Yzr 500 rd

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jag kanske har missat något men är tanken att köra den lagligt på gatan eller blir det ban-hoj/uppvisnings-hoj/vardagsrumsprydnad?

Nästan synd att inte köra den på vägen men då måste man ju iof ha en massa förfulande attiraljer som lysen och blinkers:va

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Lite skruvande har det blivit och hojen har varit ute i solen. När man nu kommit så långt är det bara att lista upp saker att gör innan provstart. Kylarslangar 2 st 25mm invändigt med 90 graders böj, gasvajer... finns inte plats med nån returvajer, Kopplingsvajer fäste i kopplingskåpan, bensinkran slangar ev filter, fästen avgassystem mm mm

Bifogat

• yzr ute 010.jpg
    yzr ute 010.jpg
    263.3 KB · Visningar: 589
  • yzr ute 011.jpg
    yzr ute 011.jpg
    204.1 KB · Visningar: 451

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Lite skruvande har det blivit och hojen har varit ute i solen. När man nu kommit så långt är det bara att lista upp saker att gör innan provstart. Kylarslangar 2 st 25mm invändigt med 90 graders böj, gasvajer... finns inte plats med nån returvajer, Kopplingsvajer fäste i kopplingskåpan, bensinkran slangar ev filter, fästen avgassystem mm mm

ang returvajer.

enl mig ska du nog försöka få dit det (stagen kan kärva utan minst föraning)

Marsupilami

Tvåtaktstaliban
Gick med
15 Jun 2010
Hoj
2xRD500 1xRS250 1xRSV Mille 1xSZR660
Instämmer med ovan skrivna inlägg.
Nu använde jag min 500 som bruksfordon under många år och den fick känna på alla sorters väder och var därför inte perfekt skick alla gånger.
Hade flera gånger "semestergas" på den. Dvs, gasrullen stannade där jag släppte den. Utan returvajer hade det sannolikt blivit rätt jobbigt att slå av på gasen vid ett antal tillfällen..
Hade inte vågat lita på grejerna om de varit i perfekt skick heller. Just att kunna slå av på gasen känns som en hyfsat viktig detalj.

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
Instämmer med ovan skrivna inlägg.
Nu använde jag min 500 som bruksfordon under många år och den fick känna på alla sorters väder och var därför inte perfekt skick alla gånger.
Hade flera gånger "semestergas" på den. Dvs, gasrullen stannade där jag släppte den. Utan returvajer hade det sannolikt blivit rätt jobbigt att slå av på gasen vid ett antal tillfällen..
Hade inte vågat lita på grejerna om de varit i perfekt skick heller. Just att kunna slå av på gasen känns som en hyfsat viktig detalj.

JA det är viktigt. Jag hade en YZF750sp för många år sen som gärna ville låsa i fullgasläge pga en lös skruv visade det sig. Obehagligt! Men jag måste hitta på en helt ny lösning om jag vill ha returvajern. Till veckan ska jag ta upp hojen till Urban som ska hjälpa mig att få avgas systemet på plats. Sen har jag börjat nysta i el härvan och det visade sig att jag har allt utom huvudsäkringshållaren men det ska inte va nåt problem. Sen om det blir aktuellt så måste jag ha lysen, blinkers, osv... Trevlig helg!

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Ang gashäng så är ju en fungerande brytarknapp till mycket hjälp. Det tillsammans med koppling gör ju att det inte finns något problem. Så vida inte förgasarens funktion gör att man MÅSTE ha en returvajer :)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
JA det är viktigt. Jag hade en YZF750sp för många år sen som gärna ville låsa i fullgasläge pga en lös skruv visade det sig. Obehagligt! Men jag måste hitta på en helt ny lösning om jag vill ha returvajern. Till veckan ska jag ta upp hojen till Urban som ska hjälpa mig att få avgas systemet på plats. Sen har jag börjat nysta i el härvan och det visade sig att jag har allt utom huvudsäkringshållaren men det ska inte va nåt problem. Sen om det blir aktuellt så måste jag ha lysen, blinkers, osv... Trevlig helg!

Åfan, en till på en sån hoj..
jag skrotade illa för två år sedan men en YZF750R just pga gashäng,
ingen tendens innan och jag va chanslös då jag aldrig hade haft det innan och ingen
dödarknappsreaktion satt i ryggmärgen.
(sen va andra omständigheter också sånna att jag pga gashänget på nolltid va utanför vägen)

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
TOMT I GARAGET!!!:(
Nu är det inte så illa som det låter men jag har lämnat in den hos URM för han ska hjälpa mig med avgassystemet och ett rör på kylaren ska riktas om. :tummenupp

obruT

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu

Tommy jag ska kolla vad jag har i mina lådor :)

tror att jag har 4:a mikunisar som skulle passa (dock från stenåldern)
((hadde tänkt använda dom själv men insett att det inte kommer att hända pga sjukdom))

kommer dock att ta ett tag

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
ang returvajer.

enl mig ska du nog försöka få dit det (stagen kan kärva utan minst föraning)
Fick detta svar av Mick Costin!

HI Tommy,

No mate i dont use the return cable, the springs in the carbs are plenty strong enough just make sure you clear all your cables and wires etc so they dont snag..

Your bike is looking great well done!!!!

Cheers
Mick

obruT

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fick detta svar av Mick Costin!

HI Tommy,

No mate i dont use the return cable, the springs in the carbs are plenty strong enough just make sure you clear all your cables and wires etc so they dont snag..

Your bike is looking great well done!!!!

Cheers
Mick

det där skulle inte jag lita på iaf.....
(jag kanske har dålig "puts" på mina saker...)

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
Hej!

Jag har hämtat hojen av Urban på URM och nu sitter JL systemet på plats:) Återstår dock en del att göra på bakramen. Jag försöker att posta bilder men det vill inte funka tyvär..

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
URM004.jpg

En bild iallafall.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Har säkert sagt det förr men jag säger det igen.

PORR! :yoparty:yoparty:yoparty

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
AAhhh............ den satt som en smäck. Detta bygge blir niiiiiiccceee!!! :tummenupp

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Moget, nu får man stå i kassan med ståpick :(

Skickat via Tapatalk 2

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
ääähh, ska bara gå på toa en liten stund:D

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...