Yzr 500 rd

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Kostade den där bakramen 2700kr? :näsblod

Då har jag inte räknat med frakt och svensk tull. Fotpinnarna med pedaler och plattor kostar 9240:- och de måste ochså beställas om du beställer ett chassi. Jag ska göra ritningar på de så att jag kan låta göra egna om man vurpar..
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jisses. Ser inte mycket ut för världen för dom pengarna.
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Jag tycker nog att du skall ge dom en rejäl brasklapp för den där bakramen!! Om dom dessutom inte ville sälja en ram till dig om du inte köpte bakramen också............ inte seriöst gjort!

Vad tycker du om firman i övrigt. Har dom hållit vad dom har lovat?
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Då har jag inte räknat med frakt och svensk tull. Fotpinnarna med pedaler och plattor kostar 9240:- och de måste ochså beställas om du beställer ett chassi. Jag ska göra ritningar på de så att jag kan låta göra egna om man vurpar..

Hiskeligt. Jag hade varit grymt sne på honom om jag vore du. Där sjönk Mico som en sten i mina ögon, och han förlorade en potentiell framtida kund. Hälsa honom gärna det om du har vidare kontakt.
 

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
Hiskeligt. Jag hade varit grymt sne på honom om jag vore du. Där sjönk Mico som en sten i mina ögon, och han förlorade en potentiell framtida kund. Hälsa honom gärna det om du har vidare kontakt.

varfor? framgar klart och tydligt pa hemsidan att det maste bestallas nar man bestaller ram.

om han dock inte informerat om att bakramer var i fuljarn sa ar det ju javligt fult! saker pa att det inte blev nagot misstag och dom skickade med en prototyp? bakramarna pa hemsidan ser ju betydligt trevligare ut!

forbaskad snygg hoj, gillar hur noga du ar med allt detaljarbete! ser fram emot uppdateringar och framfor allt det fardiga resultatet!

lycka till :tummenupp
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
carbs 010.jpg
I väntan på cylindrarna från trimmning finns massor att göra. Puh 2 förgasare är nu rengjorda och renoverade, nya munstycken, nålar, emul... rör "stavning?" flotörventiler, packningar, allt nytt:tummenupp Sen är det ju bara 2 förgasare till.
 

Marsupilami

Tvåtaktstaliban
Gick med
15 Jun 2010
Ort
Söderslätt, Skåneland
Hoj
2xRD500 1xRS250 1xRSV Mille 1xSZR660
Känns tjatigt att bara lovorda dina framsteg hela tiden, men vad annat kan man göra?
Påminner mig om det är nog dags att riva min egen motor nu om den skall vara klar igen till våren. Den där våren kommer lika hastigt vartenda år..

En hel del off topic, men jag kikar alltid på Moto Journals Youtubeklipp när de släpps, trots att jag inte kan mer än två ord på franska. Nåja, vid 11.37 hör man ett välbekant ljud som piggar upp i vintermörkret och sekunderna senare dyker den mycket riktigt upp i bild. :)
Är väl patetisk som reagerar som jag gör varenda gång jag ser och hör en 500-tvåtaktare på bana ihop med moderna cyklar, men jag kan inte hjälpa det. Blir bara glad. :)

 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Hej igen!
Jag surfade lite igår och hittade denna sida på italienska så man fattar inte mycket av det som står men man förstår av bilderna att det är nåt alldeles speciellt

Google translate hjälper till en bit på vägen...

Nytt projekt 500 (Engine)

Messaggioda Ax-Racing »05 feb 2009, 20:17
Och om vi började tala om en torr koppling på 500?

