Z750 vs FZ1 vs Superduke?

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Det är lite det som lockar med FZ1an också, det känns som att man köper en bombsäker motor som levererar gött med kraft.

En Aprilia blir det inte.

Ni som kör neddrevade FZ1, hur påverkar det landsvägskörning. Vad har ni för varv i t ex 110km/h?
Vad ligger förbrukningen på hos FZ1an?
 
Last edited:

Kraschpucken

Stånka.. De e najs!
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM SMC-R
Jag skulle nog verkligen rekommendera dig att provköra både Yamman och duken, i det här sällskapet går dock Z750n bort som nån tidigare sagt. Jag har inte kört Yamahan men jag kan tro att det verkligen är 2 olika hojar. Min superduke spottar och fräser, rycker och vibrerar men den har själ, känns lätt som en moped och har bra med tryck i motorn, glöm jättelång touring. Hojen vill piskas :rolleyes:
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Kraschpucken - Nu är jag väl medveten om att en ER6 som jag har inte spelar i samma division som din SD, men även den tuggar, hostar, fräser och morrar - motorn lever.
Och på ett sätt så kan jag tycka att det är charmigt och det bästa med hojen, men samtidigt kan jag känna att det är förbannat tröttsamt när man är ute och åker sina turer.

Så det är lite ställningstagande tror jag.
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Haft lite olika hojar och ur ett vibrering och jämngångs synpunkt så är S3an snäll. Den kan vibrera lite om man ligger på hög växel o mosar på från låga varv. Men annars är de rätt lite vibrationer. Något mer än rad-4 men mindre än v-twin och enstånka. Sen tycker jag S3an har själ och känsla tack vare motorn.

Har kört en fazer 1000, föregångaren till fz1 och i jämförelse med S3an tycker jag den är lite tråkig. Visst den är och går fort och mjukt men saknar själ.

Svårt att beskriva mer i text, ut och provkör nu och återkom med vad du tyckte om!

:tummenupp
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top