hänt något alls, förutom att jag löste ett nytt element(Med TURBO) idag så hojen slipper stå och frysa :)

Bifogat

• PICT2748.jpg
    PICT2748.jpg
    210 KB · Visningar: 104

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Byggde ett nytt tankfäste idag, slaktade en krockad stötfångarbalk från någon BMW, trevligt med alu! Är inte helt färdigt ännu, ska till ett rör runt den långa skruven, och sen ska det poleras och putsas.

Lekte även med lite dragningar av gasvierarna, tror det funkar nu, att köra så som på bilden.

Hittade även en framlampa som jag är lite sugen på:tummenupp

Bifogat

• PICT2782.jpg
    PICT2782.jpg
    207.7 KB · Visningar: 153
  • PICT2781.jpg
    PICT2781.jpg
    229.9 KB · Visningar: 142
  • PICT2780.jpg
    PICT2780.jpg
    234.3 KB · Visningar: 136
  • PICT2765.jpg
    PICT2765.jpg
    220.6 KB · Visningar: 130
  • PICT2767.jpg
    PICT2767.jpg
    221.5 KB · Visningar: 113
  • PICT2760.jpg
    PICT2760.jpg
    227.4 KB · Visningar: 128
  • 103636-motocrossenduroframljusmmx.jpg
    103636-motocrossenduroframljusmmx.jpg
    87.5 KB · Visningar: 145

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Tankfästet fick lite kärlek idag. Våtslipade för hand upp till P3000. Sen blev det poleringsmaskin och något av Meguiars polermedel :tummenupp Fint resultat tycker jag!

Bifogat

• PICT2786.jpg
    PICT2786.jpg
    246.9 KB · Visningar: 121
  • PICT2791.jpg
    PICT2791.jpg
    235 KB · Visningar: 117
  • PICT2789.jpg
    PICT2789.jpg
    226 KB · Visningar: 129
  • meguiars medallion.jpg
    meguiars medallion.jpg
    24.8 KB · Visningar: 1,195

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Gött att det händer lite grejjer:yoparty
Det där är exakt sån framlampa jag har, så du får köpa/lacka den i lila :7peta

Kan du kolla E-bay efter en sån? Lär bli mycket billigare än från 24MX. Och du är ju E-bajjproffs:crash

gaylord

Ny medlem
Gick med
20 May 2008
Hoj
Honda cbr1000rr 06
Skönt att morsan tyckte om planen om StreetFighter-bygget. Förklarade det som att man "slås med gatan" och att man inte kör lika fort som med kåpor, då tyckte hon det var en jättebra idé, och det var tydligen snyggare när man fick se lite stål :D

Hmm ska du kör 50 på 70 väg nu då? :va

Echoboy

Medlem
Gick med
30 Dec 2008
Hoj
YZF 750
Lampa från Polisport!

Kollade E-bay i Tyskland lite snabbt och det ligger på ungefär samma pris vad jag kan hitta!

En fundering eftersom jag själv letar lampa som klarar besiktningen, kan kanske vara i Limez intresse oxå, kan man besiktiga med denna lampa? Hur är ljusbilden?

Hur går det med skruvandet förresten?

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kollade E-bay i Tyskland lite snabbt och det ligger på ungefär samma pris vad jag kan hitta!

En fundering eftersom jag själv letar lampa som klarar besiktningen, kan kanske vara i Limez intresse oxå, kan man besiktiga med denna lampa? Hur är ljusbilden?

Hur går det med skruvandet förresten?

Ja, verkar vara samma priser. Plockar nog hem en från 24mx.

Tror inte det är några problem att besiktiga med den lampan, är ju hel/halvljus i samma lampa och förhoppningsvis E-godkänd. Sen att den är kass i mörker är ju en annan sak, men jag känner inte att det spelar någon roll då jag sällan kör i mörker.

Skruvandet går det sådär med, måste beställa hem lite delar. Typ framlampa, längre bromsslangar osv.

Är ju arbetslös just nu, så tid har jag gott om men det där andra som kan vara bra att ha är det ju således dåligt med :gnissla

Ska däremot införskaffa svart värme-färg och ge kylaren en omgång nästa vecka, tänkte måla rätt över stenskott osv. Även en tidigare ful-lagning (någon elak tysk förmodligen)som jag slipat ner och snyggat till.

farbror mumma

Medlem
Gick med
24 Apr 2004
Hoj
Cbr600rr yzf750r
Byggde ett nytt tankfäste idag, slaktade en krockad stötfångarbalk från någon BMW, trevligt med alu! Är inte helt färdigt ännu, ska till ett rör runt den långa skruven, och sen ska det poleras och putsas.

Lekte även med lite dragningar av gasvierarna, tror det funkar nu, att köra så som på bilden.

Hittade även en framlampa som jag är lite sugen på:tummenupp

Körde med en sådan polisport framlyse på min förra fighter. Den är e-märkt men besiktningen gillade inte ljusbilden alls på den och gav mig en anmärkning:mad: Kul bygge ser bra ut yzf750r passar skitbra som fighter:tummenupp

Last edited:

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Körde med en sådan polisport framlyse på min förra fighter. Den är e-märkt men besiktningen gillade inte ljusbilden alls på den och gav mig en anmärkning:mad: Kul bygge ser bra ut yzf750r passar skitbra som fighter:tummenupp

Är den E-märkt ska det inte vara några problem, bara man har ställt in skiten rätt. Bättre med för lågt än för högt kanske?

Ja visst ser de fina ut som fighter! Nästa vinter får kapskivorna äta bakram :yoparty:)

farbror mumma

Medlem
Gick med
24 Apr 2004
Hoj
Cbr600rr yzf750r
Nja ljusinställningen var rätt. Ställde in den på jobbet med våran ljuställare precis innan jag åkte till besiktningen. Men det var en riktigt svag ljusbild på den såg det själv när jag ställde den. Chansade att åka till besiktningen iallafall gick inte så bra.:brinnerup Har köpt ett ktmlyse till min nuvarande fighter det är också e-märkt. Jag har inte kollat ljusbilden på den än men ska besiktiga nu ivår få se om den går igenom.:)

Bifogat

• 78014001044.jpg
    78014001044.jpg
    32.4 KB · Visningar: 150

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Har köpt ett ktmlyse till min nuvarande fighter det är också e-märkt. Jag har inte kollat ljusbilden på den än men ska besiktiga nu ivår få se om den går igenom.:)

Det där är också en 35w H3a, tydligen lika kass ljus i den med :död

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Köp nåt vettigt lyse de där skiten ser du ingenting med, ta nåt klassiskt rund från en Duccati/Buell eller nåt då syns du + att du ser nåt & det går å besiktiga med. De måste finnas massor på skrotar eller E-bay till nada pengar.

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Köp nåt vettigt lyse de där skiten ser du ingenting med, ta nåt klassiskt rund från en Duccati/Buell eller nåt då syns du + att du ser nåt & det går å besiktiga med. De måste finnas massor på skrotar eller E-bay till nada pengar.

Funderar på det också. Har alltid gillat de klassiska runda, typ Hornet. Ska leta lite :tummenupp

Typ enda vettiga på blocket.
http://www.blocket.se/horby/Stralkastare_till_Triumph_Speed_Triple__08_32354858.htm?ca=20&w=3

Dock vet jag inte om jag gillar de dubbla när dom är så pass stora.
Får kolla Bike Trollhättan också. Sen blir det E-bay.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...