(Ja jag vet att jag har 300 platser öppna, men det är en period av kärning sinnet svårt
och om jag hitta några katalysator för uppmärksamheten hamnar jag plocka upp ett träd för att bli en eremit: matto2 :)

återvänder till temat, gör lite "förord ​​till saken, har 500 RD redan" den primära sporre, och har
kugghjulen på två axlar är kopplade till de Cha kopplingshuset med alla av en andra
tandat hjul, satsades på fjädrar för att innehålla brus "av transmissionen och undvika sönderrivning och
stötar under drift (exempelvis ett komplext system skulle eliminera den, vi pratar mer "nedan)
denna bild visar komplikation av motorn macchiavellica: mrgreen:

IM003741.jpg
IM003741.jpg (102,89 KiB) Visad 3379 gånger



framgår att DD det finns redan ", tänkte jag att hålla drevuppsättningen och därifrån börjar med att anpassa
Koppling av nya komplex (härlett ducatesca för en förändring)
Så börjar den komplexa kronan srivettando / trumma / drev Bell 500-serien

IM003732.jpg
IM003732.jpg (99,8 KiB) Visad 3380 gånger



fräser av via sömnad av nitarna (3:! ::: de 350 har 4:? :: :)

IM003733.jpg
IM003733.jpg (102,35 KiB) Visad 3374 gånger



och med en fighter du skjuta dem av törnen

IM003736.jpg
IM003736.jpg (109,11 KiB) Visad 3369 gånger



Här är "isolerad" från resten av pjäsen användbara

IM003738.jpg
IM003738.jpg (109,89 KiB) Visad 3370 gånger



Rengör för gott att bära det i huset och söka nödvändiga spridda bitar 'runt ett tag (för mycket) tid

IM003739.jpg
IM003739.jpg (71,25 KiB) Visad 3366 gånger



Slutligen lägger du motorn "vakuum" bekvämt bredvid skrivbordet för mätningar och studier / utformning av saken

IM003740.jpg
IM003740.jpg (103,06 KiB) Visad 3364 gånger
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Jösses, hojen du bygger är grym, men den länken va hårdporr ju, fantastiskt.
Är det samma ram som du har?

den i länken (Italienaren) bygger 3 hojjar
och gör "nästan" ramen själv tzr 250 ramar som han kappar och gör om (eget styrhuvud och egen svinginfästning) och braddar hela alltet för att rymma rd500motorn(på 750cc)lr nåt sånt

R2 kolla genom hela tråden "bara" 129 sidor nu
http://www.2t-special.it/forum/viewtopic.php?f=14&t=498&start=650
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
den i länken (Italienaren) bygger 3 hojjar
och gör "nästan" ramen själv tzr 250 ramar som han kappar och gör om (eget styrhuvud och egen svinginfästning) och braddar hela alltet för att rymma rd500motorn(på 750cc)lr nåt sånt

R2 kolla genom hela tråden "bara" 129 sidor nu
http://www.2t-special.it/forum/viewtopic.php?f=14&t=498&start=650

jag tycte väl det va lite olika på bilderna, och att det va rd cyllar.
tack, här ska kollas, man blir ju så tokinspirerad att man spricker bara :)
 

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
den i länken (Italienaren) bygger 3 hojjar
och gör "nästan" ramen själv tzr 250 ramar som han kappar och gör om (eget styrhuvud och egen svinginfästning) och braddar hela alltet för att rymma rd500motorn(på 750cc)lr nåt sånt

R2 kolla genom hela tråden "bara" 129 sidor nu
http://www.2t-special.it/forum/viewtopic.php?f=14&t=498&start=650

Scrollat genom 129 sidor på en lördagkväll..men det var nog det teknikporrigaste tråd jag sett..Och jag kan inte italienska!!
Tre ramar..en verkar vara en std RD 500..en med RD 350 cylindrar och en med Aprilia cylindrar men den var inte med på slutet.
Och själv tycker jag dt är svårt att få i en RG 500 motor i en Aprilia RS 250 chassi..
Man borde kanske somna om och köpa en fabriks klar std hoj!!
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Jag tycker nog att du skall ge dom en rejäl brasklapp för den där bakramen!! Om dom dessutom inte ville sälja en ram till dig om du inte köpte bakramen också............ inte seriöst gjort!

