Zatzy; kommer sporthoj gå samma väg?

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Inte så muntra inlägg. Och en hel del påminner om det jag läst på senare tid om Sporthoj. Själv har jag bara varit medlem ett par år, har inte haft hoj längre än så. Men bara på den här korta tiden upplever jag att antalet inlägg minskat markant.

http://www.zatzy.com/forum/showthread.php?395150-Zatzy-blir-Bilsnack!

PS:
Är fortfarande inte helt bekväm med hur forumdelen är uppbyggd, om jag postat i fel del får ni gärna flytta till rätt.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Det har varit mycket bättre, för en 7-8 år sedan var det riktigt kul att hänga på SH, då var det en helt annan glöd.
Saknar den tiden och saknar forumet hur det såg ut då.
Många roliga människor har slutat att hänga här, det märks också tydligt att en ny generation hojåkare tar vid, inget fel med det, bara annorlunda.
Saknar också en massa funktioner på forat som jag vant mig vid.

Ja ja, bara att gilla läget.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Njae, jobbarkompisen säger så här.

"Det var inte bättre förr. Det är bara så mycket värre nu."

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Hoj
Oooooolika.
I min mening så har sporthoj dött för länge sedan, den roliga biten.

Sporthoj är fortfarande väldigt bra, för det finns oerhört många och mycket kompetenta människor här som kan hjälpa till med i princip allt man kan tänka sig. Men känslan är borta, liksom.

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
För mig som är ganska ny på SH och inte har tidigare erfarenheter att jämföra med, är detta forumet trots allt det bästa som finns att tillgå på hemmaplan. Hoppas verkligen att det inte dör ut:gråta Alla vi som hänger här har ett ansvar att hålla det levande och tillräckligt intressant för att vilja komma tillbaka:)

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
För mig som är ganska ny på SH och inte har tidigare erfarenheter att jämföra med, är detta forumet trots allt det bästa som finns att tillgå på hemmaplan. Hoppas verkligen att det inte dör ut:gråta Alla vi som hänger här har ett ansvar att hålla det levande och tillräckligt intressant för att vilja komma tillbaka:)

Folk var som vilda djur här för många år sen , OT snacket snaggade ju röv med allt.
Haha , ibland för mycket men Swedie kanske kan höja ribban så folk kan gå loss igen:D

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Min gissning är att det nya Bilsnack-forumet är ganska döfött. Det kommer aldrig att komma igång ordentligt och kommer i princip att vara ett vilande forum med någon enstaka individ/individer som kommer att göra de flesta inläggen.
De flesta forum till tidningar/mediabolag tenderar ju att vara det.

Sen har ju Zatzy saktat in rejält sen glansperioden för 10 (?) är sen. Sista tiden så var det ju som så att var man inte där på 1 månad så hittade man bara 5-10 nya trådar i huvudforumet. Förut dök det upp 5-10 trådar i timmen där.
Folk har växt upp, bytt hobby, samt bytt socialmedia inriktning och nyrekryteringen av användare har inte lyckats.

Sporthoj känner väl av samma problematik, även om det inte skett lika snabbt eller hårt som för Zatzy.
Skulle Egmont få för sig att flytta eller byta namn på Sporthoj till t.ex. Motorrad Hojsnack så skulle man kraftigt påskynda den processen tror jag. Det vore en klart negativ förändring.
Enda positiva i ett namnbyte vore väl att man skulle rikta in sig till hela motorcykelgemenskapen och inte bara sporthojarna.

Vad sporthoj behöver är en stor nyrekrytering av nya körkortstagare. Få dem att upptäcka vilken stor databas av information SH är.
Samt att få ut det faktum att SH är en 24/7 supportfunktion för ens hojägande utan dess like. Du kan ju ställa en fråga om hur man spänner sin kedja 03:46 en måndagsmorgon och du har fått ett svar inom 1 h.
Sen tror jag att skulle bara SH synas mera så skulle rekryteringen av nya användare ske av sig själv. Synas både i social media och irl.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det, och att det därtill säljs betydligt färre sporthojar och de få som säljs är det inte alla som hamnar på gatan.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Att det var en annan stämning för tio år sedan, råder det inga tvivel om. Forumet var mindre och många kände varandra på ett eller annat sätt. Vi som var aktiva tidigt, var förstås yngre och i ett skede av livet när wheelies, skitsnack och nattligt forumhäng var en naturlig del av tillvaron. Men saker förändras och det är en del av livet. Sporthoj är fortfarande det bästa alternativet för diskussioner om inte bara hojar, utan också mycket annat. Det har varit en naturlig del av vardagen för mig sedan 2002 och mycket har hänt sedan dess...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det är ju inte så att det slutat växa upp nya ungdomar så varför har det blivit som det blivit?

Är ingen flitig besökare av Zatzy men det verkar onekligen som att både Zatzy och sporthoj har blivit gubbiga och vi ser ju här på sh hur yngre förmågor med busigare intressen blir åthutade av oss gubbar och jag tror det är det som är problemet.
Yngre förmågor som gillar wheelies, nattliga rejs etc känner sig nog inte särskilt välkomna här. Några få mekintresserade ungdomar tillkommer väl via teknikforumet men thats it tror jag.

Kommer någon med mopedfrågor så blir de i princip utsparkade och det är kanske lite dumt då just mopeder är största inkörsporten till MC. Kanske skulle sporthoj ha ett underforum får mopeder? Mopeder är ju per definition motor-cyklar, vissa har ju rent av pedalerna kvar.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Då egmont egentligen bara stirrar sig blind på besöksantalet är det nog bara en tidsfråga innan sporthoj blir hojsnack under motorrads sida :gnissla Då kommer vi alla tvingas hylla BMW om och om igen :gnissla

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Mc är väl en kraftigt minskande hobby också? Förr såg man hoj på hoj i Roslagen om man var ute, nu kommer i bästa fall någon alkis på HD.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Mc är väl en kraftigt minskande hobby också? Förr såg man hoj på hoj i Roslagen om man var ute, nu kommer i bästa fall någon alkis på HD.

Det är vl lite vagt ökande se senaste två åren, men ett par årtionden med konstant minskning tar ju en stund att komma ikapp.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA