Zatzy; kommer sporthoj gå samma väg?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Du kan ju ställa en fråga om hur man spänner sin kedja 03:46 en måndagsmorgon och du har fått ett svar inom 1 h.

Jepp, och dessutom får man samtidigt 10 svar där man blir idiotförklarad, för "om man inte ens klarar av att spänna kedjan själv så ska man fan inte köra hoj alls". :dummer

Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Har varit med sedan 2010, det var som sagt lite roligare förr men jag tror det är som den där krogen i grannkommun, när den startades så gick dess ungdomar dit och nu... Samma folk fast mycket äldre som vistas där.

Det är ju nya tider och många tycker nog facebook fungerar bättre då det uppdateras automatiskt för användarna. Jag tycker det är skitträligt, man får ingen utmaning av att finna "trådar" själv och postas något syns det 3 sekunder sen är det puts väck.

Jag är jäkligt glad att SH finns kvar! Är inte lika aktiv som jag var innan men här känner man sig lite "hemma" i gemenskapen även om man fått lite påhopp från de äldre. Men som yngling så säger jag gubb/tantjävel å sprätter lite grus och åker vidare på min grusväg :fyllisar

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jepp, och dessutom får man samtidigt 10 svar där man blir idiotförklarad, för "om man inte ens klarar av att spänna kedjan själv så ska man fan inte köra hoj alls". :dummer

Har varit med sedan 2010, det var som sagt lite roligare förr men jag tror det är som den där krogen i grannkommun, när den startades så gick dess ungdomar dit och nu... Samma folk fast mycket äldre som vistas där.

Det är ju nya tider och många tycker nog facebook fungerar bättre då det uppdateras automatiskt för användarna. Jag tycker det är skitträligt, man får ingen utmaning av att finna "trådar" själv och postas något syns det 3 sekunder sen är det puts väck.

Jag är jäkligt glad att SH finns kvar! Är inte lika aktiv som jag var innan men här känner man sig lite "hemma" i gemenskapen även om man fått lite påhopp från de äldre. Men som yngling så säger jag gubb/tantjävel å sprätter lite grus och åker vidare på min grusväg :fyllisar

Men det är väl bara "äldre" som bryr sig om påhopp eller? :va

Nu har jag ingen nybörjare i sadeln på en SportHoj, jag är äldre än "gubben" Rossi men yngre än "ynglingen" Mozz, har mer hår än Ian Lougher http://www.ianlougher.com/ (men samma hårfärg!:D) och borde ha minst 25 år kvar som motorcyklist. Får jag ha hälsan som Rolf Gülich hade http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?228895-Rolf-G%FClich-d%F6d har jag inte ens kommit halvvägs! :)

Om SH ska vara en fritidsgård för ungdomar med en övre åldersgräns, att vara förälder går ju fetbort, och om man har någorlunda vuxna åsikter är man gubbe/kärring, ja då måste jag lämna forumet... :(

Om SH istället istället är ett forum för motorcyklister som gillar SportHojar, där unga, nybörjare och erfarna får plats, där olika erfarenheter och åsikter får finnas och dryftas, där allting inte alltid tas så dj...la allvarligt, kan SH överleva. :)

Nu hade jag turen (eller oturen?:va) att som nybörjare lära mig köra med "gubbar" så jag har ingen noja eller problem med äldre. Det kunde gå djä...gt fort ibland på landsvägen men städat i stadstrafik och med trafik runt. Hade jag lärt mig köra med Moppefuckon hade jag inte levat idag...

Och de som då gasade på Sveavägen och höll på att orsaka MC-förbud var äldre än mig så jag var väl en väldigt ung gubbe...

Min erfarenhet är att trångsynthet inte är åldersbunden men jag har haft fel förr... :D

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Jag tycker det är en sån sak som varje motorcyklist ska lära sig att utföra själv. Vissa delar av motorcykelns underhåll ska man av självbevarelsedrift ha koll på mer regelbundet än vad man tar hojen till verkstaden.

Jag har all respekt för att alla är barn i början och inte kan. Men jag saknar respekt för de som tar dessa jobb till verkstan.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jag tycker det är en sån sak som varje motorcyklist ska lära sig att utföra själv. Vissa delar av motorcykelns underhåll ska man av självbevarelsedrift ha koll på mer regelbundet än vad man tar hojen till verkstaden.

Jag har all respekt för att alla är barn i början och inte kan. Men jag saknar respekt för de som tar dessa jobb till verkstan.

