ZX-6R-tråden

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Vet någon ifall bromsskivorna fram från en zzr600 passar till en 95:as zx6r? Funkar naturligtvis med skivor från andra hojar/modeller också! Ringde precis och fick prisuppgift, nästan 3000spänn....styck!!!! Shit vad dyrt! Har inte heller fått något napp på mcskrotarna...
Så, ifall någon har bättre koll än mig ang detta sä skriv gärna en rad.

Kan inte svara på om de passar men vad jag kan säga är att jag hade samma problem. Orginal är skitdyrt. Det slutade med att jag köpte ISR-skivor istället. 5000:- för 2st skivor. Viss väntetid dock när man beställer så här på vårkanten. Acke har en hel del att göra. Men du får supersköna bromsar.

http://www.isr-brakes.se/
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Någon som vet om en hugger från en zx9r -00 kan tänkas passa en zx6r -00. Känns som om de båda hojarna är rätt lika, eller?
 

Jonahexx

UlfGbg
Gick med
11 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
GS 1150 Adv, CBR 600RR, AT
Sitter och lurar på en Kawasaki zx6r -98... verkar oehört läcker. Är ca 185cm lång. Är det nån som är lika lång och kanske tom längre och som kan säga var smärtgränsen går för denna hoj? Har förstått det som att de nyare hojarna har en sportigare körställning, eller?! Vill ha en hoj som är sportig och kul..men kan också köra ett tag och lite längre sträckor utan att torteras...
Typ ett Kinder-ägg; nåt man kan leka med, nåt som e spännande och nåt som e komfortabelt...

Mvh
/ulf
 

DimmanZX6R

Mr Z har bara en 1000
Gick med
12 Feb 2007
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki ZZR1400 -14 & Triumph Cafe
Sitter och lurar på en Kawasaki zx6r -98... verkar oehört läcker. Är ca 185cm lång. Är det nån som är lika lång och kanske tom längre och som kan säga var smärtgränsen går för denna hoj? Har förstått det som att de nyare hojarna har en sportigare körställning, eller?! Vill ha en hoj som är sportig och kul..men kan också köra ett tag och lite längre sträckor utan att torteras...
Typ ett Kinder-ägg; nåt man kan leka med, nåt som e spännande och nåt som e komfortabelt...

Mvh
/ulf

Är 186 cm och hade en -99 funkar finfint man kan lätt ta längre turer med den hojjen!
Men touringhoj som man tar 160 mil utan att stanna är den ju inte.
Jag var nöjd som faen med min innan jag sålde den.
 

micke85

Sommar och sol där jag bor
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Paris
Hoj
Ninja zx6r
nån som har några bilder på en zx6r 98a med högre ruta ?
söker efter en snygg ruta som är lite högre än orginal och undrar vad de finns på marknaden
 

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
en blåvit
jag söker den affär som säljer billigaste svarta kåpglaset till zx6r -01, även miniblinkers som passar fint till originalhålet så man slipper såga/borra upp det något.

Och hur bör man göra ett fäste för regskylt då man tagit bort plasten där regskylten suttit fast?

en till grej: svart/blå cuts? finns det?

mvh // Mahti
 
Last edited:

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
jöttlabörrj
Hoj
Supkerduke(såld!)
jag söker den affär som säljer billigaste svarta kåpglaset till zx6r -01, även miniblinkers som passar fint till originalhålet så man slipper såga/borra upp det något.

Och hur bör man göra ett fäste för regskylt då man tagit bort plasten där regskylten suttit fast?

en till grej: svart/blå cuts? finns det?

mvh // Mahti

Tjena,

om du bytt ut originalplasten mot undertail så bockar du en rostfri eller aluminiumplåt i lämplig vinkel, borrar 2 st hål i den samt 2 st hål i din undertail på lämpligt stäle och skruvar fast den. Tänk på att du behöver ett extra hål för kabelgenomföring om du har belysning samt till blinkers...

Angående miniblinkers så kan du i stort sett skaffa vilka blinkers som helst. Det finns täckbrickor att köpa som passar i originalhålet så du slipper såga och fixa.

Minns inte exakt var jag handlade mina prylar på Ninjatiden men jag tror det var bl.a. www.bikersneed.se och www.mxr.se.

/Marcus
 

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
en blåvit
Tjena,

om du bytt ut originalplasten mot undertail [..]
Tänk på att du behöver ett extra hål för kabelgenomföring om du har belysning samt till blinkers...

Angående miniblinkers så kan du i stort sett skaffa vilka blinkers som helst. Det finns täckbrickor att köpa som passar i originalhålet så du slipper såga och fixa.

/Marcus

Nopp jag har inte bytt till undertail.. rekommenderas det? Och hur dyrt blir det?

Har du (eller någon annan =) ) en bild på hur det ser ut med och utan undertail så skulle det vara super..

nu ser min bak ut såhär (se bild uppe t.v), blinkersarna sitter ju på plasten som skall bort.. kan jag slippa borra där på något sätt också genom att göra reg.skylt hållaren blinkersvänlig (hur?) ?

vart kan man hitta sånhär cuts? (se bild uppe t.h)

sista nu :) och vart hittar man sånhär mörk kåpa? (bild längst ner) inte hittat till zx6r i de få butiker jag letat i.. så tänkte att det är enklare att beställa.

mvh // Mahti
 

Bifogat

  • Kopia av Photo-0694.jpg
    Kopia av Photo-0694.jpg
    85.1 KB · Visningar: 58
  • Kopia av cuts.jpg
    Kopia av cuts.jpg
    87.8 KB · Visningar: 73
  • kåpa.jpg
    kåpa.jpg
    111.5 KB · Visningar: 64

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Nopp jag har inte bytt till undertail.. rekommenderas det? Och hur dyrt blir det?

Har du (eller någon annan =) ) en bild på hur det ser ut med och utan undertail så skulle det vara super..

nu ser min bak ut såhär (se bild uppe t.v), blinkersarna sitter ju på plasten som skall bort.. kan jag slippa borra där på något sätt också genom att göra reg.skylt hållaren blinkersvänlig (hur?) ?

vart kan man hitta sånhär cuts? (se bild uppe t.h)

sista nu :) och vart hittar man sånhär mörk kåpa? (bild längst ner) inte hittat till zx6r i de få butiker jag letat i.. så tänkte att det är enklare att beställa.

mvh // Mahti

Well, just den kutsen kan du glömma, det är en specialare. Ser faktiskt ut att vara en omklädd orginal baksadel. Men till -98'an finns det svart (olackad) kuts att beställa via s-racing. Köpte min där i vintras. Skall finnasa även till -01 Jag får en förhöjd mörk kåpa på posten i början av nästa vecka, beställd från eracing. Skall ta ett foto då.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
nån som har några bilder på en zx6r 98a med högre ruta ?
söker efter en snygg ruta som är lite högre än orginal och undrar vad de finns på marknaden

jag skulle trycka dit min race-ruta i veckan, men ska bara borra upp lite större hål så jag kan använda gängorna som sitter på orginalrutan.
Jag postar bilden i helgen.

Min ruta är inte helsvart utan lite tonad. Vart de finns att köpa är svårt att säga. Det finns dem för runt 1000-lappen men dem ha jag dissat. Kolla på race-affärerna här till höger, det ska finnas nån shop som säljer för runt 500-ingen om jag inte minns fel!

Jag fick min ruta av en polare som hade den på sin gamla racehoj, just en 98:a....
Se ett par sidor bak på denna tråd, så har du en bild på min ruta
mvh Jonas
 

Jonahexx

UlfGbg
Gick med
11 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
GS 1150 Adv, CBR 600RR, AT
Är 186 cm och hade en -99 funkar finfint man kan lätt ta längre turer med den hojjen!
Men touringhoj som man tar 160 mil utan att stanna är den ju inte.
Jag var nöjd som faen med min innan jag sålde den.


Ok..tackar för svaret.. Nja, 160 mil ..får ju stanna o ta en snus emellanåt.
 

Love

#41 SST600 www.ninjaracing.se
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Jäderfors (Sandviken)
Hoj
ZX6R-09 + ZX10-09
Nån som vet var man kan hitta ett elschema till en RR -05. Behöver den delen som innefattar instrumenteringen...
 

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Provkörning av nya 2007an i påskhelgen!

I påskhelgen är det provkörningsdagar på Br. Hörbergs Kawasaki center i Löddeköpinge/Skåne, där finns möjlighet att prova Kawasakis nya ZX6R.
www.brh.se


:tummenupp
 

MP

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2007
Ort
gbg
Hoj
zx6r-96
har en zx6r-96 med ett muzzy helsystem på går det igenom besiktningen tror ni
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
har en zx6r-96 med ett muzzy helsystem på går det igenom besiktningen tror ni

Passar orginalburken till dem rören?
om du har slipon på vid besiktningen så klarar du nog dej inte... skulle anta att slutburken borde räcka att byta :va
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top