Innan projektet går igång på allvar så måste säsongen ta slut.
Jag önskar på ett sätt att den tar slut nu men det är skönt att
det kommer vara ett tag till, jag är inte på något sätt "färdigkörd" än.
Har ju bara haft hojen i någon vecka.
Som jag sade i förra inlägget så har jag nu en ram att experimentera med
motorfästet i. Jag har också jagat info om diverse delar.
Samt så vill jag egentligen byta ut på momangen vissa saker. LSL-fotpinnepaketen som sitter
på är jag inte alls nöjd med, för glatta och på högersidan är det för smalt på
fotpinnen så foten knappt får plats. Det måste bli tillbaka till originalen som jag inte har.
Tändningslåset är helt åt helsicke, ovansidan är nedsliten men mest irriterande är
det att man måste mixtra med nyckeln och få den i ett särskilt läge för att kunna vrida om den.
Jag skulle också vilja ha varierbara clipons som går att ställa både höjd och vinklar på.
Samt ett nytt kåpglas modell klar. Mycket på önskelistan nu.
Låg inte på latsidan under semestern så jag har också hunnit med att undersöka motorval.
En snubbe på ett utl-forum menade att dessa grejer från en FZR1000 EXUP räckte för ett swap:
Motor
Förgasare
Exup
Tändspole
T-ace luftfilterlåda.
Resten skulle kunna användas från SPn.
Många säger att --det har jag gjort eller --det har en kompis osv. men jag hittar ingen riktigt
detaljerad byggbeskrivning på vad andra varit tvungna att byta.
Dock kommer man upp i en 10-11 tusen för dessa delar begagnat, i vart fall FZR grejer.
Shoppas det på skrotar så får man säkert räkna med 15-16 tusen.
Sedan hittar jag en krockad Thunderace på blocket. Hojen har gått 3400 mil och startar snällt.
Inga jätteskador på den förutom böjda framgafflar och att nästan samtliga kåpor har spruckit.
Fine, kåporna gör inget och inte framgafflarna heller. Jag dealar och velar. Låter det bero ett
tag och hojen är fortfarande till salu. Skälet till att jag tvekar var att jag var tvungen
att köpa en mc-lyft också för att få köpa loss hojen, paketpris så att säga.
Men jag kunde inte motstå den, hojen hämtades igår i Kalmar.
Jag har nu också en Thunderace 96:a som är stage 1 dynojettad och som svarar bra på rullen
att experimentera med till bygget. Det som blir över får jag väl försöka sälja framöver.
Nu är det dock nästan för bra med alternativ för nu är jag intresserad av om SP grejerna,
framdel + bakdel passar på Thunderace ramen. Ramarna skall ju vara mycket lika.
Om det passar med mindre mods, blir smidigheten sämre än om jag hade byggt på SPn?
Ja ni ser vilka problem man har att brottas med framöver.
Först ut blir att kolla om tändningslås och fotpinnepaket passar på SPn.