ochbilengårbra
Ny medlem
Står ju olika överallt. På mitt regbevis står det att den väger 210kg torrvikt.
Men -95an & -96an är "samma" modell eller?
Men -95an & -96an är "samma" modell eller?
Har någon koll på vart man kan köpa startrelä till zx6-99 o vad det kostar? Har någon här "reparerat" ett startrelä framgångsrikt?
Tack! Har skickat förfrågan till Bike o Fleninge
When Kawasaki introduced the ZX-6R in 1995, it was the first middleweight sport bike, since
the 1992 GSXR600 with an aluminum frame. It had a dry weight of 401.2 lb (182.0 kg), wet weight of 454 lb (206 kg), and was capable of accelerating 0-60 mph (97 km/h) in only 3.6 seconds.
Hajjar inte hur startreläna bara lägger av så där, skumt tycker jag.
Men ingen har väl dött av att springa igång sin hoj?
Spec en varm dag i juliMen ingen har väl dött av att springa igång sin hoj?
Sålde idag min svensksålda 07:a med 770 mil på mätaren för 69000 kr vilket jag är riktigt nöjd med. Detta är 2 generationer nyare än 04:an så 58000 kr för en sån verkar dyrt.Tjenare där. Är i språnget på köpa hoj, vet dock inte riktigt vad jag ska ha. Går mellan CBR 600 RR och ZX6r -04. Var å provsatt ZXR idag och gud vad skön den var!
Dock undrar jag vad man ska kolla extra på vid de årsmodellerna? hade gått 1200mil, är 58k ett rimligt pris?
Sålde idag min svensksålda 07:a med 770 mil på mätaren för 69000 kr vilket jag är riktigt nöjd med. Detta är 2 generationer nyare än 04:an så 58000 kr för en sån verkar dyrt.
Tjenare
Har nyss köpt en zx-6r som är lite kraschad och behöver lite nya kåpor till den, har letat som f-n efter de men hittar inget. Är den som vet var jag hitta sånt hittar inga beg. och på nya så är det bara racing kåpor. Nån som har ett bra tips? Om nån nåt liggande hemma funkar det också. Det är som sagt ovan en -04.
MvH Nicklas
Tjena, har nyligen shoppat en zx6r-04 och är mestadels jäkligt nöjd
Dock tycker jag den går lite kallt, ofta < 70 grader när man får upp lite tempo. Iof är det bara 10 grader ute eller så, men gamla hojen (gsxr750) höll högre temperatur vid motsvarande yttertemp, har därför räknat med att termostatet behöver fixas.
Dock inhandlade jag en Haynes-manual som skriver att termostatet på denna ska börja öppna så smått redan vid 58 grader vilket är betydligt lägre temp än vad gamla hojen låg på, tror det var kring 80 grader där, och skulle kunna förklara denna låga temperatur. Undrar därför med er andra som äger främst 03or och 04or om dom brukar ligga så lågt i temp vid "vanlig" körning eller om ni också tror att termostaten kan ha gjort sitt. Kan förstå att kawa kanske inte riktigt räknar med att man kör när det är så kallt (allt tycker att man ska köra hårdare så hojen blir varmare )
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |