ZX-6R-tråden

Bl@ck

Medlem
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Honda CB1000RA -16
Är det nån som vet vad det sitter för strålkastare på en zx-6r 2008
Vad är det för socklar på hel och halv?

Last edited:

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
R1 2010
Har blivit ägare till en ZX6R -05 är en helgrymm hoj. Letar efter ett akrapovic till den för ljudet ur orginalet är så mesig, någon som har en begagnad akra slipon så kan ni höra av er.

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
Jahapp, dags för oljebyte... Någon speciell olja som kopplingen ogillar eller dylikt? Vilken viskositet kör ni, 10w-40? :)

the_predator

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Hoj
KTM 690 SMC
Jag kör på castrol 10w-40. finns på mekonomen :)

Jag letar efter ett slipon till min zx6rr 2005!
men vad ska man köpa? yoshimura? akrapovic? nå billigare!
länka gärna sidor m.m

Kollat på yoshimura rs5

tack på förhand!=)

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
R1 2010
Jag kör på castrol 10w-40. finns på mekonomen :)

Jag letar efter ett slipon till min zx6rr 2005!
men vad ska man köpa? yoshimura? akrapovic? nå billigare!
länka gärna sidor m.m

Kollat på yoshimura rs5

tack på förhand!=)

Tja fick mitt akra idag helnöjd mycket bra passform och goo ljud även om säsongen snart är slut :yoparty

christianKawa

I Love Bika
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
98 Kawasaki ZX6R
Sitter o kikar på nya däck till min 98a

I handboken står det att dimensionerna ska vara
120/60 R17
170/60 R17

Någon som har koll på om man kan slänga på nå fetare o nått med mindre profil? typ 180/55 och 120/70 ( fina priser på just de storlekarna:) )

http://www.hojdack.se/wpage.aspx?pageno=9#

Och ja... nybörjar fråga!
(första gången jag tjackar däck till båge)

Chris

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Sitter o kikar på nya däck till min 98a

I handboken står det att dimensionerna ska vara
120/60 R17
170/60 R17

Någon som har koll på om man kan slänga på nå fetare o nått med mindre profil? typ 180/55 och 120/70 ( fina priser på just de storlekarna:) )

http://www.hojdack.se/wpage.aspx?pageno=9#

Och ja... nybörjar fråga!
(första gången jag tjackar däck till båge)

Chris

Jag kör med 180 / 55 bak på min kwack o det funkar utmärkt. Fram e d orginal just nu o en högre profil tror jag inte du skall ta.

christianKawa

I Love Bika
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
98 Kawasaki ZX6R
Jag kör med 180 / 55 bak på min kwack o det funkar utmärkt. Fram e d orginal just nu o en högre profil tror jag inte du skall ta.

Okej... aa låter soft.
Bakhjulet som är mest slitet men fram är på G också så lär vara lika bra o tat på samma gång. billigare o beställa två, billigare hos däckverksta med två. :gnissla

Fram kan nog som sagt bli probs faktiskt... tight med framskärmen o allt... fastnar en del smågrus där emellan o smäller till lite fint ibland på grusvägar :huvet

Hur stor inverkan har profiler o brädd på körningen o kurvtagning. Finns ju däck som är mer "neutrala" mindre "konkava/konvexa" stor skillnad? :va

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Okej... aa låter soft.
Bakhjulet som är mest slitet men fram är på G också så lär vara lika bra o tat på samma gång. billigare o beställa två, billigare hos däckverksta med två. :gnissla

Fram kan nog som sagt bli probs faktiskt... tight med framskärmen o allt... fastnar en del smågrus där emellan o smäller till lite fint ibland på grusvägar :huvet

Hur stor inverkan har profiler o brädd på körningen o kurvtagning. Finns ju däck som är mer "neutrala" mindre "konkava/konvexa" stor skillnad? :va

Det finns ju en anledning till att tillverkaren har användsig av en viss dimension. Man bör åtminstånde ha samma typ av däck på båda hjulen, annars kan det bli problems. Men i slutändan skall man köra med det som känns bra. Pröva dig fram helt enkelt. Finns massor med däckstrådar här på sh.... Personligen så gillar jag Michelins pilot road/sport.

christianKawa

I Love Bika
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
98 Kawasaki ZX6R
Det finns ju en anledning till att tillverkaren har användsig av en viss dimension. Man bör åtminstånde ha samma typ av däck på båda hjulen, annars kan det bli problems. Men i slutändan skall man köra med det som känns bra. Pröva dig fram helt enkelt. Finns massor med däckstrådar här på sh.... Personligen så gillar jag Michelins pilot road/sport.

Aaa jo absolut.... Men inte direkt så man helt lustigt o enkelt prövar sig fram precis som när man står på AVA och prövar vilken hjälm som sitter bäst... :huvet
Jag tjackar då inte däck varje dag iaf... ni andra kanske gör :tungan vad vet ja...

Men då håller jag mig till 120/60 fram sen lite bredare bak, ett 180/55... ser fett ut också :) hihi

Finns en del billiga däck som kan vara lite kul o prova... skiljer rejält mot exempel mici - pilot... kanske blir nå sånt.. då får ni självklart rapport om hur de funkar.! :tummenupp

tack för helpen!:pannkyss

Boogeyman

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2008
Hoj
ducati 900ss -00
hallo alla själv har jag en kawasaki zx6r -98. söker toppkåpa till den.

Har jag en toppkåpa till salu en zx6r 97:a om det är till nått intresse för nån. bara sicka ett privat mess till mig eller genom gästboken. inne varje dag:gnissla
PS: toppkåpan är en orginalkåpa

Last edited:

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Har gjort en streetfighter med ny instrumentering av min :tummenupp Till salu förrestem

Bifogat

• 6.JPG
    6.JPG
    180.6 KB · Visningar: 81
  • 1.JPG
    1.JPG
    206.6 KB · Visningar: 85
  • 2.JPG
    2.JPG
    188 KB · Visningar: 81
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring