ZX-6R-tråden

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Linsurfer skrev:
2111325 Kollat på den i fellingsbro?

Jepps, är nästgårs härifrån ;) Hittade en snygg -02 i Uppsala för mindre pengar dock. Är inte helt otroligt att det blir en ZX9R iofs, risken är överhängade just nu. Men man ska inte ropa hej innan man sålt smöret till björnen eller nått ;)

kawa78

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
En Japan...
Oj,oj,oj,fan vad man får varva hårt!! Kul! :tummenupp .Men det hade inte varit fel med zx10r.Har varit hos handlarn allt för många gånger och dreglat! :lol

C.K

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
ZX6RR -05
Peno skrev:
2110385 Mmmm, räsertobbes fjolårshoj?
Efter helgens 8:e plats i endurance-vm har kultstatusen ökat på den hojen.

Vi får ju inte glömma 4 platsen också;)
Ja han körde den i stcc förra året....

Last edited:

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
gafflar

Surt, surt. Oljan vill inte stanna kvar i gaffeln.... Alltid är det något som skall jävlas. Benen nu på AvA för service.... en helg till utan hoj.... GAH!

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Någon som har delar till en gammel kwaka -95 till 97...
Motorkåpor, kåpor instrumentering osv!
Ja det mesta utav intresse.

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
en blåvit
Vad är originalinställingen för zx6r´s fjädring? Mina är nämligen inställda på det hårdaste, det verkar vara ok att fiffla med inställningarna där bak..
men vågar man göra det själv där fram?

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Mahti skrev:
2119810 Vad är originalinställingen för zx6r´s fjädring? Mina är nämligen inställda på det hårdaste, det verkar vara ok att fiffla med inställningarna där bak..
men vågar man göra det själv där fram?

Utdrag ur hanboken för ZX6r -98 (g) Jag vet ju inte vilken modell du har....

Standardinställning för en normalbyggd förare på 68kg(!) utan passagerare och extra tillbehör:
Spring Preload Adjuster(större skruven högst upp på gaffeln justeras med 17mm nyckel):6th mark from top(15mm)
Rebound Damping(lilla skruven högst upp på gaffeln, justeras med mejsel): 8th klick from fully turnd in position
Compression Damping(Lilla skruven längst ned på baksidan av gaffelbenet, mot motorn, justeras med mejsel):9TH KLICK FROM FULLY TURNED IN POSITION

Har läst noga då jag måste justeraom nu när gaffeln skall bli nyrenoverad...

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Min för året nya zx6r har fått sig en massa kärlek, däck, olja och svett. Den har inte krabbat nånting, startade direkt efter stått i kallgarage i norra norrland. Den är besiktad och han har fått lufta sina vingar.

Har dock inte blivit fullt så varmt i Norrland, och de sopar förfullt. Synd bara att de tar de viktigaste vägarna sist...
Men NU är det hojsäsong iallafall! Ville bara berätta :D

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Jaha, nu får man väl börja kolla i denna tråden.
Skaffade mig en ZX-6R -05 i helgen. Första Kawan för min del, ska bli trevligt med en ny bekantskap.

Nån som vet några bra slip-on? (förutom Akrapovic, eller är det bara det som gäller = dyrt.)
Hur gör man med det servodrivna spjället som sitter i originalljuddämparen för lågvarvs/mellanregisteregenskaperna? Bara bort med det?

Bifogat

• kw_01_700.jpg
    kw_01_700.jpg
    130.8 KB · Visningar: 135

Kawa_RR

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2005
Hoj
cbr 1000rr
Marcus skrev:
2128874 Jaha, nu får man väl börja kolla i denna tråden.
Skaffade mig en ZX-6R -05 i helgen. Första Kawan för min del, ska bli trevligt med en ny bekantskap.

Nån som vet några bra slip-on? (förutom Akrapovic, eller är det bara det som gäller = dyrt.)
Hur gör man med det servodrivna spjället som sitter i originalljuddämparen för lågvarvs/mellanregisteregenskaperna? Bara bort med det?

Grattis till ett bra köp!

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Astrimmad R1-06
Köpte min första hoj för 2 veckor sedan en zx6r -01, tycker redan att den låter lite tamt därför är det dax före ett slipon. Något speciellt man ska tänka på vid montering...går det att göra själv över huvudtaget? Ta mej gärna på en guidad tur i slipon:ens värld!

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
en blåvit
Arne_Duck skrev:
2119996 Utdrag ur hanboken för ZX6r -98 (g) Jag vet ju inte vilken modell du har....

Har en -01. I min handbok stog det bara hur man skulle justera Rebound Damping och Compression Damping tror jag..
Ingenting om den "stora fjädern", och för att vrida på fjädern så måste jag göra ett verktyg till den först eftersom jag inte har det (ser ut som ett kugghjul som man skall skruva på)..

+ två saker till, vart kan man köpa vita dekaler? har fula skrapmärken på mina.
Vilka bromsskivor skall man satsa på?!?! ska ha nya såna också :)

Min tvåhjuling:

Bifogat

• Koppy.JPG
    Koppy.JPG
    115.7 KB · Visningar: 102
  • k0ppy.JPG
    k0ppy.JPG
    111.4 KB · Visningar: 101

L.I.L.L.E.M.A.N

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Hoj
Kawasaki Z1000, Triumph Bobber, Honda CB 750 Four
Marcus skrev:

Grattis till en kanonhoj! :tummenupp
Här har du en bra sida att kolla in ang. Slip-on m.m.: http://www.kawiforums.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=31164

Köp ett Akra! Själv har jag beställt ett Akrapovic Helsystem! :yoparty

C.K

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
ZX6RR -05
Marcus skrev:

Servo motorn låter du vara kvar bara to bort vajern till spjället...
Har Yoshimura RS5 Slip-on på min... 5000:-

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Mahti skrev:
2134069 Har en -01. I min handbok stog det bara hur man skulle justera Rebound Damping och Compression Damping tror jag..
Ingenting om d....

+ två saker till, vart kan man köpa vita dekaler? har fula skrapmärken på mina.
Vilka bromsskivor skall man satsa på?!?! ska ha nya såna också :)

Ah, inte samma gaffel då, skulle jag tro. Trial and error.....
Dekalsatser kan du beställa hos kawa dealers. Inte billigt dock. De flesta reklamare klarar det också. Typ Graphicline osv http://www.regskyltar.com/shop/shop.asp

Svep

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2005
Hoj
R1-01 (såld...)
Efter ett antal provkörningar av olika hojar så fastnade jag till slut för en zx6-r av 98 års modell. Men.. det fanns ingen manual till den, finns detta att få tag i?

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Svep skrev:
2141549 Efter ett antal provkörningar av olika hojar så fastnade jag till slut för en zx6-r av 98 års modell. Men.. det fanns ingen manual till den, finns detta att få tag i?

Orginalmanualen går att beställa hos alla kawadealers. Part nr: 99922-1882-01.

Haynes handbok(3541) som är oumbärlig kostar en 300 till 350 spänn. Finns hos autoexperten, Micro osv. ISBN: 1 84425 065 2

Denna kille har en tillsalu: http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=2080

Här har du dessutom sprängskisser (fishar) på hojen. Följ länken. Bläddra ner o klicka på "Ninja ZX6r" Välj årsmodell. Under Vehicle Information finner du beställbara manualer och sprängskisser(Part Diagram).

http://www.kawasaki.com/html/defaul...tCatalogID=1&CatalogTypeID=4&ProductTypeID=14

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...