ZX-6R-tråden

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Våmhus
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
på min 97a är det insug 0.15-0.24
avgas 0.22-0.31

men men din är ju så ny så det stämmer säkert inte :)
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
driverinblack skrev:
2614988 jag har en Haynes verkstads handbok till zx6r. det står hur mycket som hälst om ventiljustering med mera, men jag hittar inte vad det ska vara för spel på insug/avgas. kan någon av er hjälpa mig. snälla:Bugar

zx6r årsmodell 00
Valve Clearance (Cold) Intake: 0.11-0.19mm
Exhaust: 0.22-0.31mm
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
driverinblack skrev:
2615489 tack för snabbt svar. ikväll blir det ventiler för hela slanten :tungan ;) hehehe

Ta lite kort och grejer och berätta hur det gick sedan så jag vet om jag vågar försöka! :)
 

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Våmhus
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
heej

Testade min zx6r igår efter att strypningsbrickorna har tagits ur i insuget :)
den är jätte seg startad. så var den i sommras oxå om man inte hade åkt på ett tag. men när man rullar så går den igång direkt. Batteriet är också dåligt, så jag undrar om det kan ha nå samband att inte stiften får den gninsta dom ska ha, alltså att batteriet tar allt:) den har ju också körts strypt i ca 2000mil. och har stått i garaget och blivit uppstartad och avstängs flera gånger. och sur som f'N senaste veckorna.:) så kanske det behövs en rejäl ur tuktning av motorn:) nu är det ju snö så då går det ju inte. får ta det nästa sesong. vad tror ni?

Det är en kawasaki zx6r 97a har nån mer dessa problem med sega starter?

Tack TAck /Tomas
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Om man glömde soppakranen på "ON" när man la hojen i ide, bör man se till att stänga av den? Mao,kommer hojen att vara grinig till våren när han ska vakna? Någon som vet? En -96.
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Tranicos skrev:
2615895 Ta lite kort och grejer och berätta hur det gick sedan så jag vet om jag vågar försöka! :)


ventiljusteringen gick klock rent. jag behövde bara slipa ett shims. nu är det bara synkning av förgasarna kvar. det är grymt enkelt. om man har vakumklockor:tummenupp
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
2hjul skrev:
2617432 heej

Testade min zx6r igår efter att strypningsbrickorna har tagits ur i insuget :)
den är jätte seg startad. så var den i sommras oxå om man inte hade åkt på ett tag. men när man rullar så går den igång direkt. Batteriet är också dåligt, så jag undrar om det kan ha nå samband att inte stiften får den gninsta dom ska ha, alltså att batteriet tar allt:) den har ju också körts strypt i ca 2000mil. och har stått i garaget och blivit uppstartad och avstängs flera gånger. och sur som f'N senaste veckorna.:) så kanske det behövs en rejäl ur tuktning av motorn:) nu är det ju snö så då går det ju inte. får ta det nästa sesong. vad tror ni?

Det är en kawasaki zx6r 97a har nån mer dessa problem med sega starter?

Tack TAck /Tomas
Köp nytt batteri så blir det bra igen. Startmotorn tar all kräm så det räcker inte till gnistan, det är därför den startar lätt när du rullar. Bara batteriet det är fel på. :tummenupp

driverinblack skrev:
2617504 ventiljusteringen gick klock rent. jag behövde bara slipa ett shims. nu är det bara synkning av förgasarna kvar. det är grymt enkelt. om man har vakumklockor:tummenupp
Slipa shims? :skrämd Hoppas de är genomhärdade för är de ythärdade så kommer det att nötas mycket fort när du slipat på det. De är inte så dyra och många handlare tar gamla i byte också då de ändå inte slits mycket.
 
Last edited:

lunka

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Östersund
Hoj
Kawasaki zx6r
Zx6r

Tjena alla lyckliga zx6r ägare och körare! jag är ny här, men fan vad fint att det finns en sådan tråd! helvete vad segt med vinter, det är ett bra atg innan man får ut och blå tyna i balnd....

mvh lunken
 

JohanH

Crux
Gick med
30 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
2010 Zx-6r
lunka skrev:
2626197 Tjena alla lyckliga zx6r ägare och körare! jag är ny här, men fan vad fint att det finns en sådan tråd! helvete vad segt med vinter, det är ett bra atg innan man får ut och blå tyna i balnd....

mvh lunken


tjenare!

jag e inte ny har men efter mitt hojjbyte så är jag numer stolt ägare av en ZX6R -01 hämtade den IDAG och e jätte nöjd :tummenupp vill bara ut och köra NU!

ha det bra, och vi syns säkert i tråden
 

Kazim73

carpe noctum
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Oskarshamn
Hoj
ZX-6R-95
Vintersemester...

...Nu i helgen så är det kanske dags.... För årets sista ordentliga tvätt av hojjen.... Sedan blir det mest troligt garaget för lillninjan till tidig vår...

Så om det inte blir snöstorm och alltför många minusgrader i helgen så blir det en sväng innan tvätthallen.... Bara för att ....jaa, det är ju nice att sitta på sadeln och brumma fram på vägarna.... :)

Det är ju alltid lätt att ändra på planerna om det är fint väder senare under december och vintern... :D
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Kazim73 skrev:
2633718 ... Bara för att ....jaa, det är ju nice att sitta på sadeln och brumma fram på vägarna.... :) ... :D

Jag satt på sadeln igår.... på golvet i vardagsrummet, med tanken bredvid. Det är inte RIKTIGT samma sak....:huvet
 

Madbulle

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Ort
5 Mil Norr om Uppsala
Hoj
SV1000
Tjena!
Nybliven ZX6R -98 ägare är jag:tummenupp
med stort behov av delar till sommaren :huvet

Ingen som har en massa delar liggandes ?
Behöver: framlyse,instrument,kåpstag (alla inkl instrument stag),backspeglar,vä passagerare handtag,luftintag & kanaler,framfälg,framskärm +ev. övrestyrkrona (har vart stunthoj tidigare och jag gillar inte hålen som är där :mad: )

Pm:a om ni har nått och har vettiga priser!
 

zx6r peppe

zx6r peppe
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Degerfors
Hoj
zx12r svart/guld
driverinblack skrev:
2652916 grymt snygg, men 00-02 så gjordes dom snyggaste zx6orna :yoparty
Håller med dig om att dom är bra snygga .Har själv haft en 00:a och en 02:a i svart/silver.Hade inga problem med någon av dom. 00:an 2640mil. 02:an 1778mil vid byte.
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
zx6r peppe skrev:
2682998 Håller med dig om att dom är bra snygga .Har själv haft en 00:a och en 02:a i svart/silver.Hade inga problem med någon av dom. 00:an 2640mil. 02:an 1778mil vid byte.


det är kanske därför du har en zx12r nu ;) hela släkten zx6.9 och 12r hade i princip samma front 00-02 :tummenupp


kawazaki=effekt/höga hastigheter:yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top