ZX-6R-tråden

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Har en zx6r -00 som jag pillar lite med i vinter efter en vurpa i somras. Har tänkt köra lite bana i sommar och funderar på vad man ska passa på att fixa när den ändå är under ombyggnad. Som det ser ut nu blir det racekåpor och stålomspunnet fram & bak. Bakdämparen är nyservad, och jag ska byta olja & packningar i fram. Då jag börjar plugga nu till våren måste jag hålla ganska hårt i plånboken för att ha råd att behålla hojen så några större utsvävningar blir det inte tal om. Får bli ny hoj när skolan är avklarad istället! =)

Edit: Höll på att glömma! Race-clip on blir det med såklart! =)
 
Last edited:

hordac

Guest
Tänkte höra om nån har nått tips på vad man kan göra för att täcka över hålen där skjutshandtagen suttit?

Passar även på att länka till en schysst bild jag hitta på bikepics!

 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
hordac skrev:
2686104 Tänkte höra om nån har nått tips på vad man kan göra för att täcka över hålen där skjutshandtagen suttit?

Jag slipar ner, spacklar igen, och lackar om! Eller så köper man en racebakdel utan hål! :)
 

hordac

Guest
Tranicos skrev:
2686469 Jag slipar ner, spacklar igen, och lackar om! Eller så köper man en racebakdel utan hål! :)
Jo det alternativet finns ju. Men det känns lite jobbigt när lacken och allt är som nyskick. :näsblod
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
hordac skrev:
2687067 Jo det alternativet finns ju. Men det känns lite jobbigt när lacken och allt är som nyskick. :näsblod

Du får la tillverka ett par täcklock? Jag har funderat på det där åxå. Handtagen skall bort men har inte kollat på ngn snygg lösning än. Kan ju vara skönt att ha möjligheten att återställa till orginal senare åxå.
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Tranicos skrev:
2685405 Har en zx6r -00 som jag pillar lite med i vinter efter en vurpa i somras. Har tänkt köra lite bana i sommar och funderar på vad man ska passa på att fixa när den ändå är under ombyggnad. Som det ser ut nu blir det racekåpor och stålomspunnet fram & bak. Bakdämparen är nyservad, och jag ska byta olja & packningar i fram. Då jag börjar plugga nu till våren måste jag hålla ganska hårt i plånboken för att ha råd att behålla hojen så några större utsvävningar blir det inte tal om. Får bli ny hoj när skolan är avklarad istället! =)

Edit: Höll på att glömma! Race-clip on blir det med såklart! =)

Citerar mig själv...

Ingen som har lite tips? :tungan
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Ingen som har en framskärm passande ZX6R 98 (G) till salu?
Letar även beggat bolt-on, gärna kolfiber..

Säg till om ni springer över något sådant... ;)
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Åååh jag fick svar på mina böner! Har länge letat på ebay efter ett bolton, men inte hittat nått "billigt". Utan det har istället varit "no-name" grejjer i blank finish och inte riktigt supperlockande priser. Visserligen snyggt. MEN, jag inser hela tiden att kolfiber är "the shit" :hihi även om det är begagnat!

Så nu äntligen, fick ett beggat remus ovalt bolt-on för 1400kr INKL frakt från ebay - england! Jag är supernöjd. Kollat på nypriser och de kostar över 4000kr!

Det ser ut att vara i gott skick! Bara att vänta och sedan njuta!
 

Bifogat

  • 8aae_1.jpg
    8aae_1.jpg
    22.3 KB · Visningar: 51
  • 82ec_1.jpg
    82ec_1.jpg
    21.8 KB · Visningar: 66

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Åååh jag fick svar på mina böner! Har länge letat på ebay efter ett bolton, men inte hittat nått "billigt". Utan det har istället varit "no-name" grejjer i blank finish och inte riktigt supperlockande priser. Visserligen snyggt. MEN, jag inser hela tiden att kolfiber är "the shit" :hihi även om det är begagnat!

Så nu äntligen, fick ett beggat remus ovalt bolt-on för 1400kr INKL frakt från ebay - england! Jag är supernöjd. Kollat på nypriser och de kostar över 4000kr!

Det ser ut att vara i gott skick! Bara att vänta och sedan njuta!



Gõtt mos! :tummenupp

Zlatan vilka fynd du gör på ebay hela tiden då! :4skrika

Beggade kolfiberslippisar låter mumma! Fast egentligen är det ju ett Bolt-On.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Gõtt mos! :tummenupp

Zlatan vilka fynd du gör på ebay hela tiden då! :4skrika

Beggade kolfiberslippisar låter mumma! Fast egentligen är det ju ett Bolt-On.
Ja jag är asnöjd ;)
Hade någon förkärlek till kolfiber under hela letandet. Letade efter Art och viper som är billiga, men så fort du skulle ha kolfiber kostade dem ändå 3000 spänn.

1400kr är jag nöjd med. Ovalt, kolfiber, Remus - aaah!! :D
Ska bara komma ihåg att lägga tillbaka de 1400 kronorna på sparkontot ;)

Edit: vad har du för burk på din nu Zee?
 
Last edited:

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Har en zx6r -00 som jag pillar lite med i vinter efter en vurpa i somras. Har tänkt köra lite bana i sommar och funderar på vad man ska passa på att fixa när den ändå är under ombyggnad. Som det ser ut nu blir det racekåpor och stålomspunnet fram & bak. Bakdämparen är nyservad, och jag ska byta olja & packningar i fram. Då jag börjar plugga nu till våren måste jag hålla ganska hårt i plånboken för att ha råd att behålla hojen så några större utsvävningar blir det inte tal om. Får bli ny hoj när skolan är avklarad istället! =)

Edit: Höll på att glömma! Race-clip on blir det med såklart! =)

Jag började min rejskarriär på en sån. Dom är lite svajiga när det börjar gå fort men dom funkar absolut på bana. Gott gry i motorerna också.

Föreslår att du skaffar lite hårdare fjädrar i framgaffeln. Kommer inte ihåg vad det sitter orginal, men kolla upp det och öka lite i hårdhet.
Sen vill du höja den bak. Går enkelt göra genom att skruva på muttrarna. Höj den strax under en centimeter. Kan även sänka den lite fram. Runt 5 milimeter bör vara lagom. Det sitter däck med 60-profil på hojen orginal fram. Ska du köra bana rekommenderar jag Pirelli SuperCorsa eller Metzeler Racetek och dom har 70-profil fram (alltså högre) så bara för att kompensera för det behöver du sänka den lite fram. En styrdämpare på det så är du igång.
 

Bifogat

  • IMG_2653.jpg
    IMG_2653.jpg
    44.2 KB · Visningar: 70
  • backdrop.JPG
    backdrop.JPG
    51.3 KB · Visningar: 75
  • IMG_2657.jpg
    IMG_2657.jpg
    37.8 KB · Visningar: 63

micke85

Sommar och sol där jag bor
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Paris
Hoj
Ninja zx6r
Ja jag är asnöjd ;)
Hade någon förkärlek till kolfiber under hela letandet. Letade efter Art och viper som är billiga, men så fort du skulle ha kolfiber kostade dem ändå 3000 spänn.

1400kr är jag nöjd med. Ovalt, kolfiber, Remus - aaah!! :D
Ska bara komma ihåg att lägga tillbaka de 1400 kronorna på sparkontot ;)

Edit: vad har du för burk på din nu Zee?

Snygg :tummenupp, har du provat hur det låter med sliponet på ?
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Edit: vad har du för burk på din nu Zee?

Jag har ett Micron bolt-on som följde med hojen (kolla mitt garage). Rätt utbränt inuti (detta är en god egenskap :D ) och låter _så_ jäkla gött (se/hör klipp nedan). Mellan 10k-14.5k rpm låter den som ett JAS i full galopp med efterbrännaren på. :yoparty Jag varvar dock inte i närheten så högt i klippet nedan.

Jag har orginal också om man nu skulle behöva besikta han.

Har du sett min (h)julaftonburny?
http://www.youtube.com/watch?v=0GUQz-nq0c0
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Snygg :tummenupp, har du provat hur det låter med sliponet på ?
Nej har inte fått hem det än, vann auktionen igår.
Dock sitter jag på www.remus.at och lyssnar på ljudskillnader :yoparty kika på det!

Zee skrev:
Helt underbart ju!
det enda jag kunde burna med på julafton va med min snowboard - kom mkt snö då :banana
Jag hade ett likadant nolt-on (edit:satan va fel jag skriver på bärbara datorn! tangenbord för 4åringar här!) på min 00a! Micron är värd sin vikt i guld, helt klart!
 
Last edited:

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Jag började min rejskarriär på en sån. Dom är lite svajiga när det börjar gå fort men dom funkar absolut på bana. Gott gry i motorerna också.

Föreslår att du skaffar lite hårdare fjädrar i framgaffeln. Kommer inte ihåg vad det sitter orginal, men kolla upp det och öka lite i hårdhet.
Sen vill du höja den bak. Går enkelt göra genom att skruva på muttrarna. Höj den strax under en centimeter. Kan även sänka den lite fram. Runt 5 milimeter bör vara lagom. Det sitter däck med 60-profil på hojen orginal fram. Ska du köra bana rekommenderar jag Pirelli SuperCorsa eller Metzeler Racetek och dom har 70-profil fram (alltså högre) så bara för att kompensera för det behöver du sänka den lite fram. En styrdämpare på det så är du igång.

Tackar! :tummenupp

Fjädrar: Tror jag såg öhlinsfjädrar till gaffeln för ca 1200:- någonstans. Låter det rimligt?

Höja den bak: Menar du en cm från det nedersta läget? Eller ska det vara en cm från högsta läget? :va Har den rätt högt uppskruvad nu, nästan så högt som går faktiskt.

Sänka fram: Ska gaffelbenen sticka upp 5 mm över styrkronan då? Kommer inte ihåg hur det satt innan jag tog isär den... :tungan

Styrdämpare: Låter dyrt... :gnissla

Får se vad pengarna räcker till. Den kommer ju främst vara en gathoj med några besök på bandagar. :)
 
Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Åååh jag fick svar på mina böner! Har länge letat på ebay efter ett bolton, men inte hittat nått "billigt". Utan det har istället varit "no-name" grejjer i blank finish och inte riktigt supperlockande priser. Visserligen snyggt. MEN, jag inser hela tiden att kolfiber är "the shit" :hihi även om det är begagnat!

Så nu äntligen, fick ett beggat remus ovalt bolt-on för 1400kr INKL frakt från ebay - england! Jag är supernöjd. Kollat på nypriser och de kostar över 4000kr!

Det ser ut att vara i gott skick! Bara att vänta och sedan njuta!

Sedär ja, fler me remus på hojen nu, har ett nästan likadant..:tummenupp
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Tackar! :tummenupp

Fjädrar: Tror jag såg öhlinsfjädrar till gaffeln för ca 1200:- någonstans. Låter det rimligt?

Höja den bak: Menar du en cm från det nedersta läget? Eller ska det vara en cm från högsta läget? :va Har den rätt högt uppskruvad nu, nästan så högt som går faktiskt.

Sänka fram: Ska gaffelbenen sticka upp 5 mm över styrkronan då? Kommer inte ihåg hur det satt innan jag tog isär den... :tungan

Styrdämpare: Låter dyrt... :gnissla

Får se vad pengarna räcker till. Den kommer ju främst vara en gathoj med några besök på bandagar. :)

Vet faktiskt inte vad ett par gaffelfjädrar kostar men 1200 kan nog vara rimligt.

Höjning bak är 1 cm från lägsta läget, så det är nog bra som du har det. Har för mig man kunde höja runt 1cm och fortfarande få dit muttern på toppen och sprinten?

Ja - gaffelbenen ska sticka upp så mycket. Dom ligger helt jämns med orginal (väl?)

Styrdämpare ska du kunna hitta en begagnad för 1000-1500 spänn. Det är väl värt det. Din zx6a är allt annat än nervös men hela körupplevelsen på bana blir mycket lugnare och bättre med en dämpare!
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Race kåpglas

Förra året satt jag o funderade på ett dubbelbubbel eller nått annat race kåpglas till zx6r 98a.
Kåpglas i svart uteslöt jag, då jag tyckte att det såg konstigt ut. Framkåpan kändes som att den växte 3 storlekar.

Nån som har racekåpglas av annan modell i OFÄRGAT?
Bilder på zx6r i det utförandet?
Håller på att googla, men hittar mest helsvarta kåpglas

Ska köpa framskärm, tänkta om man skulle slå till på ett racekåpglas med från www.formula.nu eller var det .se :hihi
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Förra året satt jag o funderade på ett dubbelbubbel eller nått annat race kåpglas till zx6r 98a.
Kåpglas i svart uteslöt jag, då jag tyckte att det såg konstigt ut. Framkåpan kändes som att den växte 3 storlekar.

Jag håller med, garagepolarn har mörkt doublebouble på sin 9'a o det ser skitmysko ut, så jag kör med mörkt vanligt istället, o ligger närmare tanken.... :tungan
Fast om du hittar någon som har klara till BRA priser så är jag åsså intresserad....
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Jag håller med, garagepolarn har mörkt doublebouble på sin 9'a o det ser skitmysko ut, så jag kör med mörkt vanligt istället, o ligger närmare tanken.... :tungan
Fast om du hittar någon som har klara till BRA priser så är jag åsså intresserad....
gp500 glas från www.formula.nu : 595kr

Saxat från ninjaclubsweden:

"Köpte tonat kåpglas och lyktglas till bra pris idag Finns en snubbe i solna som tillverkar kåpglas själv, men de är helt bra glas! Jag gav 515:- för både kåpglas och lyktglas, vilket är bra pris!
Tror han tar runt 380:- för endast kåpglas i olika tonings varianter
Han har glas till de flesta hojarna, tror även han har annat i glas fiber osv (hugger m.m).
Han heter Ingvar och man kan nå honom på: 070-6276106
Han har tyvärr ingen hemsida ännu eller så, men han har en liten annons på blocket bland annat: "

http://www.blocket.se/vi/10073148.htm?ca=11_s
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top