Tjenare! Har en ZX6R från 96, har inte så värst koll på vad det är för typ av däck och dimensioner som gäller! Men nu är det iallafall dags att byta däck på rackarn. Någon med koll som vet vad det är för något jag ska köra på?
Menar du dimensionen så är det:
Fram: 120/60 - 17
Bak: 160/60 - 17
Typ och modell på däcken beror ju helt på körstil och vad du vill ha ut av dom.
Har fått rekommenderat "sport-touring" pga hållbarheten är mycket längre med sådanna jämfört med sport. Tänkte väl något liknande kanske. Kör inte bana, men använder inte hojen enbart till att pendla med så att säga, lite knäskrapsövning blir ju av . Något speciellt märke som är att föredra?
När jag hade gathoj körde jag med Michelin. Nya Pilot Road 3 har ju fått bra betyg. Vet dock inte hur dom är för knäskrapslek men borde funka.
Även Dunlop har ju Sportsmart eller Roadsmart som verkar riktigt bra.
Kan passa på och höra vad det är för typ av motorolja som gäller för min zx6r -96 också, verkar som min suger i sig en hel del olja om man kikar nivån.
Shoppa en 20-litersdunk OKQ8 SBK 10-50, kanonolja, och billigt... ~1300 ligger den på nuförtiden. Då har man för några byten framöver.
Shoppa en 20-litersdunk OKQ8 SBK 10-50, kanonolja, och billigt... ~1300 ligger den på nuförtiden. Då har man för några byten framöver.
Kan rek. denna till både äldre och nya ZX6r
Kör den i båda mina hojar och det fungerar kanon.
Gör ju inget att den är bill...mindre dyr
Vad tror du om Motul 5100 10w40? Vad är den egentliga skillnaden mellan dessa t.ex?
Har också ytterligare en fråga gällande laddning av batteriet under vintern, vad är det för batteriladdare som gäller för batteriet om man kikar på biltema? Finns några och välja bland, är relativt okunnig vad det är man ska ha där också.
Springer man in på närmaste OKQ( o beställer eller är det en speciell procedur för oss civila?
Vad tror du om Motul 5100 10w40? Vad är den egentliga skillnaden mellan dessa t.ex?
Har också ytterligare en fråga gällande laddning av batteriet under vintern, vad är det för batteriladdare som gäller för batteriet om man kikar på biltema? Finns några och välja bland, är relativt okunnig vad det är man ska ha där också.
Tjena
Någon som har/haft problemet med att FI lampan ibland börjar lysa under körning? Har ett effektsystem på och har läst att det ofta kan vara ett fiktivt fel då ECUn blir lurad att servon inte används. Hur fan får man fram felkoderna? Överallt läser jag att man skall trycka in "MODE" knappen i två sekunder, men inte fan får jag några koder.
Någon?
Tjena
Någon som har/haft problemet med att FI lampan ibland börjar lysa under körning? Har ett effektsystem på och har läst att det ofta kan vara ett fiktivt fel då ECUn blir lurad att servon inte används. Hur fan får man fram felkoderna? Överallt läser jag att man skall trycka in "MODE" knappen i två sekunder, men inte fan får jag några koder.
Någon?
Hur ser du ut när felkoden har kommit? Har det vart när du slagit på tänd ingen eller när du har kört?
Lyser lampan konstant eller släcks den efter ett tag?
För att kolla felkoder:
1. Slå på tändningen "on"
2. Ställ displayen på "odometer" alltså hur långt hojen har gått.
3. Tryck in mode knappen i två sekunder
4. Du bör nu se felkoden
Den kommer oftast när motorn blir varm och slocknar av sig själv efter jag har stängt av hojen. Den blinkar under tiden man kör och lyser inte konstant. Den kommer heller inte fram varje gång jag kör
Måste jag stå still när jag kollar felkoder eller kan man köra samtidigt?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|