ZX-6R-tråden

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Vad är det för fabrikat på den kåpan?
Kommer nog se riktigt bra ut!:tummenupp

/Dimman

Vet faktiskt inte. :va Har inte sett nått liknande på nätet heller. Den svarta kanten är orginal, antagligen så att glaset inte ska se ut som en lastbils-ruta ;)

Tror allt det är färdig-pimpat nu. Remus kolfiber bolt-on, race-glas och miniblinkers bak, samt egenhändigt tillverkad undertail :tummenupp
 

DimmanZX6R

Mr Z har bara en 1000
Gick med
12 Feb 2007
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki ZZR1400 -14 & Triumph Cafe
Vet faktiskt inte. :va Har inte sett nått liknande på nätet heller. Den svarta kanten är orginal, antagligen så att glaset inte ska se ut som en lastbils-ruta ;)

Tror allt det är färdig-pimpat nu. Remus kolfiber bolt-on, race-glas och miniblinkers bak, samt egenhändigt tillverkad undertail :tummenupp

Ja där ser man!
Ibland kan bilden och fantasin vara bättre än verkligheten. :D
Den ser inte så hög ut på bilden men ögat har blivit lurat förr.

/Dimman
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Ja där ser man!
Ibland kan bilden och fantasin vara bättre än verkligheten. :D
Den ser inte så hög ut på bilden men ögat har blivit lurat förr.

/Dimman

Den svarta kanten lurar ögat! Nu ser det ju ut som att lite av kåpan hängt med, men så är det alltså inte :hihi

Det ÄR hyffsat stort, för det andra vill man ju inte ha för mkt touring glas heller. Detta får duga. Race glas är det iaf, just vad jag ville ha :D
 

mikael n

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Varberg
Hoj
VTR SP1 GSXR1000 K6
Är det någon som vet om det går att justera sitthöjden på en zx6r ?
Hojen är av årsmodell -98.
Helst utan att behöva ändra inställningar på stötdämparen.
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
ridehight

Är det någon som vet om det går att justera sitthöjden på en zx6r ?
Hojen är av årsmodell -98.
Helst utan att behöva ändra inställningar på stötdämparen.

Jorå, det går att justera det övre stötdämparfästet ett par cm lr så. Nu har jag ingen bra bild här men jag vet att det finns ngnstans ... lr var det på ninjariders....

Nåja det övre fästet sitter på en "gängstång", om jag nu får kalla den det, med två st muttrar på var sida om själva fästet i ramen. Bara att lossa och skruva åt det håll man vill. Ah bilden nedan visar var, stulen från "Tranicos".
 

Bifogat

  • frame1.JPG
    frame1.JPG
    99.1 KB · Visningar: 83
Last edited:

mikael n

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Varberg
Hoj
VTR SP1 GSXR1000 K6
Jorå, det går att justera det övre stötdämparfästet ett par cm lr så. Nu har jag ingen bra bild här men jag vet att det finns ngnstans ... lr var det på ninjariders....

Nåja det övre fästet sitter på en "gängstång", om jag nu får kalla den det, med två st muttrar på var sida om själva fästet i ramen. Bara att lossa och skruva åt det håll man vill. Ah bilden nedan visar var, stulen från "Tranicos".

Precis det svar jag ville ha.:tummenupp

Tackar!
 

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Våmhus
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
Hej!!

Är ute efter ett bolt-on till min zx6r 97a. Ringde nyss en mc skrot och frågade om dom hade nått. Dom hade bara ett till en cbr900. Vet någon om det passar någorlunda? Man får nog lov att slipa upp hålen lite.vad tror ni? Vet någon måtten i mellan hålen där man skruvar fast ljuddämparen?

Tack Tack Mvh Tomas
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Hej ingen

Såg en sida med billiga bolt-on, vet någon nått om kvaliten på dessa bolt-on från Barracuda?. Har någon köpt från dom?


http://www.wom-onlinestore.de/barra...-rr/barracuda-duplex-zx6r-bto-alu-rund-2.html

tack/Tomas

Tjena jag la upp en tråd om dessa tillverkare för ett tag sedan då jag hittade dem på ebay.co.uk
Har mailat till dem nångång o fått snabba svar. Kvaliten ser bra ut för priset men det kan jag inte bekräfta, då jag bara googlat runt o sett bilder.

Jag var supernära på att slå till tills jag hittade ett beggat istället...
 

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Våmhus
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
Tjena jag la upp en tråd om dessa tillverkare för ett tag sedan då jag hittade dem på ebay.co.uk
Har mailat till dem nångång o fått snabba svar. Kvaliten ser bra ut för priset men det kan jag inte bekräfta, då jag bara googlat runt o sett bilder.

Jag var supernära på att slå till tills jag hittade ett beggat istället...



okej ja jag letar också efter begangnat men hittar inget:( det blir nog att beställa därifrån om inte jag hittar nått beg.

Tack Tack
 

Love

#41 SST600 www.ninjaracing.se
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Jäderfors (Sandviken)
Hoj
ZX6R-09 + ZX10-09
Vilket trevligt ämne på en tråd :tummenupp
Är det nån som håller på o bygger om o får delar över?? Jag är på jakt efter instrumenteringen till en -05:a samt en uppsättning extra fälgar..

Snart är det äntligen säsong igen :D
 

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Våmhus
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
Heej

Nu är bolt-on et beställt . Hoppas dom är seriösa och inte lurar mig. Men det tror jag inte. kalaset hamnade på ca 2750kr för en oval kolfiberdämpare till min zx6r. :tummenupp
 

Bifogat

  • br-slo-oval-carbon-sh-139_big.jpg
    br-slo-oval-carbon-sh-139_big.jpg
    46.2 KB · Visningar: 39

hordac

Guest
En snabb fråga, är det här rätt plats får strypningarna på en 99'a?

Har lilla hålet någon speciell betydelse?

Snabba svar mottages tacksamt!!

pict0051rx4.jpg
 

2e3r

Som en blixt från klar himmel...
Gick med
18 Oct 2004
Hoj
gr
En snabb fråga, är det här rätt plats får strypningarna på en 99'a?

Har lilla hålet någon speciell betydelse?

Snabba svar mottages tacksamt!!

pict0051rx4.jpg

Ser ut som dom ska ner mer( det finns spår i gummit som dom ska passa in i) , sen ska dom där små hålen vara antingen uppåt eller neråt...kommer inte ihåg vilket men jag tror det var nerår, alltså mot baken på hojen.
 

hordac

Guest
Japp det gick att få ner dem längre ner.

Försöker hitta i instruktionen men ser inget om de små hålen. Babelfish kunde inte hitta det iaf. Någon annan som har koll var de ska vara?

Edit:Tror nog att jag hittade det. Verkar vara bakåt som sagt. Tack!
 
Last edited:

2e3r

Som en blixt från klar himmel...
Gick med
18 Oct 2004
Hoj
gr
Japp det gick att få ner dem längre ner.

Försöker hitta i instruktionen men ser inget om de små hålen. Babelfish kunde inte hitta det iaf. Någon annan som har koll var de ska vara?

Edit:Tror nog att jag hittade det. Verkar vara bakåt som sagt. Tack!

Så bra, trodde det var så men vågade inte svära på det då åker man väl på box om det skulle vara fel :D
 

Undisputed

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
zx6r Ninja
tja jag e ny här i forumet min första hoj blev en kawasaki zx6r årsmodell 00...
tänkte fråga om nån är kunnig på om den va värd att köpa eller inte, den har rullat 2880 mil stora servicen är precis gjord på den de gick på ca 9000kr har en annan slip-on ett larm m.m va tycker ni man skulle kunna ge för en sådan hoj...är det värt 44 000:-
mvh Elias
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
tja jag e ny här i forumet min första hoj blev en kawasaki zx6r årsmodell 00...
tänkte fråga om nån är kunnig på om den va värd att köpa eller inte, den har rullat 2880 mil stora servicen är precis gjord på den de gick på ca 9000kr har en annan slip-on ett larm m.m va tycker ni man skulle kunna ge för en sådan hoj...är det värt 44 000:-
mvh Elias

Det kan den nog vara värd. Ca 40-45 papp beroende på skick och annat så som däck.

Men 9000 för stora servicen låter _väldigt_ dyrt. Har du fått kvitto på det?
 

Undisputed

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
zx6r Ninja
okejj jo däcken e helt okej klarar nog i år hehe...ang kvitto så har jag fått de också ringde in till själva verkstan och fråga dom lite om hojen dom gav den bara plus =) så all dokumentation och service papper o kvitton fick jag med...
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Äntligen dök mina K&N-filter upp igår. Iväg till garaget som en tätting o montera. Sedan måste det ju bara provstartas.... Efter en hel del gnetande så hostade den igång iaf, men de va helvete vad illa den gick! O ryker som en romermerca från -77!
Ajustdet, rostskyddat soppatanken i vintras..... den skulle visst göras rent innan man hällde i soppa... nåja den slutade ryka efter en kvart lr så... oljeblandad soppa.. ja,ja....
Nu skall det bara på ett drivpaket åxå så kan man skrämma lite tanter igen!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top