Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Hmm lite trött tråd =/, får väl slänga in ett inlägg till då =)
Jag testade den beryktade "jumper modden" idag på min ninja.
Det lilla jag kunde testa hojen idag märkte jag ingen skillnad alls.
Är det någon i sverige som gjort jumper modden och har bänk papper på att det funkar på hojen ?
Det verkar som att vi redan har euro spec mappen vilket inte frigår några fler pollar !
Mvh Philip
Tjenare! Jag köpte en ZX6 igår, nöjd som fan med den hittils men jag har en rätt så korkad fråga känns det som, finns det någon bensintanksmätare eller måste man hålla reda på det själv? Hojen är från -96 så det är ju inte den nyaste.
jag har inte hittat ngn än iaf använder tripmätaren o tankar när den gått ca 20 mil..lite beroende på hur man kört
Tjenare! Jag köpte en ZX6 igår, nöjd som fan med den hittils men jag har en rätt så korkad fråga känns det som, finns det någon bensintanksmätare eller måste man hålla reda på det själv? Hojen är från -96 så det är ju inte den nyaste.
Aha, störande, det känns som en så basic grej att ha =)
Oh well, man får väl lära sig att räkna igen nu då.
Saknar du inte centralstöd och värmare till handtagen med
Ligger man och pressar mellan 100-150 km/h ligger min ganska konstant på 67 grader!Tjena, har nyligen shoppat en zx6r-04 och är mestadels jäkligt nöjd
Dock tycker jag den går lite kallt, ofta < 70 grader när man får upp lite tempo. Iof är det bara 10 grader ute eller så, men gamla hojen (gsxr750) höll högre temperatur vid motsvarande yttertemp, har därför räknat med att termostatet behöver fixas.
Dock inhandlade jag en Haynes-manual som skriver att termostatet på denna ska börja öppna så smått redan vid 58 grader vilket är betydligt lägre temp än vad gamla hojen låg på, tror det var kring 80 grader där, och skulle kunna förklara denna låga temperatur. Undrar därför med er andra som äger främst 03or och 04or om dom brukar ligga så lågt i temp vid "vanlig" körning eller om ni också tror att termostaten kan ha gjort sitt. Kan förstå att kawa kanske inte riktigt räknar med att man kör när det är så kallt (allt tycker att man ska köra hårdare så hojen blir varmare )
Är igentligen nöjd med klassiska Kawasaki Hel gröna som e på cykeln idag. Men hur som helst så funderar jag ändå på nått nytt. Det som länge känts lockande e MGP Kawasaki Metallic gröna lacken för nått år sedan.
Men Titta vad jag hittade nu Då! Ställer ju Allt på huvudet för mig, Själv tycker jag d e Skit Snyggt vad tycker Ni ?
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |