ZX-6R-tråden

Gabor

Guest
Streetfighter zx6 r-96...

...tillsalu för en billig peng. gått 2600 mil. Nybes, tjej ägd å körd. pm a om intrese finnes.
pris ca 24000:-

Kawa_RR

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2005
Hoj
cbr 1000rr
hastighet

Hur mkt kan man ska man lita på sin egen visare?/hur mkt ska man räkna bort?

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Kawa_RR skrev:
2164548 Hur mkt kan man ska man lita på sin egen visare?/hur mkt ska man räkna bort?

Vad har det för betydelse? Det kan skilja väldigt mkt mellan den ena hojen till den andra...

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
zx6r -98

Ngn som har bakfälgen lös?

Måste veta mått på spacern/chimsen som sitter mellan svingen och lagret, är 2st där, vill veta mått på den yttre.

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Har ingen ninja längre.. kortade hjulbasen på den!
Trodde dem tålde o krockas lite med!
Får bli en skrammlaha eller en fronda här näst=)
Kolla om dem tål mer :D

ghandi skrev:
2165836 Ngn som har bakfälgen lös?

Måste veta mått på spacern/chimsen som sitter mellan svingen och lagret, är 2st där, vill veta mått på den yttre.
Ta bort den sj!

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Lindén skrev:
2166086 Har du tappat bort dem?

Den är väldigt borta. Sökte igenom hela lagret idag (där jag plocka lös skiten) och inte hittat crap. Så kollade på sprängskiss och visade sig bara avra en rak spacer som i min mening inte är värd 300spänn så tänkte svarva fram en själv.

Skulle haft tag i bredden på den bara, innermått är givet (axel) och yttermått ska ligga runt 40mm (inte 100% viktigt) så får jag tar i bredd har jag den klar.

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
ghandi skrev:
2166128 Den är väldigt borta. Sökte igenom hela lagret idag (där jag plocka lös skiten) och inte hittat crap. Så kollade på sprängskiss och visade sig bara avra en rak spacer som i min mening inte är värd 300spänn så tänkte svarva fram en själv.

Skulle haft tag i bredden på den bara, innermått är givet (axel) och yttermått ska ligga runt 40mm (inte 100% viktigt) så får jag tar i bredd har jag den klar.
Hade jag haft en liknande moppe så hade jag gjort en åt dig o skickat upp!
Finns en kille här i tierp som har en ninja 6a vet ej vilken årsm dock=(

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Ska byta olja och filter, har ingen packning till oljepluggen. Är det noga att byta den?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
General E skrev:
2174931 Ska byta olja och filter, har ingen packning till oljepluggen. Är det noga att byta den?
Det håller nog tätt utan den också (jag var tyvärr tvungen att prova p g a verkstadsslarv) men den kostar 4:- så åk till handlaren och fixa.

Lindén skrev:
2174956 Packning :va
Brickan räknas som packning.

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Neutral skrev:
2174963 Det håller nog tätt utan den också (jag var tyvärr tvungen att prova p g a verkstadsslarv) men den kostar 4:- så åk till handlaren och fixa.

D va la gött då för brickan/packningen var slut på verkstaden.

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Neutral skrev:
2174963 Det håller nog tätt utan den också (jag var tyvärr tvungen att prova p g a verkstadsslarv) men den kostar 4:- så åk till handlaren och fixa.

Brickan räknas som packning.
Aha men det e ju bara en alu ring det har dem hos järnhandlarn!
Annars ta mjölkpaket o lite gasket :yoparty

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
Hallå alla zx6 kollegor!

Satt och slö-kollade lite på blocket, och även på köp&sälj här, och konstaterar att zx6or från 05 finns det mycket lite av! Sålde de så dåligt eller är de så bra att ingen vill sälja? Gör man en motsvarande sökning på typ R6 så drunknar man ju träffar...jefla dussinhoj!
Funderar på ett byte till nästa säsong och tänkte kolla lite riktpriser, för ro skull bara. Är det någon här som sett några priser på beggade 05or?

/I

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
Supkerduke(såld!)
Itssoeasy skrev:
2189661 Hallå alla zx6 kollegor!

Satt och slö-kollade lite på blocket, och även på köp&sälj här, och konstaterar att zx6or från 05 finns det mycket lite av! Sålde de så dåligt eller är de så bra att ingen vill sälja? Gör man en motsvarande sökning på typ R6 så drunknar man ju träffar...jefla dussinhoj!
Funderar på ett byte till nästa säsong och tänkte kolla lite riktpriser, för ro skull bara. Är det någon här som sett några priser på beggade 05or?

/I

Jag gissar att folk behåller sina zx6-or och säljer sina r6-or. Undrar vad det kan bero på?
:yoparty

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Marcus skrev:
2128874
Hur gör man med det servodrivna spjället som sitter i originalljuddämparen för lågvarvs/mellanregisteregenskaperna? Bara bort med det?
Fin hoj ...

Jag har tagit bort orginalsystem med medföljande vajer. Nackdelen är att FI lampan lyser och den är svår att få släckt. Enligt kawasaki skulle man klippa röd-brun kabel vid motorn om man inte vill att den lyser. Har även hittat ett FI fix som man kan montera på motorn som lurar cykeln. Lite dyrt tycker jag.

Bifogat

• 2.JPG
    2.JPG
    129.7 KB · Visningar: 132
  • 4.JPG
    4.JPG
    131.2 KB · Visningar: 150
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...