ZX-6R-tråden

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
En till här som lyckats hitta till kawa från en avvikelse på två år på en suzuki. Blev givetvis en zx6r 97, endast gått 2500 mil och i mycket bra skick. Ska ha in den på 2400 mila service nu. Har ringt runt lite och det skiljer massor i pris emellan de olika företagen. Fattar inte hur en kan ta cirka 6000:- medans nästa verkstad jag ringer till ska ha cirka 2500:-???

Nästan lika sjukt som försäkringspengarna, när jag ringde till tennant och skulle höra vad de skulle ha för denna hoj så landade det på 52 000:- :) helt sjuka i huvudet. Bättre att säga att de inte vill ha in den. Blev en halvförsäkring hos länsförsäkringar istället för 2100:-, lite skillnad :)

Be safe out there, men snåla inte på bensinen... :)

Grattis! :) Då är din sommar räddad. :tummenupp
 

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Just nu bara en skoter...
Zx6r bluddrar när den är varm


Tja!Har en zx6r-95 som går som den ska, ibland! Första 2-3 milen funkar den bra, ibland kan den bluddra när man ligger runt 100 på jämn gas, försvinner dock när man "drar på" lite.
Efter lite "fullgasplågning" så börjar den bluddra rejält, som att den får för mycket/för lite bensin när man ger gas, rycker liksom fram, när varven börjar stiga tvärkommer allt....ryckande...jävulskt irriternade!! Det konstiga är att det började efter vinterförvaringen. Förgasarna är rengjorda 2(!)gånger, inget skit där! Finns det någon som har någon aning om vad det kan vara?? Hittar inget fel med flottörerna, dom rör sig som dom ska...
Börjar vara riktigt less det här nu...
Så hjälp mig!!

Har även lagt in detta på tenik/mekhörnan....
 

Thure

Tjoo tjoo
Gick med
30 Jan 2006
Ort
Järfälla
Hoj
Kawasaki zx10r 04
Zx6r bluddrar när den är varm


Tja!Har en zx6r-95 som går som den ska, ibland! Första 2-3 milen funkar den bra, ibland kan den bluddra när man ligger runt 100 på jämn gas, försvinner dock när man "drar på" lite.
Efter lite "fullgasplågning" så börjar den bluddra rejält, som att den får för mycket/för lite bensin när man ger gas, rycker liksom fram, när varven börjar stiga tvärkommer allt....ryckande...jävulskt irriternade!! Det konstiga är att det började efter vinterförvaringen. Förgasarna är rengjorda 2(!)gånger, inget skit där! Finns det någon som har någon aning om vad det kan vara?? Hittar inget fel med flottörerna, dom rör sig som dom ska...
Börjar vara riktigt less det här nu...
Så hjälp mig!!

Har även lagt in detta på tenik/mekhörnan....

Skitigt soppafilter?, hojen är ju ändå 12år och har säkert inte bytt filtret :)
 

Marxus

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Gävle
Hoj
Null
Har lite funderingar över Zx6r...

Hur mycket skiljer mellan en -98 och en -00? Är det en helt annan hoj? Isåfall, till vilkens fördel? Har ninjan något vanliga fel och brister att kolla efter? Vad kostar en ventiljustering?
 

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
en blåvit
tja igen

Hur mycket får man för alla kåpor runtom hela hojen (förutom den över främre däck) om man fixar till repor och små sprickor och lackar om dem till tex svart?
Det är originalkåpor till zx6r -01..
 

Marxus

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Gävle
Hoj
Null
Idag inhandlades en ZX6-R -98 som gått 2000 mil och har Remus kolfiber slip-on. 15 mil hemresa, gick bra förutom ett sendrag och ömma axlar. Men man vänjer sig nog :)
 

Bullmannen

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2007
Ort
Kalmar
Hoj
Kawasaki ZX10R -04
Hej!

