ZX-6R-tråden

mkx

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2006
Ort
Södra sidan
Hoj
Zx6r -03 svart som själen
Tjo, kollat tidigare men inte fått några bra svar. Jag vill ha infälda blinkers till min ninja -03a. Någon som har tips på var jag hittar det?

/fredde
 

Hild

Rookie
Gick med
19 Mar 2009
Ort
Mjölby
Hoj
Kawasaki zx-6r -99
Hallå på er!
Köpte mig en "övningskörningscykel" :tummenupp förra sommaren som förhoppningsvis blir min vanliga cykel utan restriktion och lysgrön väst med texten "Övningskör" till sommaren...

En zx-6r -99a uttagen 00/04.
2800 mil nu efter att jag övningskört 400mil med farsan och hans zx12'a -04.

Då farsgubben ska byta stift och lite annat till den kommande säsongen tänkte jag passa på med detta också samt olja, luftfilter och oljefilter.

Jag har spanat in rätt vettiga priser på mcweb på de flesta delarna, dock är jag lite osäker på vad man ska ha i för olja??

Farsan har kört på Castrol 10w40 halvsyntet, är det det "bästa"?

Såg också att firman som servat cykeln tidigare har ploppat i några Denso U27ESR-N stift för 73,70kr styck?? Jag har iaf siktat in mig på NGK CR9E.

Vad kör ni med för olja?
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Hallå på er!
Köpte mig en "övningskörningscykel" :tummenupp förra sommaren som förhoppningsvis blir min vanliga cykel utan restriktion och lysgrön väst med texten "Övningskör" till sommaren...

En zx-6r -99a uttagen 00/04.
2800 mil nu efter att jag övningskört 400mil med farsan och hans zx12'a -04.

Då farsgubben ska byta stift och lite annat till den kommande säsongen tänkte jag passa på med detta också samt olja, luftfilter och oljefilter.

Jag har spanat in rätt vettiga priser på mcweb på de flesta delarna, dock är jag lite osäker på vad man ska ha i för olja??

Farsan har kört på Castrol 10w40 halvsyntet, är det det "bästa"?

Såg också att firman som servat cykeln tidigare har ploppat i några Denso U27ESR-N stift för 73,70kr styck?? Jag har iaf siktat in mig på NGK CR9E.

Vad kör ni med för olja?

Jag kör med Motuls 7100 Tror jag det va.... funkar klockers. Lite dyrare men kopplingen o lådan blir väldigt trevlig ;-) Stiften? Ja orginal funkar bra....
 

Hild

Rookie
Gick med
19 Mar 2009
Ort
Mjölby
Hoj
Kawasaki zx-6r -99
Jag kör med Motuls 7100 Tror jag det va.... funkar klockers. Lite dyrare men kopplingen o lådan blir väldigt trevlig ;-) Stiften? Ja orginal funkar bra....

Finns det några andra kompatibla stift som skulle vara bättre?
Jag läste igenom oljetråden del 1 och 2, gav mig lite bättre kunskap om olja.. dock är man ju ändå orolig och skeptisk när det gäller att slå i vätskor i bettan..

Funderar på OK Q8 SBK 10W-40 eller OK Q8 SBK Racing 15W-50.

Har lite problem att hitta i instruktionsboken vilken viskocitet cykeln önskar.
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Finns det några andra kompatibla stift som skulle vara bättre?
Jag läste igenom oljetråden del 1 och 2, gav mig lite bättre kunskap om olja.. dock är man ju ändå orolig och skeptisk när det gäller att slå i vätskor i bettan..

Funderar på OK Q8 SBK 10W-40 eller OK Q8 SBK Racing 15W-50.

Har lite problem att hitta i instruktionsboken vilken viskocitet cykeln önskar.

10W-40 är den rekommenderade. Sedan kan man ju så klart labba själv..... Skall kolla exakt vad det står i hayens och kawaorginal manualen. När jag kommer hem.
 

Hild

Rookie
Gick med
19 Mar 2009
Ort
Mjölby
Hoj
Kawasaki zx-6r -99
10W-40 är den rekommenderade. Sedan kan man ju så klart labba själv..... Skall kolla exakt vad det står i hayens och kawaorginal manualen. När jag kommer hem.

I min manual står att även 15w-50 är godkänd... tror jag ska sikta på en 20 litersdunk från lelles för i år, dela med farsans zx-12r.. bara inte 50 blir för trögflytande helsyntet...
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Lamphjälp!

Hej!