Jag skulle heller inte lämna det till någon annan men se det positiva, om de inte vill göra en så enkel sak men däremot kan, och vill, betala för det så får firman in pengar. Pengar som kanske gör att de inte konkar och finns när vi som gör det mesta själva behöver firman! :tummenupp

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag skulle heller inte lämna det till någon annan men se det positiva, om de inte vill göra en så enkel sak men däremot kan, och vill, betala för det så får firman in pengar. Pengar som kanske gör att de inte konkar och finns när vi som gör det mesta själva behöver firman! :tummenupp

För mig är det ett område jag inte vill delegera bort då jag inte skulle känna mig trygg med det. Vissa detaljer ska man av säkerhetsskäl veta hur de funkar.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
För mig är det ett område jag inte vill delegera bort då jag inte skulle känna mig trygg med det. Vissa detaljer ska man av säkerhetsskäl veta hur de funkar.

Håller fullständigt med, och så gör jag också, men om nu någon vill betala för justering så får man det för mig.
Däremot ska man naturligtvis veta hur man kollar kedjan men bättre att betala för något man inte kan eller vill göra än att göra mer eller mindre allvarligt fel...

Men det är min åsikt! :krama

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Håller fullständigt med, och så gör jag också, men om nu någon vill betala för justering så får man det för mig.
Däremot ska man naturligtvis veta hur man kollar kedjan men bättre att betala för något man inte kan eller vill göra än att göra mer eller mindre allvarligt fel...

Men det är min åsikt! :krama

Åter till ämnet kanske ?

Om ni skall ut och "köra" använder ni chatt-appar till att kommunicera med hojvänner eller är det foruminlägg ni kör med ?

Som sagt jag själv kör med "Whatsapp"

Citerar Wiseguy "Informationen och kunskapen finns ju fortfarande här, men gemenskapen har tynat bort.
Tidigare var ju SH gemenskapen och informationen.

Har vi tappat gemenskapen kanske ?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

Jag håller helt med om att man ska kunna hålla hyfsad koll på hojen själv, men min poäng var att det ofta ska rackas ner på de som frågar för att de faktiskt vill lära sig.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Åter till ämnet kanske ?

Om ni skall ut och "köra" använder ni chatt-appar till att kommunicera med hojvänner eller är det foruminlägg ni kör med ?

Som sagt jag själv kör med "Whatsapp"

Har vi tappat gemenskapen kanske ?

Nu känner jag folk på SportHoj men kör mest själv eller med min andra halva av hushållet. Vill inte bomba men anpassar farten så några "Appar" går fetbort för oss.

Däremot skulle jag gärna köra på bana tillsammans med andra här. Med övernattning och "after track" på kvällen. Samarbete med SMC så försäkring gäller och en grupp med steg 6 för oss med licens? :tummenupp

Men gemenskapen? Som motorcyklist är jag i minoritet, som SportHojare är jag i minoritet av minoriteten så här vi borde vara mer vidsynta än den stora trångsynta majoriteten! :D

Fast vad vet jag, jag är ju äldre än gubben Rossi...:krama

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det är alltid bättre de första åren man är med på ett forum då det känns som en aldrig sinande källa av information men efter en tid har man avhandlat de flesta ämnen och man hamnar i övrigt forumet och länkar pruttfilmer i någon jutubtråd.

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
Det är tyvärr redan dött, var i Göteborg i somras med ett gäng kompisar och vi hade inte en susning om vilka uteställen som gäller där nuförtiden så det slog mig att SPORTHOJ VET ALLT!! Man f-n så fel jag hade, svaren lyste med sin frånvaro och när hela helgen gått var det nåt enstaka sketet svar....

Hade man lagt upp en liknande fråga för 10 år sedan skulle det tagit MAX 30 sekunder att få reda på var damerna var snyggast, hade störst :tuttar och var mest villiga, 10 inlägg hade också handlat om folk som försökt lura in oss på gayklubbar :arsele, porrklubbsförslagen hade också haglat tätt och några få vänliga själar hade gett relevanta tips som vi garanterat skulle missat då tråden förmodligen hade spårat ur redan efter 5 minuter.

Sporthoj är en spillra av sitt gamla jag... tyvärr. :(

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
:banana
Det har varit mycket bättre, för en 7-8 år sedan var det riktigt kul att hänga på SH, då var det en helt annan glöd.
Saknar den tiden och saknar forumet hur det såg ut då.
Många roliga människor har slutat att hänga här, det märks också tydligt att en ny generation hojåkare tar vid, inget fel med det, bara annorlunda.
Saknar också en massa funktioner på forat som jag vant mig vid.

Ja ja, bara att gilla läget.

:fakta

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad