ZX-6R-tråden

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Långtur på ZX6R -06
Jaha nu kan man bevisa att det går att köra touring med en -06 Zx6R.
Jag o polaren åkte Västerås-Göteborg-Kiel-Kassel-Adenau-Kiel-Göteborg-Västerås på 5 dagar med packväskor på i hällande regn och kyla.
Ingen behöver köpa touring hoj för den sträckan.
Vi frös svor och fick ont i kroppen dag 1 men sedan släppte det.
En härlig känsla infann sig när man rastade hojen på 6ans växel till varvstopp (258km/h) med packväskor och 89 kg 186 cm förare.

Ringen var ingen hitt i blött underlag men nu har man åkt i alla fall.

Så killar och tjejer det funkar!!

/Dimman 636 Touring

Varför skulle man behöva touringhoj? Jag körde Adenau-Linköping i ett sträck, längsta jag var av hojen var 45 minuter på färjan mellan Puttgarden och Rödby, hade också skitväder men som tur var fint på Ringen. Tror det var 140 mil med en ZX-10R. :)
 

Bamse79

Yeah!
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Umeå
Hoj
ZätaÄxNieÄrr
Verkar vara en fin hoj zx6r och funderar på att köpa en själv. Har hittat en 97:a men blev skeptiskt av att den gått 4700 mil. Är det nått att behöva oroa sig över tror ni?
 

Juha-p

Medlem
Gick med
6 Apr 2006
Ort
Upplands väsby
Hoj
Lowrider Bobber
Nybliven zx6r ägare idag :Rockbanan

Ska bli kul o köra lite sporthoj, har varit 3 st KTM motarder innan.

Några brister på bågen man bör vara uppmärksam på?

Blir nog lite långfärdstest i Juli med den, upp till norrland o tillbaka (220 mil). Semesteråka i etapper.
 

DimmanZX6R

Mr Z har bara en 1000
Gick med
12 Feb 2007
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki ZZR1400 -14 & Triumph Cafe
Nybliven zx6r ägare idag :Rockbanan

Ska bli kul o köra lite sporthoj, har varit 3 st KTM motarder innan.

Några brister på bågen man bör vara uppmärksam på?

Blir nog lite långfärdstest i Juli med den, upp till norrland o tillbaka (220 mil). Semesteråka i etapper.

Grattis till ett bra val av maskin!
Brister!!! Bah det är ju perfekta maskiner vi pratar om!! :yoparty

/Dimman
 

Kevnorm

Ny medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki zx6r
Är det någon som är intresserad av att köpa min hoj da??? :p
har inte råd me den just nu... :(
 

hordac

Guest
Måste bara säga vilken grym känsla att köra med enbart ett hjul i backen. Drog på rätt bra från en korsning på 1an och vips hjulet reser sig!
Blev lite ställd så hjulet han få lite höjd innan jag släppte av.

Grymt var det iaf (första gången). :)
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Verkar vara en fin hoj zx6r och funderar på att köpa en själv. Har hittat en 97:a men blev skeptiskt av att den gått 4700 mil. Är det nått att behöva oroa sig över tror ni?

Absolut inte. Kolla bara övrigt skick så får du en klar bild. Är den hutlöst ombyggd och bankörd kanske man kan ändra sin tanke lite. Annars? Nopp!

Min är snart på 5000mil, går lika bra för det!
 

Thure

Tjoo tjoo
Gick med
30 Jan 2006
Ort
Järfälla
Hoj
Kawasaki zx10r 04
Provar här någon som sitter på en vänsterkåpa 98-99årsmodell skrapad eller sprucken är okej så länge de sitter någorlunda ihop. Finns det en hel så är ju det varmt välkommet också ;)
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Absolut inte. Kolla bara övrigt skick så får du en klar bild. Är den hutlöst ombyggd och bankörd kanske man kan ändra sin tanke lite. Annars? Nopp!

Min är snart på 5000mil, går lika bra för det!

Att det skulle spela någon roll om hojen är bankörd eller inte är bullshit. En välstuntad hoj däremot hade jag sett upp med...
 

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Våmhus
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
Hej

När jag tex kör i 5 km,h och sedan trycker in frambromsen hårt så slår framdämparen i båtten och det låter pang :) ni vet hur det låter.Låter också ibland efter guppiga vägar och det är mkt otrevligt. jag har provat skruvat på alla justeringar men det hjälper inte ett dugg. Så det måste ju vara oljan, för så lätt ska den väll inte gå i botten?. Så hur ska jag gå till väga för att byta olja i dämparna. någon som vet ? var sitter avtappningspluggen. Jag orkar inte ta av hela benet nu mitt i somaren.så hoppas att en sådan finns:)

Tack Tack /Tomas

hoj zx6r 97a
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Vart gör jag service på ninjan i Stockholm ? Vet bara AVA mc som servar Kawa. Är dom bra ?

Förslag?

Har inte haft problem med dem, men som vanligt får man ju höra både ris o ros, så det enda sättet är nog att skaffa dig en egen uppfattning. (Mitt gaffelben befinner sig just nu i deras vård...)
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Hej

När jag tex kör i 5 km,h och sedan trycker in frambromsen hårt så slår framdämparen i båtten och det låter pang :) ni vet hur det låter.Låter också ibland efter guppiga vägar och det är mkt otrevligt. jag har provat skruvat på alla justeringar men det hjälper inte ett dugg. Så det måste ju vara oljan, för så lätt ska den väll inte gå i botten?. Så hur ska jag gå till väga för att byta olja i dämparna. någon som vet ? var sitter avtappningspluggen. Jag orkar inte ta av hela benet nu mitt i somaren.så hoppas att en sådan finns:)

Tack Tack /Tomas

hoj zx6r 97a

Är du säker på att det är stötdämparen och itne nåt lager som är problemet? Är du säker på att den verkligen går i botten? Sätt ett buntband runt gaffelbenet o se om den bottnar.
Om du skulle ha lite olja i gaffelbenen får du nog fråga dig själv var den tagit vägen. Packboxbyte på gång kanske?

Om du ska byta oljan i benen måste du antagligen ta av benen. Ta av benen är det enkla i historien. Har inte själv gjort det på den maskinen utan bara på en gammal Sukka men där var det rätt lätt. Se till att kolla hur mkt olja du ska ha i innan bara o se till att få lika i bägge benen. En reaparationsmanual hjälper...
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Att det skulle spela någon roll om hojen är bankörd eller inte är bullshit. En välstuntad hoj däremot hade jag sett upp med...
Självklart vet jag att en bankörd hoj inte är slut. Tanken var att mina ord "hutlöst ombyggd och bankörd" menades att hutlöst även skulle ingå i ordet bankörd. Jag kör själv bana och klart att inte hojen är skit för det. Däremot, som min tanke var från början, att en bankörd hoj som inte är regelbundet servad, är inget jag skulle ta i.
 

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Våmhus
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
Är du säker på att det är stötdämparen och itne nåt lager som är problemet? Är du säker på att den verkligen går i botten? Sätt ett buntband runt gaffelbenet o se om den bottnar.
Om du skulle ha lite olja i gaffelbenen får du nog fråga dig själv var den tagit vägen. Packboxbyte på gång kanske?

Om du ska byta oljan i benen måste du antagligen ta av benen. Ta av benen är det enkla i historien. Har inte själv gjort det på den maskinen utan bara på en gammal Sukka men där var det rätt lätt. Se till att kolla hur mkt olja du ska ha i innan bara o se till att få lika i bägge benen. En reaparationsmanual hjälper...



jag har varit in till granath i mora och beställt en tid för olje byte i dag :) dom går i botten det är jag säker på, och det sa dom där när dom provade den också. tack för hjälpen
 

maverick3

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2005
Ort
Växjö
Hoj
Yamaha R1
En till här som lyckats hitta till kawa från en avvikelse på två år på en suzuki. Blev givetvis en zx6r 97, endast gått 2500 mil och i mycket bra skick. Ska ha in den på 2400 mila service nu. Har ringt runt lite och det skiljer massor i pris emellan de olika företagen. Fattar inte hur en kan ta cirka 6000:- medans nästa verkstad jag ringer till ska ha cirka 2500:-???

Nästan lika sjukt som försäkringspengarna, när jag ringde till tennant och skulle höra vad de skulle ha för denna hoj så landade det på 52 000:- :) helt sjuka i huvudet. Bättre att säga att de inte vill ha in den. Blev en halvförsäkring hos länsförsäkringar istället för 2100:-, lite skillnad :)

Be safe out there, men snåla inte på bensinen... :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top