ZX-6R-tråden

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Uddevalla/Halmstad
Hoj
Kawasaki ZX-6R
Har lagt upp bild på mitt garage nu hur min ser ut efter lite sågande.

Ser jävligt bra ut! :tummenupp Men hur har du löst det mer praktiskt? Byggt en ny "låda" under cutsen? Om jag minns rätt har för mig att det såg ut som att lite av "golvet" försvinner om man skulle såga av den längs med kåpkanten om du förstår vad jag menar. :)
 

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Ser jävligt bra ut! :tummenupp Men hur har du löst det mer praktiskt? Byggt en ny "låda" under cutsen? Om jag minns rätt har för mig att det såg ut som att lite av "golvet" försvinner om man skulle såga av den längs med kåpkanten om du förstår vad jag menar. :)

ja man sågar bort en del av lådan men detta löser man genom att montera denna plåt som vi har gjort, alltså den täcker allt.
Så tätade jag med silikon så blev det kanon. Kan ta bra kort på de där ikväll kanske så får du se hur det kommer bli.

Edit: lite bilder
2hmgb28.jpg

29zrm9e.jpg

157n4pi.jpg


Jag har kvar org skylltbelysning
 
Last edited:

Marxus

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Gävle
Hoj
Null
Ser jävligt bra ut! :tummenupp Men hur har du löst det mer praktiskt? Byggt en ny "låda" under cutsen? Om jag minns rätt har för mig att det såg ut som att lite av "golvet" försvinner om man skulle såga av den längs med kåpkanten om du förstår vad jag menar. :)

Jag har kapat rakt av, lite av "golvet" försvinner. Sen satt en aluplåt som täcker hela hålet. Bockat till skylt- och blinkershållare och bultat dit. Jag satte för orginal nummerplåtsbelysning och gjorde en ny av dioder istället.
 

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Po lanned
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Någon som har servicemanualen till en -97:a? Är F modellen som jag letar efter.
 

pirrecop

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2008
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha xt660r -04
Hallå Gays
Jag tänkte köpa en zx6r -98 varför sitter det 120 60 17 och 170 60 17 däck. Kan man inte sätta på 120 70 17 och 180 55 17??
Är det något man skall kolla efter speciellt på dessa hojar, den jag skall kolla på har gått 4000 mil och är svensksåld.
-Pirre
 

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
min förra omgång däck var 120/70 och 180/55
funka fint. kolla så att växlarna inte hoppar ur gör det på en hel del hojar.
 

GILBERT

Apotekarn
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
EX:XT 600-00, ZX6R-98, ZX9R-00, Nuvarande Ducce 750 Sport. Sexy Edition.
Finns det någon vänlig själ som kan ge mig ett mått på KAWASAKI texten på tanken? Skall beställa från dekaltrim men dom har inga exakta mått. Känns pinsamt att hitta en annons på blocket som man "tittar" på för att ta mått. För ska man titta, då ska man ha pengar med sig hehhehe.

Köpte mig även en tankpad hos bikestyle-racing. Fast i min jävla perfektionsskit så blev det snett. Fan jag vill tro att det inte är snett men det är det, men fyller sin funktion gör den iaf =)

Kan ingen kolla måttet då på nån 600 runt 98 års modell???

Skulle vara mer än tacksam!:tummenupp
 

Bifogat

  • Photo-0207.jpg
    Photo-0207.jpg
    124.2 KB · Visningar: 45

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Skall till garaget ikväll, mäter lite då...

Finns det någon vänlig själ som kan ge mig ett mått på KAWASAKI texten på tanken? Skall beställa från dekaltrim men dom har inga exakta mått. Känns pinsamt att hitta en annons på blocket som man "tittar" på för att ta mått. För ska man titta, då ska man ha pengar med sig hehhehe.

Köpte mig även en tankpad hos bikestyle-racing. Fast i min jävla perfektionsskit så blev det snett. Fan jag vill tro att det inte är snett men det är det, men fyller sin funktion gör den iaf =)

Kan ingen kolla måttet då på nån 600 runt 98 års modell???

Skulle vara mer än tacksam!:tummenupp
 

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Po lanned
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Någon som har en uppsättning fälgar till en ZX6R -07 till salu. Eller vet var man kan få tag på det?

Vilka/vilken årsmodeller har fälgar som passar 07:an?
 

Ferret

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2006
Ort
Kalmar
Hoj
zx6r -96
tjena,
jag har en 96a och tänkte köpa mig en ny ljuddämpare. dock verkar utbudet vara lite tveksamt.

Vet någon om det finns ett bolt-on från något annat märke eller årsmodell som passar?

det ska vara 3-bultat med 95mm mellan bulthålen.
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
tjena,
jag har en 96a och tänkte köpa mig en ny ljuddämpare. dock verkar utbudet vara lite tveksamt.

Vet någon om det finns ett bolt-on från något annat märke eller årsmodell som passar?

det ska vara 3-bultat med 95mm mellan bulthålen.

Tjena! Jag har en micron ljuddämpare i fint skick, som suttit på min zx6r från -96. Så den bör passa din med. PMa mig om du är intresserad.
 

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Vet att -98 eller senare passar inte.
Har hört att triumph tt600 skall passa men vet inte om det var den till din eller den senare som kom -98 :va
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Tjenare där. Är i språnget på köpa hoj, vet dock inte riktigt vad jag ska ha. Går mellan CBR 600 RR och ZX6r -04. Var å provsatt ZXR idag och gud vad skön den var!

Dock undrar jag vad man ska kolla extra på vid de årsmodellerna? hade gått 1200mil, är 58k ett rimligt pris?
 

Roppilu

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2008
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha R6 2006
oxå en zx6R 03 ägare =) har precis monterat kolfiber miniblinkers runt om suttit på kutz och byggt en skylthållare samt rensat undertill bak. . bilder kommer =)

//Robin

Tjenare där. Är i språnget på köpa hoj, vet dock inte riktigt vad jag ska ha. Går mellan CBR 600 RR och ZX6r -04. Var å provsatt ZXR idag och gud vad skön den var!

Dock undrar jag vad man ska kolla extra på vid de årsmodellerna? hade gått 1200mil, är 58k ett rimligt pris?


Jag köpte en zx6R 03a med 670mil på mätarn för 57.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top