Har precis köpt mej en Kawasaki ZX6R -98 (Min första hoj. Ska börja övningsköra med den). Skulle behöva byta däck till den, fick med andra däck, så jag skulle vilja ha lite tips om hur man plockar bort fälgarna smidigast. Ska lämna iväg fälgarna med dom gamla däcken på så byter han dom på firma (han hade ej tid att skruva bort fälgarna själv). Någon som sitter på en länk med info och bilder om hur man skurvar bort och vad man ska tänka på när man skruvar bort fälgen?

Mvh/Viktor
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Hej!

Har precis köpt mej en Kawasaki ZX6R -98 (Min första hoj. Ska börja övningsköra med den). Skulle behöva byta däck till den, fick med andra däck, så jag skulle vilja ha lite tips om hur man plockar bort fälgarna smidigast. Ska lämna iväg fälgarna med dom gamla däcken på så byter han dom på firma (han hade ej tid att skruva bort fälgarna själv). Någon som sitter på en länk med info och bilder om hur man skurvar bort och vad man ska tänka på när man skruvar bort fälgen?

Mvh/Viktor

Det är inte svårt. Jag rekmenderar starkt att då går och köper depåstöd till hojen. Det förenklar arbetet AVSEVÄRT! Och en verkstadshandbok.

Har bilder men servern är inte igång....
 

Bullmannen

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2007
Ort
Kalmar
Hoj
Kawasaki ZX10R -04
Det är inte svårt. Jag rekmenderar starkt att då går och köper depåstöd till hojen. Det förenklar arbetet AVSEVÄRT! Och en verkstadshandbok.

Har bilder men servern är inte igång....


Okej, depåstöd fick jag med till den så det är lugnt. Tänkte på om det var nåt man ska tänka på med kedjan och sånt. Ska servern upp under eftermiddagen? Har tyvärr ingenstans som jag kan köpa en verkstadshandbok där jag bor och vill helst få det gjort så fort som möjligt! Vill köra! :D
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Okej, depåstöd fick jag med till den så det är lugnt. Tänkte på om det var nåt man ska tänka på med kedjan och sånt. Ska servern upp under eftermiddagen? Har tyvärr ingenstans som jag kan köpa en verkstadshandbok där jag bor och vill helst få det gjort så fort som möjligt! Vill köra! :D

Orginalmanualen går att beställa hos alla kawadealers. Part nr: 99922-1882-01.

Haynes handbok(3541) som är oumbärlig kostar en 300 till 350 spänn. Finns hos autoexperten, Micro osv. ISBN: 1 84425 065 2

Här har du dessutom sprängskisser (fishar) på hojen. Följ länken. Bläddra ner o klicka på "Ninja ZX6r" Välj årsmodell. Under Vehicle Information finner du beställbara manualer och sprängskisser(Part Diagram).

http://www.kawasaki.com/DefaultFram...oductTypes.asp?intCatalogID=1&CatalogTypeID=4

Det är ett ganska rättfram jobb att göra. Håll koll på vart distanserna tar vägen när du tar ner hjulen bara..... Fram måste du lossa oken.... Annars nej, inget speciellt.
 
Last edited:

Marxus

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Gävle
Hoj
Null
Tänkte bara fråga. Vart beställer man vettiga & helst billiga depåstöd?

Någon som vet var man kan få tag i ny plast under baken? Såg bild på en sån på någon tysk ebayannons. Man behöll orginallysena. En lackad utan nummerplåtshållare och sånt.
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Tänkte bara fråga. Vart beställer man vettiga & helst billiga depåstöd?

Någon som vet var man kan få tag i ny plast under baken? Såg bild på en sån på någon tysk ebayannons. Man behöll orginallysena. En lackad utan nummerplåtshållare och sånt.

S-racing har för 1150 +200 om den skall vara limegrön....

http://www.s-racing.se/album.php?c=220

Kolla pdf-dokumentet.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top