Vad tycker du om firman i övrigt. Har dom hållit vad dom har lovat?
Han har hållit vad han lovat. Det framgår tydligt av hemsidan att man måste köpa bakram och fotpinnar när man beställer en ram. Förklaringen till varför de är så dyra är att han har lagt ner massor av pengar för att köpa upp YZR delar att göra kopior på. Det jag är besviken på är just bakramen som är i järn och som jag dessutom måste bygga om rätt kraftigt för att få plats med expansionskammarna. Sen tog det 3 månader längre att få grejorna än vad han lovade från början men det kan jag förlåta honom för han jobbar bara deltid med detta och är brandman till yrket.
Jag ser inga problem att handla av honom då ramen är ett otroligt snyggt hantverk och motorn passar perfekt och leveransen med flyg var klockren på 5 dagar från Sydney.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Han har hållit vad han lovat. Det framgår tydligt av hemsidan att man måste köpa bakram och fotpinnar när man beställer en ram. Förklaringen till varför de är så dyra är att han har lagt ner massor av pengar för att köpa upp YZR delar att göra kopior på. Det jag är besviken på är just bakramen som är i järn och som jag dessutom måste bygga om rätt kraftigt för att få plats med expansionskammarna. Sen tog det 3 månader längre att få grejorna än vad han lovade från början men det kan jag förlåta honom för han jobbar bara deltid med detta och är brandman till yrket.
.
tidigare inlägg om bakramen--

Jag vet ju även en kille i Österike som bygger självbärande bakdelar till denna ram i kolfiber då behöver man ingen bakram. Det är ju Wolfgangh med den röda hojen som finns på bild i denna tråd. Kostar ca: 16500:- Om man hade pengar... God natt

för < 16500:- kan jag ta fram gjutformar och en självbärande bakdel i kol,
har du bara en bakkåpa att börja med så.
Håller på med den här nu:
nc30motoform.jpg
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
hej

kollar ditt fina bygge men skullle ju skrivit mycket tidigare hehe jag har en 500 som gått 800 mil sen 84 den står i utställningen på yamahacenter i göteborg,

men hur fick du dina förgasare så fina
mvh peter
 
Last edited:

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Hej! Jag har gjort iordning 3 förgasare nu men när jag skulle demontera den 4e så sprack förgasarhuset sönder vid infästningen för gasvirarna:huvet Kanske går det att laga eller så måste jag hitta en annan förgasare. När jag får igen cylindrar mm så kan hela motorn sättas ihop och sättas i ramen igen:tummenupp. Den sitter ganska tight, man kan nästan inte ens fylla på växelådsolja utan att ta ut motorn ur ramen. Kicken går heller inte att använda som den är utan måste modifieras på nåt vis. Kopplingsviren måste dras om då den annars tar i ramen. Man får borra ett nytt hål i kåpan och förstärka upp den. Synd att den är i magnesium och inte lätt att svetsa i. Kopplingen går ochså väldigt tungt så jag tänker prova med att byta tillbaka 3 av de hårda kopplingsfjädrarna till orginal "6 totalt". Bak ramen måste kapas och byggas om för att exp kammrana ska få plats och utseendet bli det rätta.. Tur att man har gott om tid:näsblod Sen har man ett elsystem att bygga. Jag har ett elsystem från en RD500 som jag tänker bygga om. Sen är man snart klar...
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Ja, det blir alltid mer jobb än vad som var tänkt från början. Men ta det varligt och fundera på alla ändringar. Bygget har ju alla förutsättningar för att bli kanon bra :tummenupp
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Ja, det blir alltid mer jobb än vad som var tänkt från början. Men ta det varligt och fundera på alla ändringar. Bygget har ju alla förutsättningar för att bli kanon bra :tummenupp

det stämmer, en sak itaget. Jag hoppas den är körbar i juli då det blr tvåtaktsträff på sviesta.

Nu skulle ju cylindrar mm egentligen vara klara men det visar sig att han varit influensa sjuk så det tar nog 3 veckor till innan de är klara...
 
Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

Top