Zero FX-21 (elektrisk motorcykel)

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Men har du bytt till sommarluft?
Det är ju inte konstigt om du kanske har mest fabriksluft kvar i däcken, den är ju från Biltema.
Jag föreslår att du lägger dig på nästan 80% kväve i däcken, det brukar funka, kom förbi så hjälper jag dig mot en ringa kostnad.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Yeah, no.

Finns inte ett 100% tätt däck i världen. Kan ni förklara vilket material däcken är gjorda av som är helt tätt? Jag jobbar en del med trycktester av plast och gummi och behöver förslag.

Slanglösa däck läcker också naturligtvis mer än med slang. Förklaringen där är att gummiblandningen i däcken är mindre tät än gummiblandningen i slangen samt att du har en stor tätningsyta mellan fälg och däck.

Med er logik ska man kunna fylla ett däck och köra på det tills man får punka eller byter däck. Nope. Däck med större luftvolym och lägre lufttryck ”håller bättre”. Dels pga att det lägre trycket ger mindre läckage och den större luftvolymen kräver mer luftläckage innan det syns på mätaren. Därför kan man inte säga rakt av att X bar tappar alla hojar under en given tid.

Punktering eller trasig ventil kan det omöjligt vara tal om när man tappar ett helto eller två per månad, då är det materialet i sig som läcker igenom. Vissa sorter är bättre än andra men läcker gör de.

Du har naturligtvis helt rätt i det. Men 1-2 hekto i månaden har då jag aldrig stött på.

Jag har elektronisk däcktryckskontroll på både hoj och bil och brukar inte fylla på annat än vid däcksbyte.

Zeromannen

Guest
Det är absolut inget problem för egen del. Något måste man ju ha att "meka" med. Jag har ju ingen olja som ska kollas, kedja som ska smörjas, ventiler som ska....Det är bara däcktrycket och gummibandet mellan motorn och bakhjulet som är viktigt att hålla koll på.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...