Jag gör ett inhopp här i tråden även om min zx6r är såld sedan länge. En bekant har en zx6r -00 som fästena till framlampan har pajat på och han vill nu köpa en ny från e-bay. Märkte att det sitter några vita grejer på fästena för lampan och undrar om något vet vad det är? Det fanns inga sådana på min hoj, det är jag helt hundra på. Är det något specefikt för usa-modeller eller är det bara någe skydd för fästena? Vore ju tråkigt om han köpte hem en lampa och den inte passar.

Här är länken til lampan

Tack på förhand!

//Linus
 

wikstrom

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2009
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki Ninja 600 (zx6r)
Bakdäck

Vart finner jag ett billigt med prisvärt bakdäck till min Ninja 97a? samt måste klä om passagerar"limpan", nån som vet ett bra ställe där dem säljer allt till Ninjor?
 

Gital

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2007
Ort
Sundbyberg
Hoj
Kawasaki, zx-6r -98
Nu har jag gett upp. Har letat i 2 kvällar efter en användarmanual/instruktionsbok till en zx-6r -98 g1 modellen men utan framgång. Hittar från -00 och framåt bara.
Det verkar även som att det finns en service manual på nyare modeller. Är det samma som instruktionsboken eller menar man serviceboken med stämplarna?

Skulle vara intresserad om var man hittar en haynes bok på modellen också om nån har koll på det.

Tacksam för svar
 

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Po lanned
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Nu har jag gett upp. Har letat i 2 kvällar efter en användarmanual/instruktionsbok till en zx-6r -98 g1 modellen men utan framgång. Hittar från -00 och framåt bara.
Det verkar även som att det finns en service manual på nyare modeller. Är det samma som instruktionsboken eller menar man serviceboken med stämplarna?

Skulle vara intresserad om var man hittar en haynes bok på modellen också om nån har koll på det.

Tacksam för svar

Regga dig HÄR så kan du ladda ner Kawasakis servicemanualer d.v.s. det är som Haynes fast från tillverkaren.
Att hitta instruktionsboken är oftast inte lika lätt. Har letat lite till min -07 men inte hittat.
 

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Något som vet vart man kan köpa Kraschpuckar till zx6r 98-99.
letat som en tok men har inte hittat någon som säljer.
 

Orre-Eriksson

Yuth ugh!
Gick med
15 Apr 2009
Ort
Södermalm
Hoj
636 -03
Funderar på att sätta på en schysst fighter lampa på min zx6rr -03 men hur blir det om man täcker för ram-air intaget? Hur har ni andra med fighter gjort?
 

Looovet

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2009
Ort
Kalmar
Hoj
Kawasaki zx6r
Tjenare...
detta ser ju ut att vara en kanon"tråd" som förhoppningsvis kan hjälpa mig till att köpa den rätta motorcykeln (min första motorcykel). Jag ska nämligen åka o titta på en kawasaki zx6r -06 på fredag. Rätt val? Man vill ju få ut mest av pengarna nu när man är villig att ge runt 65tusen för en motorcykel. Eller är det någon annan som har ett annat och bättre förslag på en motorcykel, en 600, i den prisklassen? För det är väl bäst att börja sin "karriär" med en 600? :eek:)
Övertyga mig gärna att köpa denna, haha... för till utseendet är den fruktansvärt fin.
Tacksam för snabba svar...
Alex
 

Gital

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2007
Ort
Sundbyberg
Hoj
Kawasaki, zx-6r -98
Halloj,

har en ninja 98. Efter att strypning tagits bort i min hoj (ej gjort av mig) gick den som en kratta från 10 000 rpm och uppåt. Åkte o bänka den och fick det bekräftat :) (går fett satan). Det sitter dock original munstycken i den och jag har fått gå från 137.5/140 till 120/125 för att få den körbar men den går fortfarande fett (runt 12 bränsleblandning). Börjar misstänka nåt annat. Nån som har erfarenhet av detta? Har jag missat något?
 

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Ort
hooden
Hoj
R1 2010
Tjenare...
detta ser ju ut att vara en kanon"tråd" som förhoppningsvis kan hjälpa mig till att köpa den rätta motorcykeln (min första motorcykel). Jag ska nämligen åka o titta på en kawasaki zx6r -06 på fredag. Rätt val? Man vill ju få ut mest av pengarna nu när man är villig att ge runt 65tusen för en motorcykel. Eller är det någon annan som har ett annat och bättre förslag på en motorcykel, en 600, i den prisklassen? För det är väl bäst att börja sin "karriär" med en 600? :eek:)
Övertyga mig gärna att köpa denna, haha... för till utseendet är den fruktansvärt fin.
Tacksam för snabba svar...
Alex

Tycker att 05/06 års modeller är nog den sporthoj i 600a klassen som du sitter bäst på plus att den har 36cc mer än dom andra :fyllisar

Hittar du ett schysst ex så slå till jag är skit nöjd med min har kört Z1000 innan.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top