Yzf R1 M

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Någon som bytt bromsbelägg fram ännu? Kör ni fortsatt med original?
Eller något annat ( sbs, ebc, renthal... )?
Min R1M -15 har gått drygt 700 mil, varav ca: 100 mil bana. Det är väl kanske 200 mil körning kvar innan det är dags.
 

DennisAberg

#YammoPower
Gick med
9 Jul 2013
Ort
Kiruna
Hoj
R1M -15
Mina höll ca 600mil varv 400 på bana :)
kör nu på CLs keramiska race belägg o dom verkar slitas snabbare, men ger lite mer bett i bromsen :)
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Är ute efter lite mer initialt bett, men de skall funka för övervägande gata. Blir ca: 5 bandagr/år för min del.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Är ute efter lite mer initialt bett, men de skall funka för övervägande gata. Blir ca: 5 bandagr/år för min del.

Har kört SBS Dual Sinter på andra hojar just för att de gav mer initialt bett jämfört med original. Har dock inte kört dem på 2015-hojen.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Galfer G1375 kanske? Gör inte bort sig i rookieracing och håller riktigt bra.

Va? Vilka olika upplevelser vi har. Jag testade G1375 i söndags, första gången jag körde min 600. Det var helt hopplöst att bromsa med dem beläggen. Jag bytte efter ett körpass till SBS dual sinter och då fungerade bromsarna som en dröm.

De beläggen gör sig bäst på gatan :)
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Va? Vilka olika upplevelser vi har. Jag testade G1375 i söndags, första gången jag körde min 600. Det var helt hopplöst att bromsa med dem beläggen. Jag bytte efter ett körpass till SBS dual sinter och då fungerade bromsarna som en dröm.

De beläggen gör sig bäst på gatan :)

Ja det var olika. Jag kör med dem nu och tror vi har ungefär samma tider. Och jag är en ganska late braker, dvs det är där jag kör om på race oftast (kanske är för att de är dåliga :D ) . Var de beläggen OK?
Självklart finns det bättre belägg för racing, men då blir gatåkat lidande. Så utifrån cidairs önskemål känns de rekommenderbara enligt mig.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Ja det var olika. Jag kör med dem nu och tror vi har ungefär samma tider. Och jag är en ganska late braker, dvs det är där jag kör om på race oftast (kanske är för att de är dåliga :D ) . Var de beläggen OK?
Självklart finns det bättre belägg för racing, men då blir gatåkat lidande. Så utifrån cidairs önskemål känns de rekommenderbara enligt mig.

Jag håller med om att det är en bra rekommendation för gata med lite bankörning :) Förstår dock inte hur man kan trivas med dem i Rookie-racetempo. Men jag förstår inte allt heller :lol vi har ju heller inte likadant bromssystem chansar jag på.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Så G1375 passar bra för gatåka, och ger ett bättre initialt bett än originalbelägg? Är det så jag skall tolka det?

SBS dual sinter är för extrema för gata?

Som sagt - kanske 5 bandagar per år i lugn/ medel och resten gata för mig.
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Så G1375 passar bra för gatåka, och ger ett bättre initialt bett än originalbelägg? Är det så jag skall tolka det?

Ja skulle jag vilja säga, MEN jag har inte koll på hur bra/dåligt initialt bett dina originalbelägg har. Du får helt enkelt låna ut din hoj till mig en fin kväll så kan jag bromsprova på 158:an. :D
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Blev premiärtur idag med R1:an. Herrejösses vad den går! :yoparty
Har bara kört 350 och MT-07 i år, så det var en rejäl kontrast att vrida på med R1:an.

Apropå bromsarna så är det en slags soft känsla i handtaget. Visst, det bromsar rejält när man tar i, men lite mera bett och lite mindre kraft hade varit najs.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
158:an

Det blev inget bromsprov, men däremot lite sköna fullgasaccelerationer upp till 90.....
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
36 mil igår och 26 mil i förrgår, på slingriga halländska småvägar. Snart 900 mil totalt och det är fortfarande lika jäkla härligt att köra den. :tummenupp
Snart dags för nya däck f/b. Funderar på Bridgestone S21. RS10R är overkill för min förmåga och plånbok. De funkar ju fantastiskt på bana, men håller ju bara drygt 200 mil..... Tror S21 är ett bättre gatdäck och som funkar bra på bana. Kanske får bli slicks för bankörningen nästa säsong. :D Å så blev det Brembo röda belägg fram. Lite bättre bett känns det som. Billigare än original faktiskt.
Drygt 100 mil till, sen dags för service. 5507:-.....:gnissla Fy faan va dyrt! Å försäkringen då!? Huvva! :gnissla
Men detta är ju livet! Att åka hoj. :banana
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag ryckte det var rejält synd att det aldrig blev nån exklusivitet kring denna hojen. Klart den bästa hojen jag kört alla kategorier men egentligen inget särskilt med den.

Jag har ett original 200bakdäck liggandes som jag inte hann få på i år. Kom med ett bra bud så skickar jag det.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
A shit! Det var ju bad timing.....jag betsällde precis Bridgestone S21 för att testa hur de skiljer sig från RS10.
Men tack för erbjudandet.

Jag håller kanske inte med Dig.Jag tycker faktiskt den är lite speciell. Sticker ut i mängden.
Sen hade det ju varit kul om den bara hade sålts i de där 500 exen, som de lurade i oss.....:gråta

Vet Du, eller någon annan, hur många R1M som sålts i Svergie 2016?
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Igår blev nog sista turen på R1:an för i år. 11 mil i solsken och +11 grader på toppenfina torra vägar.
Vilken fantastisk höst det varit! :tummenupp

Nu längtar man ju så fruktansvärt till nästa säsong och en massa bandagar. :gnissla:(
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Jag tror inte det. Har iaf inte läst om några tekniska uppdateringar.
Hade varit kul att veta hur många som såldes i Sverige i år?
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top