ZX-12 säljes på auktion i stockholm

VaLLe skrev:
Många av "företagen" är privat personer som gömmer sig bakom namnet för att se seriösare ut. Bilen/Mc blir mer attraktiv när det står finansbolag eller företag på listan. Står det privatperson så tror man att tjommen står bredvid dig och trissar upp budet.

Skulle hojen släppas för 30 tusen så tjänar köparen ändå en rejäl hacka med tanke på alla delar är ju nästan i nyskick..jag tippar på att hojen är en 00-01 ligger väl runt 78-89 tusen....inte svårt att hitta en ram till ninjan och vips du är snabbast i stan med ett leende i plånboken :tummenupp

Säljs den för 30 tusen då skulle jag bli förvånad! Det är ju trots allt en bilauktion och jag personligen skulle aldrig ge några 30 för en hoj som inte går att registrera sen får det vara vilken årsmodell som helst. Det är ju ett jäkla jobb att föra över allting. Du måste ju skaffa ny motor oxå eftersom numren på den är borta oxå. Enklaste vore att köpa nån helras, stansa in numren som sitter på motor och ram och sen regga den. Då har du helt plötsligt en jäkligt attraktiv cykel för en billig peng.
Auktionen är idag så vi får se vad priset blir.
Jag tippar ca 15
Hoppas nån här på forumet köper den. Då kanske man får ett litet tack!

den gick för 42000:- tror jag...
Ram och motor nr fanns kvar.
Men den var nog inte svensk såld från början, därav ingen id. (m/h på mätaren)

Last edited:
Köparen drog så den gick på auktion igen... och av någon outgrundlig anledning har jag glömt beloppet. - jag tror det blev 33000:- (plus inropsavgiften 2000kr)

FZR gick för 10500:- plus 2000:-.

Crosscart

sportarn skrev:
Bättre att göra en crosskart, hade planer på att göra en med en RR-motor, nån som har gjort det eller vet nån som har gjort det och kan ge tips?
:Bugar

Jag har vänner i Norge som byggt crosscart med motor från R1:ans föregångare. Det går utav bara he**ete...
Skulle ev. kunna skaffa fram mer info om hur man bör gå tillväga om du är intresserad. Kan dessutom ev. fixa fram RR-motor till humant pris från kompisar som kört med trafik förs. och smällt. Har bla en vän i GBG som mig veterligen har kvar sin smällda ZX9:a -97:a och ville väl ha i runda slängar 15papp för hela högen.
mvh Jake

Jake the mass skrev:
Jag har vänner i Norge som byggt crosscart med motor från R1:ans föregångare. Det går utav bara he**ete...
Skulle ev. kunna skaffa fram mer info om hur man bör gå tillväga om du är intresserad. Kan dessutom ev. fixa fram RR-motor till humant pris från kompisar som kört med trafik förs. och smällt. Har bla en vän i GBG som mig veterligen har kvar sin smällda ZX9:a -97:a och ville väl ha i runda slängar 15papp för hela högen.
mvh Jake

Jo, jag hade gärna velat veta lite mer. Du kan väl pm:a mig när du fått veta lite mer. :Bugar

Erik FRT skrev:
den gick för 42000:- tror jag...
Ram och motor nr fanns kvar.
Men den var nog inte svensk såld från början, därav ingen id. (m/h på mätaren)
Då är det ju förståligt att den gick så högt, då var det ju bara att regga den så hade man ny cykel för mindre än 40... om den gick för 35.
:tummenupp

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...