team toker
Gudomlig sporthojare
ang laddning. går det ladda den på ladstation, om nu vill köra längre sträckor
Det går att ladda men det tar tid isf., typ 15km/timme. Laddaren är bara på 650W så det är ingen hoj man åker in och laddar på en laddstation.ang laddning. går det ladda den på ladstation, om nu vill köra längre sträckor
Min personliga uppfattning är att åka +100 med en hoj utan kåpor och upprätt körställning är rena pesten. Samma förutsättningar bidrar till att batteriet tar slut ganska fort. Så jag skulle inte välja en FX för det ändamålet.Hur tror du den skulle funka som pendlarhoj fem mil enkel väg, mest tvåfilig 100-väg och resten köer köer köer?
Jag tycker 100 knutar i friska luften är schysst i och för sig.Min personliga uppfattning är att åka +100 med en hoj utan kåpor och upprätt körställning är rena pesten. Samma förutsättningar bidrar till att batteriet tar slut ganska fort. Så jag skulle inte välja en FX för det ändamålet.
Min skruvdragare har 200Nm. Inte snabb när jag driver ett fordon med den.Äntligen hade vägarna torkat upp så man kunde köra en sväng utan att skita ned både sig och hoj. Lite läskigt hur snabbt man glömmer vad 106Nm innebär på en 136kg lätt hoj efter typ 4 månaders uppehåll.
Men det är bara att inse att man är 2 mån för tidig. Att åka hoj i februari är ingen höjdare. Trots vinterhandskar, 5 plusgrader och 50/70-väg så frös jag som f-n!
Personligen så kör jag nakenhoj till jobbet just för att det ska vara jobbigt att köra alldeles för fort. Lagliga hastigheter är inget problem för mig, och då har jag en såndär skitful äventyrshjälm med keps för pendling för att jag alltid kör motsols. Hemskt oljud och fartvinden drar i hjälmen betydligt mer än mina sporthjälmar.Min personliga uppfattning är att åka +100 med en hoj utan kåpor och upprätt körställning är rena pesten. Samma förutsättningar bidrar till att batteriet tar slut ganska fort. Så jag skulle inte välja en FX för det ändamålet.
Inte lätt det där med hk o vridmomentMin skruvdragare har 200Nm. Inte snabb när jag driver ett fordon med den.
Blir de inte nästan 0 kr om man laddar via solcell paneler en solig dag..?
Ja så är det naturligtvis, även om man har en initial kostnad för att sätta upp solcellerna.Blir de inte nästan 0 kr om man laddar via solcell paneler en solig dag..?
Skillnaden kanske inte är så mycke mellan 0 å 7 kr då... Alltid någe iaf..
Ja så är det naturligtvis, även om man har en initial kostnad för att sätta upp solcellerna.
Jag närmar mig 350 mil sedan jag köpte den, runt 200kr i el har gått åt. Motsvarande bensinhoj kanske snittar 0,5L/mil, 3500-4000kr i bensin med dagens soppapris. Så driftskostnaderna i sammanhanget är ganska överkomliga ändå
Alla hojar tappar väl ett hekto eller två per månad? Mina gör det i vart fall. Tror inte det har med Zero att göra då de sannolikt inte tillverkar däck och slang själva.Va roligt med en ”modellkompis” ! Våra hojar är ju inte direkt vanliga, har bara sett 1 Zero i trafik vid ett tillfälle vad jag kan minnas.
Jag är också supernöjd med min. Den enda issue’n jag har är att den tappar lufttrycket i däcken över tid, typ 0,1-0,2 bar på nån månad. Tydligen flera som upplever samma sak. Annars är det bara att ladda och köra, superrolig hoj!
Den slutsatsen verkar rimligOktober 2021: Fram 2,2 Bak 2,4
Mars 2022: Fram 2,2 Bak 2,4
Tappar man tryck läcker det någonstans.
Oktober 2021: Fram 2,2 Bak 2,4
Mars 2022: Fram 2,2 Bak 2,4
Tappar man tryck läcker det någonstans.
Yeah, no.Den slutsatsen verkar rimlig
Har samma fenomen på mina cyklar.
Hondan med originalslangar håller sig konstant hela tiden.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |