Som jag förstått det enligt tidigare inlägg kör du med standard CDI och tändspolar?
Dom förgasarna du har är ju inget fel på till den motorn. Det kan ju däremot vara så att lågfart munstycket är förlitet vilket gör att den rusar? en gissning...
Jag hade börjat så med så simpel felsökning som möjligt.
Nr1 Komp på alla cylindrar - vad får du för värden?
Nr2 Fin gnista har du uppenbarligen - men på alla cylindrar?
nr3 Bensinen når till alla förgasarna - Kopparna släpper in tillräckligt?
nr4 Munstyckena är identiska/rena - har du några riktlinjer med munstyckena?
När du gått igenom dessa så borde ju du inte ha några konstigheter om det inte är så att du har tex dåliga reeds eller vevhus/topplocks läcka eller liknande. Men problemet verkar ju högst troligt ligga i förgasarna då det är efter du bytte som detta problem uppstod, korrekt?
Dom förgasarna du har är ju inget fel på till den motorn. Det kan ju däremot vara så att lågfart munstycket är förlitet vilket gör att den rusar? en gissning...
Jag hade börjat så med så simpel felsökning som möjligt.
Nr1 Komp på alla cylindrar - vad får du för värden?
Nr2 Fin gnista har du uppenbarligen - men på alla cylindrar?
nr3 Bensinen når till alla förgasarna - Kopparna släpper in tillräckligt?
nr4 Munstyckena är identiska/rena - har du några riktlinjer med munstyckena?
När du gått igenom dessa så borde ju du inte ha några konstigheter om det inte är så att du har tex dåliga reeds eller vevhus/topplocks läcka eller liknande. Men problemet verkar ju högst troligt ligga i förgasarna då det är efter du bytte som detta problem uppstod, korrekt?
Last edited: